Tips voor afdekken dakraampje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Olle2014
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2015 22:54

Tips voor afdekken dakraampje

Bericht door Olle2014 »

Hallo,

Ik heb een jonge kater die een jaartje oud is. Toen we hem kregen, hebben we besloten om hem binnen te houden omdat we aan een drukke weg wonen. Nu is hij mij laatst een keer ontsnapt door een klein dakraampje wat precies boven het trapgat zit. Maar nu probeert meneer telkens via dat dakraampje naar buiten te klimmen ( hij zit wel dicht). Omdat hij dat telkens probeert bungelt hij als het ware boven het trapgat. Dit is afgelopen donderdag mis gegaan en viel naar beneden. Met als gevolg dat hij nu mank loopt en aan de medicijnen zit. Ondanks dat hij pijn aan zijn poten heeft, probeerde hij het vanavond weer.Heeft iemand de gouden tip voor mij om die kat daar weg te houden?

Groetjes Olle2014
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor afdekken dakraampje

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een hor voor het dakraam.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tips voor afdekken dakraampje

Bericht door nellebel »

als hij er niet meer uit kan, maar blijft proberen zou ik voor nu even zorgen dat hij erbij kan. zodat hij zelf ervaart dat het raampje dicht zit. dan geeft hij daarna hopelijk de moed op. onze guusje is wil ook altijd alles zien. mijn man heeft de neiging om haar dan overal weg te jagen, terwijl ik het haar meestal gewoon laat zien. dan ben ik daarna van het gedoe af van een kat die probeert hoe dan ook erbij te komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Olle2014
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2015 22:54

Re: Tips voor afdekken dakraampje

Bericht door Olle2014 »

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tips voor afdekken dakraampje

Bericht door Dinky »

Zou ook overwegen of er een optie is om iets over het trapgat te spannen zoals een laken om te voorkomen dat hij weer het hele eind naar beneden valt (met een volgende keer misschien wel gebroken pootje als gevolg).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie