bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
catlover88
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:43

bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door catlover88 »

Hallo kattenliefhebbers,

Allereerst sorry als dit verhaaltje bij de verkeerde rubriek staat...wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen.
Omdat mijn dierenarts momenteel op vakantie is en ik me toch een beetje zorgen maak ben ik op deze site terecht gekomen..ben benieuwd naar jullie bedenkingen.
Ik heb 2 heel bange poesjes die meteen wegrennen als ze een deurbel horen..maar bij ons heel vertrouwd zijn..het zijn binnen poesjes en hebben altijd op een flat geleefd.
Nu was 1 v/d 2 laatst vermist..en is vermoedelijk via de buurmans balkon van de 3e verdieping gesprongen..na veel moeite hebben we haar gelukkig in onze achtertuin van de flat gevonden...helemaal vermagerd...maar o wat was ze blij om thuis te zijn.Dit was waarschijnlijk een erg traumatische ervaring vanwege haar bange karakter en omdat ze nog nooit in de buitenwereld is geweest. Ze heeft al die dagen vermoedelijk niet of nauwelijks geslapen..ze had een mank achterpootje...dagen later kwamen we erachter dat dit met een teek te maken had. Ze kon niet eens staan op dat poojte dus had er echt last van..we hadden geprobeerd om de teek weg te halen maar ze werkte echt niet mee..we wilden een trauma aan de dierenarts besparen(want toen ze hierheen verhuisde hebben ze mijn vriendins appartement volgescheten van angst om de benges in te moeten) de dierenarts zei ook dat ik me geen zorgen moest maken om die teek..gaf me een antiwrom middel waar de teek van dood moest gaan en de ziekte van lyme was wel een hele kleine kans moest ik me niet druk om maken.
Ze was echt onwijs blij om thuis te zijn je merkt echt hoe ontzettend blij ze is vooral de eerste dagen...al die tijd had ze niet rustig ontspannen kunnen liggen dus we zien haar erg veel liggen op hele relaxte poses. Nu zo'n 9 dagen later valt het me toch op dat ze extreem veel slaapt....
Ik begin een beetje ongerust te worden...zal ze nog steeds aan het bijslapen en komen zijn? ben soms toch bang dat ze die ziekte van lyme heeft ofzo...ik mer verder niet echt veel ander gedrag maar voorheen was ze toch meeer om me heen. Maak ik me zorgen om niks...of moet ik hiet toch iets mee? ze is trouwens jaar...in het begin gaven we haar ook niet al te veel eten enzo..soms ben ik toch abng t het eten niet goed is opgebouwd ofzo.....

hoor graag wat jullie ervan denken. Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door Cari »

Gelukkig is je katje weer terug! Hoelang is ze weg geweest? Natuurlijk was dit zeer traumatisch voor haar en ze zal inderdaad veel hebben moeten bijslapen. Dat manke pootje komt waarschijnlijk door de val/sprong. Hoe is het daar nu mee? Lyme komt bij katten heel erg zelden voor en is ook nog eens lastig te diagnosticeren. Ik zou daar niet te snel aan denken. Ik haal met een zekere regelmaat teken weg bij mijn katten ;-). Als ze zich verder normaal gedraagt, zou ik het gewoon maar even afwachten.
Als ze nog pijn heeft aan haar pootje, is dat waarschijnlijk de reden dat ze veel slaapt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
catlover88
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:43

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door catlover88 »

Cari dankjewel voor je reactie! O dat is een hele opluchting om te horen over lyme! Ze is 8.5 dag weggeweest..wij dachten in eerste instantie dus ook dat het vanwege het springen was, maar sinds dat de teek weg is loop ze ook niet meer mank met dat pootje dus waarschijnlijk had het daarmee te maken. Ze was gisteravond nadat die teek weg was wel weer voor het eerst een lange periode op het balkon. Dus waarschijnlijk had ze echt veel irritatie/last van die teek. Maar inderdaad moeten we het nog maar even aankijken/afwachten he....je begint soms toch te denken aan heeft ze niet te veel gegeten en hebben we het niet te rustig opgebouwd...ik heb namelijk weleens ergens gelezen dat een kat daar iets van kan oplopen maar weet de naam niet meer.
marja ik hoop maar dat ik gewoon stress om niks en dat ze gewoon nog lekker aan het bijkomen is van haar vermissing en die teek die er toch minstens 8 dagen heeft moeten zitten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door Dinky »

Heb je inmiddels balkon afgeschermd zodat ze niet weer gaat 'vliegen'?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij Dinky aan. Belangrijkste is 100% catproof maken van je balkon om herhaling te voorkomen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
catlover88
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:43

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door catlover88 »

Het was niet via ons balkon maar via de buurman waar ze naar binnen is geglipt s ochtends via de voordeur. Ze is uit angst gesprongen . Bij ons staat ze uren op het balkon ( heel nieuwsgierig is ze) maar zal ze nooit springen . Toch hebben wij wel voor de zekerheid gaas geplaatst omdat we dot nooit meer willen meemaken . Ze is gewoon extreem veel aan het slapen nog steeds inmiddels alweer 1,5 week later na haar vermissing. Ze is wel heel blij ook maar maak me er toch nog steeds zorgen om... Zoveel sliep ze voorheen echt niet. Misschien is ze gewoon nog steeds aan het bijkomen en stress ik voor niets... We weten dat ze al die tijd dat ze weg was echt niet of nauwelijks heeft geslapen plus erg vermagerd en een take dat alles zal wel een grote belasting zijn geweest op dat kleine kattenlijfje van d'r, want ze heeft een klein postuur ook. Hoop echt niet dat ze toch te veel eten te snel heeft binnen gekregen ( hoewel ik er wel op gelet heb en ze echt niet veel in 1 x at ofzo)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door Rik »

Was je eigenlijk met haar nog/al naar de DA geweest? Ik zou me niet zo'n zorgen maken over te veel en snel eten. Dat zou je nu al gemerkt hebben. Het komt er dan meestal gewoon weer uit. Ik zou me meer zorgen maken over iets anders, de organen. Het kan natuurlijk zijn dat ze inderdaad heel veel slaap aan het inhalen is. Het is niet niks, 8,5 dag weg. Maar denk je dat ze in de tussentijd iets gegeten heeft? Ik denk dan dus meer aan lever beschadiging (leververvetting) wegens het 8,5 dag niet eten. Als ze ook niet voldoende gedronken heeft kunnen de nieren ook ewn oplawaai gehad hebben. Dus als je het niet vertrouwd is een bezoekje DA misschien wel een goed idee.

Ik zie nu nét dat je dierenarts met vakantie is... maar heeft die dan geen plaatsvervanger?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
catlover88
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:43

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door catlover88 »

Hoi Rik bedankt voor je reactie...ja dat was wat ik ergens anders ook had gelezen en kon niet meer op de benaming komen leververvetting.
Ze heeft in die dagen echt niets gegeten hooguit wat water gedronken want ze was wel buiten in de bosjes...ze is veel te bang en wantrouwig en heeft al die tijd gewoon in angst en stress gezeten zonder rusten hoogstwaarschijnlijk.

Ik had mijn da wel al uitgelegd van de situatie maar ze redeneerde echt zo dat ik me niet zo'n zorgen moest maken vandaar dat ik dacht ik wacht het nog even af...
De plaatsvervanger is hier toch een eindje vandaan...en vind het zo dubbel om haar weer een trauma ervaring te moeten bezorgen om naar de dierenarts te gaan..Maar il het ook niet op mijn geweten hebben dat ze leververvetting heeft natuurlijk..ik bel gewoon even als mijn DA terug is..ze ligt gewoon ontzettend veel maar verder is ze wel heel gelukkig en oogt niet ziek
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door Dinky »

Je kan ook even telefonisch contact opnemen met de plaatsvervanger?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door Cari »

Een kat met leververvetting voelt zich goed ziek en eet niet. Dat heeft ze dus niet.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
catlover88
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:43

Re: bange poesje na 8.5 dag terug...slaapt extreem veel

Bericht door catlover88 »

O gelukkig geen leverververvetting dan dat is een grote opluchting ! Ga nog even bellen naar de plaatsvervanger over haar slaapgedrag ze is toch al 2 weken terug nu. Bedankt voor de reacties !
Plaats reactie