Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

ben ik al mee bezig. Op haar medicijnen na geef ik haar geen rotzooi meer tussen door. Het heeft geen zin. NIerfalen kun je ontzien om het gif te verdunnen met zuren enz. Maar tegen die groeiende krengen is niets te doen. Ik had mezelf zelfs in reikie verdiept ( is dat dom) en het idee dat het mij wel zou lukken.

Frusterende is dat er een poes van 4 kilo ligt die (nog niet) inteert niet is ingevallen niet uit bekje stinkt. geen doffe vacht. geen zweertjes. En wat de da het meest frustreerde is dat lizzy totaal geen kat in zich had waar de ziekte bij voorkwam. Maar dat zal wel komen omdat ze natuurlijk pas 10 is

Er ligt een poes die alleen moe uit haar oogjes kijkt. En die blik herkende ik en dat is de redenen dat ik gisteren na toch 3 weken hoop en verdriet. Wilde uitsluiten dat het Hopelijk toch niet iets was waar wat aan te doen was.
Deze da zei ook helemaal niet van u moet nu stoppen. Ze prees dat lizzy ( kon ze aan haar zien) zon fijn jaar hier heeft gehad. En dat ik het niet te lang zou door laten sudderen omdat we in een cirkel zitten. Ik geef haar novacam ( wat slecht is) maar dan heeft ze geen pijn. En we genieten nog het weekende van haar….

Ik heb haar uit het asiel vorig jaar omdat haar baasje was overleden. Na een blik op haar foto was ik op slag verliefd op haar. Heb een uur gereden om haar op tehalen. Maar eigenijk was ze vanaf het begin al ziek Ze heeft zich nooit als een echte poes poes gedragend.
Ze gaat naar haar oude baasje terug …. bedankt voor jullie reacties.
Dian & arthur
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

He bah wat een naar nieuws :-(
Was er al bang voor....maar je hebt inderdaad het beste gedaan, nu weet je hoe het ervoor staat...en inderdaad nog even genieten....
Sterkte en dikke knuffel voor jullie
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Picasso »

Tranen met tuiten gehuild na het lezen van Lizzy's verhaal.

Heb veel respect voor jullie moedige beslissing!

Heel veel sterkte en een kopje voor Lizzy
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Lizzy * 5-2-2005 - +21-6-2015.. Bij ons vanaf. 7-4-2014

Afgelopen zondag, kreeg Lizzy er ook nog een blaasontsteking bij. Honderd keer omdat ze super zindelijk was naar haar bakje. Ik vond bloed. Omdat ze al aan de Metacam zat. Waren we in een cirkel beland. En ze was moe. Ik zag het en ze bromde niet goed. We hebben de Da gebeld. En zondagmiddag een einde een het leventje van Lizzy moeten maken. Mijn god wat was dat moeilijk. Ons trouwe meisie.

Ik ben dood ziek jank mijn ogen uit mijn kop. Ondanks mensen om mijn heen maar zeggen dat het een goede beslissing is. ( wat is goed??dat ik besliste dat die prik er in ga. !!) Ik weet het maar kan even geen goed bedoelde opmerkingen verdragen.

Ik was bang van waar moet je op zondag met het beestje naar toe. Maar we hebben haar in haar mandje gelegd, op de poef in de kamer en gewoon een dag afscheid genomen. savonds het mandje gewoon toegedekt zoals ze altijd sliep Geknuffeld en geaaid. En haar gisteren weggebracht voor crematie.
Woensdag kunnen we het urntje ophalen.

ik loop doelloos door het huis. Overal staan er dingen van lizzy. 5 mandjes of pluzzige gevulde ligplekjes. 8 emmers en bakjes water. Rozen om aan te knabbelen. Grasveldje van 1m2 op het balkon, kattengras in een grote ligbak. krabplanken.
Het hele huis was onderhand voor haar ingericht ( niet zoals het hoort) gaf haar 6 keer pd eten. 3 maal medicijnen. ( ik ben thuis dus ben een jaar lang met Lizzy bezig geweest. En dit beestje heeft zoveel bij mij losgemaakt.

Bedankt voor al jullie feedback en steun de afgelopen 10 maanden.
Sterkte met jullie beestjes.

Arthur & Dian Veling-Goes
Laatst gewijzigd door dclizzy op 23 jun 2015 09:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Ook al is het de juiste beslissing om haar te laten gaan, dat maakt het gemis niet minder. Zeker niet wanneer je al langere tijd intensieve verzorging geeft. Je verliest dan niet alleen een gezinslid/huisgenoot maar ook een deel 'dagbesteding'.
Geef je verdriet de ruimte en enorm veel sterkte met dit grote verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BloemTetsu »

Dikke knuffel en heel veel sterkte met dit grote verlies.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte.
Rust zacht, Lizzy.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Achgos...rust zacht lieve Lizzy...
Jijzelf heel veel sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

:-( :cry: Je hebt zo je best gedaan....leef met je mee, wat een vreselijk moeilijke beslissing heb je moeten maken....rust zacht lieve Lizzy...
Heel veel sterkte voor jullie, dikke knuffel
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Je gaat al die plekjes nog 100x zien. En dat gaat je nog 100x in je gezicht slaan. Net zoals de leegte en de gedachten dat je haar medicijnen moet geven.
Maar ik beloof je dat het langzaam weg ebt.. dat je verdriet minder gaat worden en je hopelijk over een tijdje naar foto's kan kijken en verhalen kan vertellen zonder in huilen uit te barsten.

Het is en blijft een verschrikkelijke beslissing en ook ik wilde niet horen dat het het beste was of 'dat is best een mooie leeftijd'.

Ik wens je alleen veel sterkte en kracht toe.
En Lizzy mag gaan spelen met dr poezenvrienden daarboven tot je haar ooit weer gaat ophalen.
Rust zacht Lizzy.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met dit immens grote verdriet.

Je hebt haar in ieder geval nog een prachtig laatste jaar gegeven.
Ze heeft echt wel gevoeld en ervaren dat je veel om haar gaf.
En ook dat is belangrijk in een katten-bestaan, naast goede zorg.

Als de ergste pijn is afgezakt zul je met een glimlach aan haar terugdenken.
Wees trots op jezelf wat je haar nog hebt geboden in dat jaar!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Dank jullie wel voor jullie hele lieve knuffels voor Lizzy en lieve woorden voor ons. Doet goed omdat jullie als geen ander begrijpen

Ondanks ons verdriet geen spijt dat we Lizzy vorig jaar tegen kwamen op de site " ik zoek baas" We wel op 6 tot 8 jaar hadden gerekend en dit helaas niet had mogen zijn.

Er werd vandaag al aan mij gevraagd of dit altijd een leeg huisje zal blijven ?
Ik weet dat als ik er aan toe ben, dat we echt weer een zielige oudere dame gaan redden uit het asiel.
Dat zit in mij. Ik geef ze graag een lieve warme deken als ze afgedankt worden.

Natuurlijk moet je dan sneller door een proces heen omdat ze al ouder zijn. Maar dat moet dan maar. Ze weten in ieder geval dat er van alles voor ze word gedaan als ze hier binnen komen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Wat een prachtig streven. Dat siert je. Ik hoop wel dat je van de volgende oudere dame langer kunt genieten. Een jaar is wel wat kort........

Neem je tijd om te rouwen en als de tijd rijp is zul je vast weer als een blok vallen voor een lieverd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een geweldig mens ben je! dat je toch, als het moment daar is, weer een wat ouder en wat minder aantrekkelijk dier uit het asiel neemt..

bedenk naast je grote verdriet dat lizzy nog een geweldig jaar heeft gehad met veel aandacht, warmte en liefde en zachtjes nietsvermoedend thuis is ingeslapen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie