Mengelmoes Lily

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Mengelmoes Lily

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Al een jaar en een paar maanden heb ik een poes genaamd Lily, al vanaf ze 8,5 weken oud was. Nu ze is opgegroeid, zie ik dat ze een hele gedrongen bouw heeft. De poes die een vriendin heeft, is weer slank en atletisch gebouwd. Nou wil ik niet zeggen dat Lily dik is, maar ze is niet atletisch gebouwd. Ook is ze aardig gespierd voor een poes. Ze heeft ronde voetjes, een dikke korte vacht, een dikke, niet al te lange staart, kort lichaam en een redelijk ronde kop met flinke wangen. Oren staan redelijk recht op haar kop. Karakter is heel zachtaardig, en ze heeft een hoge stem.

Afbeelding
Afbeelding

Iemand enig idee wat er door haar bloed vloeit?
Trots personeel van:
Lily
Cerna

Re: Mengelmoes Lily

Bericht door Cerna »

Wanneer ik je beschrijving lees, zou ik denken Brits Korthaar, maar wanneer ik naar de foto's kijk zie ik een "gewone" HTK-kat. Niets mis mee.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Mengelmoes Lily

Bericht door Lily-Banjer »

@Cerna: Daar dacht ik dus ook aan, dat er een beetje Brit doorheen zit. Toen ging ik eens goed kijken en blijkt het toch een HTK te zijn. However, het is een scheet. En daar gaat het om :)
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mengelmoes Lily

Bericht door Dinky »

Ach ja, ik heb ook een htk-poes waar waarschijnlijk iets van brits korthaar doorheen zit. Ze is namelijk vrij 'fors' gebouwd en heeft een vrij platte kop (zoals mijn vriend zegt: alsof ze hard tegen een deur opgelopen is :lol: ). Jouw Lily vind ik dan toch tengerder lijken dan mijn Dinky ;-)

Maar zoals je zelf ook al zegt: Ras of niet, dat maakt niet uit :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Mengelmoes Lily

Bericht door Cerna »

Kijk en vergelijk :smile: :
Amber
Afbeelding

Milka
Afbeelding

Laila
Afbeelding

Luna
Afbeelding
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Mengelmoes Lily

Bericht door Lily-Banjer »

@Dinky: Dat zeggen wij hier ook wel eens. Platgeslagen bakkes noemen we dr dan hahahaha.

@Cerna: Nee, dat komt niet echt in de buurt van Lily. Wel prachtige katten hoor! Ben gek op Britjes, vandaar dat ik het eigenlijk ook hoopte hihi.
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie