Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootjes

Bericht door marloess »

Ik weet ,er is hier eerder over gediscussieerd maar misschien zijn er nieuwe opties.
Emma, ongeveer 12 jaar, likt steeds haar buikje , deze is nu praktisch kaal. nu is ook de binnenkant van haar achterpoten aan de beurt.
De dierenarts weet niet echt wat het is, wil liever geen agressieve behandeling , misschien wel stress. Maar ja, waar heeft zo n dier stress van. Ik heb nog een jongere poes, een wildebras, maar die heb ik ook al een tijdje. Emma maakt niet echt een gestresste indruk. Iemand een idee? Ik vind het zo zielig en wil haar graag helpen.
Cerna

Re: Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootje

Bericht door Cerna »

Ik weet niet wat je dierenarts onder een agressieve behandeling verstaat, maar je zou kunnen vragen of hij eenmalig een Cortalone- of Vetacortylprikje aan Emma zou willen geven.
Wanneer het een allergie is, moet de jeuk namelijk na de prik ophouden en dan is het zaak uit te zoeken waarvoor ze allergisch is.

Is het geen allergie maar toch stress dan zou je kunnen gaan denken aan Feliway, valeriaan of iets anders waardoor ze beter met de stress om kan gaan.
Maar om nu gelijk al de schuld aan stress te geven, vind ik wel erg kort door de bocht (net als bij mensen: we kunnen niets vinden, oh, dan is het psychisch :-( )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootje

Bericht door castratenkoor »

Heb je ander voer geprobeerd?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootje

Bericht door Anne »

Als het een allergie is zouden er ook rode plekken te zien moeten zijn?
Hier was Bella een tijdje geleden ook kaal geworden aan de achterhand, de achterkant van haar achterpoten. Er waren hier in huis wat veranderingen
Ik heb er eerlijk gezegd weinig aandacht aan geschonken, ik nam automatisch aan dat het stress zou zijn er nu we een paar maanden verder zijn is het vanzelf opgehouden. haar vacht is weer mooi aangegroeid
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Re: Emma blijft maar likken, na haar buik nu ook haar pootje

Bericht door marloess »

Dank allemaal,
Nee , ze heeft geen rode plekken en maakt verder een heel gezonde indruk, eet goed, poept en plast goed, knuffelt graag.
Maar dank, ik ga eens met de DA overleggen en een van de aangeraden middelen proberen
groetjes!
Plaats reactie