Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Featherr schreef:Crea is hoog maar dat zegt helemaal niks.. Zolang Charly het goed doet.. Al hoewel ze is wel misselijk, dat is raar met zo'n mooie ureum waarde..
De da en ik snappen er ook niks van, ze drink momenteel ook minder dan normaal. Ik mag haar nu wel Renal natvoer gaan geven en hoop dat ze dit wil gaan eten zodat ze extra vocht binnen krijgt, ik heb 3 probeer zakjes gekocht in verschillende smaken.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik hoop dat ze het eet. In het begin meestal wel. Maar kan zomaar zijn dat je niet de juiste smaken hebt in het begin. Of dat ze het gewoon helemaal weigert.

Succes.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Die <27.0 was dus inderdaad duidelijk een mis-meting of typefout, dan was het 227 of 270. Het ureum is inderdaad mooi gezakt. Het is echter wel van heel groot belang dat Charley meer gaat drinken. Katten met nierproblemen doen dit normaal zelf al (ze plassen ook meer). Maar als Charley dat niet doet dan moet je dat bijsturen met heel wat natvoer. Als dat niet voldoende gegeten wordt (je kunt desnoods ook gewoon natvoer geven met ipakitine) dan zul je misschien spuitjes water moeten gaan geven. Maar afhankelijk van de kat kan dat een drama zijn. Maar het is echt wel nodig om voldoende vocht binnen te krijgen. Ik hoop dat het natvoer gegeten wordt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Featherr schreef:Ik hoop dat ze het eet. In het begin meestal wel. Maar kan zomaar zijn dat je niet de juiste smaken hebt in het begin. Of dat ze het gewoon helemaal weigert.
Helaas weigert ze het natvoer, was er al een beetje bang voor aangezien ze echt een hele moeilijke eetster is.
Rik schreef:Die <27.0 was dus inderdaad duidelijk een mis-meting of typefout, dan was het 227 of 270.
Volgens de da was het een goede meting, de <27,0 mmol/ l staat gewoon in haar dossier vermeld.
Rik schreef:Het is echter wel van heel groot belang dat Charley meer gaat drinken. Katten met nierproblemen doen dit normaal zelf al (ze plassen ook meer).
Normaal drinkt ze vrij veel, dit heeft ze achteraf altijd al gedaan (heb haar nu 2 jaar). Plassen doet ze niet meer dan 2 jaar geleden altijd netjes 1 grote plas per dag. Helaas eet ze geen Renal natvoer en al helemaal geen Ipakitine, zodra ik maar iets over, aan, op het voer ( brok, nat ) doet eet ze niet meer, en zal ze het ook nooit meer eten. Dit heb ik dus al meegemaakt met haar Carnibest hier moest Ipakitine over en mevrouw heeft het nooit meer gegeten, ze loopt er nu met een grote boog omheen. Maar de da denkt dat ze nu even minder drinkt omdat ze spuugt, hiervoor krijgt ze nu 3 dagen pillen ( voor misselijkheid ).
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Adriana
O nee, het ging juist zo goed met je katzels....ik duim voor je dat het allemaal tijdelijk is en de waardes weer netjes zakken. Advies van mij heeft weinig zin, ik heb alles van jou (en andere pluisje forummers) geleerd....

Nog even een offtopic berichtje, ik heb afgelopen dinsdag een schilpadpoes van 9 (1 september wordt ze 10) geadopteerd uit het asiel in Zeeland (ja 200 km rijden met een luid mauwende poes maar ik was verliefd)
Ze was volgens het asiel erg bang maar ze is nu al helemaal happy en een enorm dankbare kroelkip :-D
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Wat fijn Nina! Geniet er van en heb maar even een flink gesprek met dr dat ze geen inschrijvingsformulier voor dit topic invult!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Samantha
Zal ik zeker doen :-P
En jij heel veel sterkte, ik ga heel hard duimen dat het hartje ok is...er blijft je ook niets bespaard :epray:
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Pfoe. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Mijn meisje..
Tijdens de echo zag de dierenarts al snel dat het mis was. Haar linker kamers was aardig vergroot maar ook haar rechter kamer was vergroot. Haar aorta was vergroot en had dikke wanden.
Doordat haar kamers groot zijn zijn haar boezems verkleind en die pompen dus te weinig bloed naar haar kamers. Normaal is alleen de linker kamer in het begin vergroot dus dat haar rechter kamer ook al vergroot was is 'problematisch'.

