Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@feather ik snap het helemaal grrrrr
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Ga niet meer dwangvoeren je dierenarts heeft gelijk uit liefde voor je kat ik heb er een punt achter gezet toen ze niet meer op haar lievelingsplekje kon springen (mandje in de vensterbank) Kijk goed naar je kat is het nog leuk en als je de omslag ziet gelijk ingrijpen maar ik zou niet meer gaan dwangvoeren daar doe je jezelf en de kat geen plezier mee.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@kansarme dieren.

Dit is de 2e keer al dat je dit schrijft in een week. eerst aan Nina … Je moet niet denken dat ik niets uit liefde voor mijn dier over heb. En echt ik laat haar echt wel gaan. Ik heb 40 jaar katten ik weet wanneer mijn kat het niet naar haar zin heeft , dat zie ik aan haar oogjes. gisteren jump te ze door het hele huis heen en sprong ze.


Ik laat boven staan alleen mijn gedachten los, en denkt u dat ik niet bezig ben met tot hoever ik het moet laten gaan. Ik vind het storend dat u van vele denkt dat wij er maar op los klooien en niet aan de liefde van ons diertje denken. het beheerst 24 uur per dag. Hoe komt u erbij dat mijn dierenarts gelijk heeft. Heeft u de hele geschiedenis gelezen?? ik zou graag willen dat u die uitingen voor u houd. Als u niets anders kunt melden dat we met liefde ons beestje moet laten gaan.


En die dierenartsen klooien er maar wat op los . Je moet vragen of ze willen temperaturen of ze naar het hartje willen luistern of ze in de oren willen kijken. ze doen niets Het zijn allemaal beginners die wachten tot dat ik met een oplossing kom
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr niet in paniek raken hoor...zo snel gaat dat inderdaad niet. ...misschien is ze vanwege da...vakantie etc wat van slag....over een paar dagen is alles goed. Dat moet.
Of er is iets anders aan de hand wat onschuldigers..

@ Dian
Ben het helemaal met je eens hoor....moest ook ff tot 10 tellen ;-) nooit een reaktie en dan wel oordelen. Bij ons zijn de dieren in ieder geval niet kansloos. We zien het wanneer het niet meer gaat.
Stel je voor zeg....had ik Snoet vanwege een vastzittende haarbal laten inslapen.....pfff
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina
natuurlijk ben ik in paniek het ging 4 dagen weer lekker. ze kan die 20 gr niet meer inhalen vandaag. En natuurlijk zit ik de hele dag naar haar te kijken wanneer ik de knoop wel of niet moet doorhakken. Of ik niet van lizzy houd.
Ik heb haar uit het asiel gehaald en na een maand ziek en al een jaar aan het dokteren. Mevr van de kans arme dieren ( heb net de wegsite gelezen) mocht willen dat er zoveel mensen waren die dat deden. Dan was haar hele website niet nodig.

Laat mevr dan met iets zinnigs komen maar niet steeds "" uit liefde voor mijn dier""

@feather niet meteen in paniek raken. Ik vind het niet zo heel weinig hoor. Het beestje is weer thuis en misschien even een overschakeling. Heeft je vader misschien een anders soort eten gebruikt. Dat de kat aan het demonstreren is?/
Laatst gewijzigd door dclizzy op 10 jun 2015 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

ik zou toch eens aandringen op emeprid. dat kreeg Giz ook een tijd voor zijn overlijden.
hielp echt heel goed bij hem. Ze hebben maar te doen wat jij wilt. ;)
Laatst gewijzigd door Featherr op 10 jun 2015 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

ik ga morgen weer ff bellen. en noteer het ff bedankt.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Oh en Dia. ik snap heus wel dat je met zo'n grote opvang niet al je dieren dwangvoert. Mede door je bijdrage op het diabeteskattenforum heb ik veel respect voor je maar heb dat ook voor ons alstublieft.
Net als jij doen wij er alles aan om onze beestjes een zo lang en gezond leven te geven. Wij weten waar we het over hebben en laten onze beestjes niet lijden. Ook weten we best dat mensen het niet altijd met ons eens zijn maar er op gewezen worden in een tijd dat het slecht gaat dat is iemand onnodig pijn doen.
Dwangvoeren is niet slecht bij een nierkat zolang die nog zin heeft in het leven. En medicijnen tegen misselijk zijn ook zeker niet..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je DA zou weigeren misselijkheids-middelen te proberen. Lijkt mij toch een beslissing van jezelf. Hij kan het er misschien niet mee eens zijn... of denken dat het geen zin heeft... maar we hebben in het verleden dus gezien dat ze het goed mis kunnen hebben. Mocht hij echt niet mee willen werken: http://www.medpets.nl/emeprid/ Wel even op de hoeveelheid letten want volgens mij zou dus 2x 1/8ste tablet per dag al voldoende moeten zijn (voor 5kg). (0,5 tablet per 10kg per dag verdeelt over 2 giften)

(Bij het commentaar daar staat dat iemand met een kat met nierproblemen 2x een kwart tablet gaf per dag maar ik vraag me af of het dus met minder zou kunnen)

Misschien is voor katten de orale oplossing beter geschikt:
http://www.medpets.nl/emeprid+oraal/

Kijk even met de zoekfunctie:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/searc ... &terms=all
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Giz kreeg ook 2x een kwart. Hij mocht zelfs 3 of 4x een kwart ;)
Als je dierenarts het echt niet wil geven zou je nog altijd even contact op kunnen nemen met mijn dierenarts en overleggen hoeveel ze mag.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Misschien eerst een injectie met Cerenia proberen (bij de da) dan kun je zien of anti misselijkheid medicijnen werken....want is ze wel msselijk of lust ze het eten niet.....zou niet zomaar aan de pillen gaan....of weet je zeker dat ze misselijk is?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Featherr schreef:Oh en Dia. ik snap heus wel dat je met zo'n grote opvang niet al je dieren dwangvoert. Mede door je bijdrage op het diabeteskattenforum heb ik veel respect voor je maar heb dat ook voor ons alstublieft.
Net als jij doen wij er alles aan om onze beestjes een zo lang en gezond leven te geven. Wij weten waar we het over hebben en laten onze beestjes niet lijden. Ook weten we best dat mensen het niet altijd met ons eens zijn maar er op gewezen worden in een tijd dat het slecht gaat dat is iemand onnodig pijn doen.
Dwangvoeren is niet slecht bij een nierkat zolang die nog zin heeft in het leven. En medicijnen tegen misselijk zijn ook zeker niet..

Dwangvoeren is niet slecht ik doe het ook bij zieke dieren heb Guusje nog gedwangvoerd ze was zo verkouden dat ze niet meer at maar dan is er hoop op herstel. Ik zeg het alleen maar omdat ik het zelf ook gedaan heb met liesje mijn nier katje en daar had ik later erge spijt van. Want hoe je went of keert als ze stoppen met eten dan zijn ze zo ziek en misselijk en zijn ze in een eindfase van de ziekte. ik waarschuw alleen even zodat je niet te ver gaat dat doe ik uit liefde van de mens en het dier. Maar dat is mijn mening en die kan ik toch uiten ik ben persoonlijk ook tegen zelf onderhuidse infusen geven dat gaat mij een stap te ver maar zo denk ik er over dat mag toch. Ik hoop altijd dat mensen eens nadenken als ze een ander geluid horen en niet gelijk beledigd of zich aangevallen voelen. Maar misschien komt dat om dat ze zelf ook twijfelen wat te doen dat heeft iedereen, het is ook zo'n rotsituatie waar in je zit en uitzichtloos je ziet het gebeuren en kan er niets tegen doen. Ik wens iedereen veel sterkte met de katjes maar ik zal me er verder buiten houden.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Sommige nierkatten moeten gedwangvoerd worden omdat ze het nierdieet niet willen eten...en dan kunnen ze nog een paar jaar een heerlijk leven leiden.
Bij Snoet zou ik het niet doen omdat ze oud is en ook heel bang.
Sommige nierkatten kunnen ook misselijk zijn om een andere reden, een virus of zoals bij Snoet een vastzittende haarbal.
Dan is het niet zo handig om over inslapen te beginnen ;-)

In januari had Snoet een creatinine van bijna 300 (had eerder 500 gezegd volgens mij maar moet 300 zijn), een ureum van 47 en nu creatinine van 195 en ureum van 18.
En ze is heel normaal qua gedrag, afgezien van de periode dat ze dus last heeft gehad van de haarbal.
En ik onterecht heb gedacht dat ze ineens achteruit ging, ondanks de veel betere waardes.
Ben toen bij de da geweest maar die kunnen dat niet zien. Anders had ik geen anti misselijkheids medicijnen gehaald en was het probleem eerder opgelost waarschijnlijk. (door de haarbal uit te braken).
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Een vraagje , ik ben overstag. Lizzy eet wel droogvoer. maar ik heb felix natvoer gehaald.
mijn vraag omdat ik het niet duidelijk kan vinden op internet. Heeft pronefra dezelfde werking als ipaktine?? Anders krijgt lizzy ff een oppepper van morgens en avonds natvoer met ipaktine.
gr Dian

Oja voor de dame van Kansarme dieren. Ik heb lizzy vorige week 1 dag gedwangvoerd En dat bestond gewoon uit een vinger eten in haar bekje stoppen waarna zij het opat. Ach ik ga me niet verontschuldigen ook. Lizzy valt niet af , poept plast en drinkt gewoon water. Alleen komt ze op haar eten afrennen en ruikt eraan en loopt weg. Ik krijg soms het idee dat ze een beetje depri is.

graag iemand die antwoord hebt over de pronefra \groetjes Dian

ps Feather is de kat al weer gewend thuis??
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Eet ze wel natvoer? Even wat proberen zonder ipa is niet zo'n probleem hoor. Welke Felix heb je? De zakjes gelei senior?

Maar ja... Pronefra combineert 4 eigenschappen waarvan 1 dus ook het beperken van de beschikbaarheid van fosfaten en het binden van uremische toxinen is. Dus zou Pronefra inderdaad dezelfde functie moeten hebben als Ipakitine. Er zit in Pronefra ook Chitosan en Calciumcarbonaat, net als in Ipakitine (en de functieomschrijvingen m.b.t. beperken forfaten en binden uremische toxinen zijn hetzelfde).

Bowy krijgt ook 's-ochtends wat Felix/ipa met al haar medicijnen. Dan krijgt ze een kwak dieetvoer in haar bakje als ik naar mijn werk ga. 's-avonds weer wat dieetvoeding maar af en toe ook wat restant Felix/ipa.
Ipakitine® is een aanvullend diervoeder dat ontwikkeld is voor de ondersteuning van de nierfunctie bij minder goed werkende nieren bij honden en katten. Ipakitine® bevat o.a. calciumcarbonaat en chitosan. Calciumcarbonaat bindt fosfaten en chitosan absorbeert naast fosfaten ook uremische afvalstoffen.
Voor de kat is er naast Ipakitine® ook Pronefra® en Semintra® ter ondersteuning bij nieraandoeningen. Pronefra® beperkt de beschikbaarheid van fosfaten, bindt uremische toxinen, ondersteunt de nierstructuur en draagt bij aan een evenwichtige bloeddruk. Semintra® zorgt ervoor dat de nieren minder eiwitten via de urine gaan uitscheiden.
o Medicatie
*) Semintra/Benakor® / Fortekor ®: Bepaalde medicijnen geven de nieren ondersteuning. Benakor® en
Fortekor® geven een verbeterde doorbloeding van de nieren, waardoor de filterfunctie langer
behouden blijft. Semintra zorgt ook voor een bloeddrukdaling. Deze medicijnen moeten levenslang
gegeven worden.
*) Amlodipine® wordt gegeven nadat een te hoge bloeddruk is geconstateerd.
*) Ipakitine® Een hoog fosfaatgehalte in het bloed kan behandeld worden met Ipakitine®, het fosfaat
wordt gebonden in de darm van de kat en daardoor niet opgenomen in het bloed. Verdere
achteruitgang van de nierfunctie wordt hiermee beperkt.
*) Pronefra is een middel dat 4 eigenschappen combineert: Het beperkt de beschikbaarheid van fosfaat
daarnaast bindt het uremische toxinen. Het zorgt voor ondersteuning van de normale nierstructuur
en het draagt bij aan een evenwichtige bloeddruk.
Fosfaatbinders
Bij een aantal nierpatiënten is er een teveel aan fosfaat in het bloed. Daarvoor kunnen fosfaatbinders gegeven worden om op die manier dat te normaliseren. Fosfaatbeperking vertraagt de verdere achteruitgang van de nieren. Middelen die o.a. een fosfaatbinder bevatten zijn: Ipakitine, Pronefra en Renalzin.
Laatst gewijzigd door Rik op 11 jun 2015 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie