kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevingskans

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Trine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2015 19:57

kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevingskans

Bericht door Trine »

Zoeki is nu een week vermist. ondanks vele flyers, aanbellen en aanspreken van mensen in de buurt, is hij nog niet terecht. eerst was ik enorm bang dat hij ergens opgesloten zou zitten, maar ben bij verschillende (achter)buren gaan aanbellen en mee een kijkje gaan nemen in hun tuin, en ik kan nu wel redelijk gerust zeggen dat hij daar al niet opgesloten zit. vandaag (zaterdag) echter werd ik bij het opplakken van nog maar eens een flyer aangesproken door iemand die een aanrijding heeft zien gebeuren op woensdagavond. het was een ferme 'boenk', de auto reed door, en de kat stoof weg. de kleur komt overeen, ook zwart-wit. dit gebeurde vlakbij het park waar ik niet zo ver vandaan woon. intussen ben ik al in het park gaan zoeken, onder struiken gekeken, maar zonder succes. wat doe ik nu? zolang hij niet gevonden is, blijft dat beetje hoop dat hij het niet was en toch nog thuis komt. het is een kater van 3jaar, gecastreerd en met chip, hij is redelijk bang, maar ook wel avontuurlijk en nieuwsgierig, een klein lefgozertje eigenlijk. kan iemand me tips geven hoe ik dit best verder aanpak? hij staat al geregistreerd op de website van het CAD (Antwerpse dierenbescherming), de officiële database voor alle verloren en gevonden dieren. ook via FB heb ik het bericht al verspreid. ik ben al bij dierenartsen in de buurt gaan aankloppen, heb het dierenasiel al opgebeld, alsook de dierenambulance. wat kan ik nog doen? waar kan ik nog zoeken? en wat is de kans dat hij dit heeft overleefd? als hij het was die werd aangereden, wil ik hem zo graag terugvinden. het niet weten en blijven hopen, is verschrikkelijk. ik mis hem enorm.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Sifra »

Zoeki is vandaag, op zaterdag, een week vermist en iemand heeft op woensdag een aanrijding zien gebeuren. Dat hoeft natuurlijk Zoeki niet te zijn, maar zelfs al het wel zo is, geef de hoop niet meteen op. Onlangs is een kat van een ander forumlid ook aangereden en hij heeft zich met een gebroken bekken na een aantal dagen toch naar huis gesleept. Blijf zoeken, vooral 's avonds laat. Dan is het stiller op straat en als je hem dan zachtjes roept, kun je hem beter horen als hij antwoordt. Maak je zoekgebied ook wat groter. Veel katten worden teruggevonden buiten het gebied waar ze normaal leven.
Ik hoop van harte dat je hem gauw vindt!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Trine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2015 19:57

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Trine »

Bedankt voor je bericht, dit geeft weer wat hoop!! Het is een taai rakkertje. Ik ga morgen in de vroege ochtend nog eens zoeken en ook aanbellen in de buurt van de aanrijding. Heb op een Engels forum gelezen dat katten na een aanrijding nog tot 20m kunnen `spurten`op adrenaline, om zich dan onder een struik te leggen en of stilletjes sterven, of kracht opdoen om thuis te geraken. zo lang hij niet gevonden is, blijf ik hopen, want ja, het is zeker mogelijk dat het om een ander katje gaat. En ja, zal mijn zoekgebied nog uitbreiden ook, al zit ik toch al aan radius van ongeveer 700m.
Renatevanderveer

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Renatevanderveer »

Ons Snickers werd ook aangereden..
Na vier dagen vermissing kwam hij zelf, met zijn heupje uit de kom, het kattenluik door gekropen.
Zes weken later heeft hij opnieuw leren lopen.

Het ongeluk maakte een diepe indruk, maar geef niet op.
Een kat is heel sterk en met een sterke overlevingskracht.
Trine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2015 19:57

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Trine »

fijn dat Snickers de aanrijding heeft overleefd, ben ik blij om!

we zijn nu 3 weken en 3 dagen verder, maar we hebben hem (nog) niet gevonden. omdat hij een chip draagt en ik nog niet gecontacteerd ben geweest, durf ik sterk te geloven dat Zoeki niet werd aangereden, maar dat het om een ander beestje ging.
intussen heb ik dankzij de vele flyers enkele berichten gehad van mensen die beweren hem gezien te hebben. ondanks onze vele avondwandelingen in de buurt, hebben we hem zelf nog niet gespot.
ik hoop zo dat hij nog leeft, en dat hij het echt is, en niet een andere kat die er op gelijkt. zwart-witte katten zijn er veel, en er loopt er ook eentje rond die er een beetje op gelijkt, dus tja.. ik durf nog niet te veel hopen..
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Nina1967 »

Wat erg zeg...ik ga heel hard voor je duimen dat hij snel weer terecht is, heel veel sterkte!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Trine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2015 19:57

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Trine »

Zoeki is nu meer dan 5 weken vermist, en ik ben nog geen stap verder gekomen :((
mijn gevoel zegt me dat hij verder weg is. op het moment van zijn verdwijning was hij getraumatiseerd van de verbouwing. hij hoorde nog maar de deurbel, of de sleutel in het deurgat, en hij spurtte al naar buiten. en het was dan ook nog eens ontzettend warm (we hadden net die hittegolf).
omdat we vlakbij een park wonen met daarnaast een kerkhof en een beetje bos, is het makkelijk voor hem om in het groen te wandelen en in een andere buurt uit te komen. misschien is hij de weg kwijt en heeft hij intussen een nieuwe thuis gevonden?
ik heb intussen al verschillende dierenartsen gecontacteerd en ook de asielen, maar nergens is hij binnengebracht. in de buurt van het 'mogelijke' ongeval, is hij ook niet gevonden, en in het park heb ik intussen onder iedere struik gezocht.
ik hoop dat iemand hem herkent op een van de vele posters die ik heb opgehangen en contact met me opneemt. het niet weten is verschrikkelijk.
zijn broer met wie hij erg close was, blijft hem al die tijd maar 'roepen' in de tuin. ik vraag me af of hij aanvoelt dat hij nog in leven is. ik hoop het zo.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door nellebel »

Ik hoop echt dat hij nog thuis komt. Duim met je mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Trine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2015 19:57

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Trine »

bedankt. ik hoop het ook.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevings

Bericht door Catfish »

Wat vreselijk joh.... Naar huis, Zoeki!
Ik wil je aanraden om als je in het donker gaat zoeken een zaklamp mee te nemen. Daardoor lichten kattenogen op. Van alle katten uiteraard, en ook van andere dieren, maar geef de hoop niet op!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Green
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2018 17:50

Re: kat aangereden en weggespurt,hoe groot is de overlevingskans

Bericht door Green »

Vraag me af of hij nog teruggekomen is?
Plaats reactie