Half bengaal?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Vlaggetje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2015 20:01

Half bengaal?

Bericht door Vlaggetje »

ik heb nu sinds een half jaar tommie, hij was een half jaar toen ik hem uit de poezenboot ophaalde.
Prachtige grote cyperse kat met vlekken en strepen, heel grappig en lief.
Zijn gedrag vond ik opvallend, drinkt uit de kraan, zit bij de douche, maakt alle lades ijskast, en kasten open, om aandacht te trekken.

Heeft 2 keer per dag de kolder in zn kop schiet luid miauwend door het huis, alles wat ik doe wil hij bovenop of inzitten, best vermoeiend.
Vooral omdat hij mij minstens 2 keer per nacht wekt met zijn kuren.
Ben ik is gaan googelen, kwa karakterigenschappen en uiterlijk komt hij het dichst in de buurt van een bengaal, maar hij is niet rood maar grijs.
Hij heeft een kattenmaatje maar zij, een lapje is aaanzienlijk rustiger, ik heb lades en ijskast met tape dichtgeplakt, reuze kattenpaal gekocht, etensbak waar je brokjes uit moet rommelen, maar tommie blijft druk en lastig

Hebben jullie advies over zijn gedrag? Ik werk met kinderen maar dit vall ook niet mee.
Zou het een bengaal kunnen zijn en kan ik foto's plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie reacties, met vriendelijke groet Janet
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Half bengaal?

Bericht door BloemTetsu »

Link voor instructie plaatsen foto viewtopic.php?f=5&t=1922

Klinkt in ieder geval wel als een Aziaat. Die hebben een maatje nodig en dat heeft hij al. Hoe oud zijn ze beide?
Verder veel uitdaging door middel van voedselverrijking.

Welke etensbak heb je?
Ik heb zelf een slimme aziaat zitten en de meeste dingen zijn te simpel voor haar, dus ik heb er meerdere staan ook een paar voor honden bedoeld en verspreid het voer in de kasten. Elke keer doe ik het weer anders dus het blijf spannend voor haar.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Half bengaal?

Bericht door castratenkoor »

Vlaggetje schreef:ik heb nu sinds een half jaar tommie, hij was een half jaar toen ik hem uit de poezenboot ophaalde.

maar tommie blijft druk en lastig


groet Janet
Jammer dat je een drukke kat als "lastig" ervaart. Het is heel normaal dat een jonge kat van een jaar als een dolle stier door het huis davert. Ik heb er hier een van bijna 2, een van 1 en een van 8 maanden. Vooral de rode (1/4 aziaat) van een jaar heeft energie voor tien. Ik kan hier alleen maar van genieten, dat is goed en dat is gezond.

Mijn advies is geef hem genoeg te doen, "doe"-speelgoed, b.v. speelrails.
Werk in de hoogte door zit/lig-planken langs de muren te bevestigen.
Heb je een buitenren voor ze?
Ik heb hier een ren van 10 meter aan mijn huis, kunnen ze lekker doorheen scheuren.
Creatief bezig zijn voor de katten en niet proberen levenslust de kop in te drukken met opvoed-kunsten. Actief zijn is gezond voor ze.
En dat is mijn advies.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Half bengaal?

Bericht door Adriana »

Vlaggetje schreef:Prachtige grote cyperse kat met vlekken en strepen, heel grappig en lief.
Zijn gedrag vond ik opvallend

kwa karakterigenschappen en uiterlijk komt hij het dichtst in de buurt van een bengaal, maar hij is niet rood maar grijs.

Hebben jullie advies over zijn gedrag? Ik werk met kinderen maar dit vall ook niet mee.
Zou het een bengaal kunnen zijn en kan ik foto's plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie reacties, met vriendelijke groet Janet
hij is niet rood maar grijs en cyper met vlekken en strepen..? kruising bengaal/rus..?
uit ervaring weet ik dat slimme katten soms erg onhandig zijn voor het personeel, ze hebben veel onmiddellijk door en vinden van alles en nog wat uit. zijn vaak niet te foppen maar ook aanhankelijk en levenslustig en mensgericht. en dat blijkt ook wel uit je opmerkingen.
laat hem in zijn katten-waarde en zorg voor afleiding, bv dat hij naar buiten kan kijken.
uitlaten in tuig is voor dit soort beesten ook een mogelijkheid, paar keer oefenen..
zit-ie al op je schouder..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Half bengaal?

Bericht door Rik »

In plaats van je kastjes en laden dicht te pakken met tape zou je ook even kunnen zoeken op kindersluitingen. Die zijn er in alle soorten en maten. Tape lijkt me alleen maar lastig voor jezelf (elke keer eraf en weer erop doen).

https://www.google.nl/search?q=kindersl ... =isch&sa=X
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Vlaggetje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2015 20:01

Re: Half bengaal?

Bericht door Vlaggetje »

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik woon midden in de stad en ben aan het overwegen om met hem te gaan lopen, heb helaas ook geen balkon.
Ik ga op verschillende hoogtes aan de muur plankes op hangen zodat hij bovenop de kast kan.

Ik ben gek op deze kat en vind het vooral lastig dat hij me een paar keer per nacht wekt, maar dat betekent niet dat ik hem niet superleuk vind.

Het gaat wel beter nu ik een hele hoge krabpaal heb met verschilleinde plateaus op verschillende hoogtes voor het raam
Plaats reactie