Misty heeft 'ver gevorderd' HCM. Normaal is de levensverwachting bij de diagnose nog een half jaar.. Maar aangezien zij dus niet in het begin zit verwacht de dierenarts eigenlijk niet dat ze dat half jaar nog gaat redden..

We moeten opletten op hoe ze ademt, of ze niet gigantisch gaat hijgen (benauwdheid is verschrikkelijk en daar trekken wij ook de lijn..) Dan kunnen we nog vochtafdrijvers proberen (wat wij ook gaan doen maar helpt dat niet dan is het klaar) maar dat is in combinatie met haar nierfalen ook geen beste combinatie.

Misty krijgt nu slecht voer, van de week gaan we even de pets place plunderen voor kuipjes Gourmet en weet ik veel wat nog meer. We gaan geen niervoeding meer geven wat ze toch niet eet. Slecht voer met veel smaakversterkers aub zodat ze wil eten.
Ze was niet afgevallen. Dus wat ze nu aan het weinige voer binnen krijgt blijkt wel genoeg te zijn..

Mijn meisje.. Ik ben gebroken.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Pfff dat is absoluut niet de uitslag waarop we hadden gehoopt :-(
Begrijpelijk dat je haar nu zoveel mogelijk wilt verwennen en compleet gebroken bent. Helemaal omdat het verlies van Gizmo ook nog zo vers is :-( vanuit het hoge noorden een knuffel voor jou en misty en duimen draaien dat het benauwd worden voorlopig nog achterwege blijft!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

O Samantha, wat vreselijk. Diabetes, nierfalen en HCM in gevorderd stadium. Wat kun je dan nog doen? Verwen haar nog maar zoveel je kunt. "Slecht" voer is op dit moment het minste van je zorgen. Laten we hopen dat, net als bij Lizzy toen, de diagnose er enigszins naast zit, en dat je toch nog wel even van Misty kunt genieten. Knuffels voor jullie en heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Zo dat komt aan lekker verwennen inderdaad. furosemide wil wel goed helpen krijgt ze ook atenolol? Mijn Loesje heeft dat ook gehad HCM en later kreeg ze ook nierfalen daar is ze ook aan dood gegaan. En later Dumpie met hartfalen en diabetes. Dumpie viel soms neer als ze te snel de trap op kwam lopen schrikken.... na een korte tijd stond ze weer op en ging ze gewoon verder....heb dit een paar keer gezien. Dumpie kreeg ook furosemide omdat het hart slecht functioneert gaan ze vocht vasthouden waardoor het hart het nog moeilijk krijgt. Ik kwam er achter omdat ze begon te werken met ademen met de buik bedoel ik. er si toen een foto gemaakt en er zat allemaal vocht in de borst holte, en ik geen echo laten maken ze was 17 jaar. Ze heeft het nog rui een jaar goed gedaan en toen as het op en werd ze inderdaad benauwd. Niet zo erg dat ze ging stikken maar het werken werd erger dus heb ik in gegrepen ze is 18 jaar geworden.

Niet wachten totdat ze gaat hijgen maar als ze gaat ademen via de buik je ziet het heel goed dan ingrijpen met furosemide anders zijn ze al heel ver heen en helpt dat ook niet meer.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ze heeft 3 verschillende soorten medicijnen.
Atenolol, benakor en medicijnen tegen bloedstolsels.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dankjewel :]
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie