kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Carrie

kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Ik zag vanochtend een kale plek bij mijn kater toen ik hem op zijn buikje ging aaien. Toen ik er wat beter naar wilde kijken wilde hij dat niet, net heb ik hem na een uurtje rennen en vliegen op schoot genomen en nu kon ik het wel bekijken.
Het ziet eruit alsof zijn haar gewoon is uitgevallen, een plek van 3 bij 5 cm ong. van zijn oksel, loopt uit naar zijn voorpoot.

Hij is helemaal gezond, heeft last gehad van diarree en zijn vacht was niet echt helemaal mooi na het verhuizen, niet echt mooi glanzend maar dat kwam door de brokjes die hij moest eten (bij zijn vorige baas) bleek toen ik overstapte op ander voer. Je zag zijn vacht gewoon opknappen toen ik hem geen graan, groente en soja meer voerde dus ik sta nu echt raar te kijken van die plek.

Hij zit niet te krabben of zichzelf heel veel te wassen, echt niets bijzonders aan hem te merken en ik ben de hele dag thuis, altijd.

Ik kan de plek gewoon aanraken, hij geeft geen pijn aan, hij komt niet buiten alleen op het balkon, en het lijkt me té kaal (echt geen haartje te zien op die plek) voor een 'slijtageplek'. Hij zit weleens met zijn poot door het net wat op het balkon gespannen is tegen duikvluchten van 4 hoog naar beneden te hengelen maar binnen een dag of 2 zo'n grote kale plek (ik kan het even gemist hebben) lijkt me toch wel stug. Elke dag wil hij op zijn buikje geaaid worden, hij is zwart en zo'n lichte plek valt echt op dus lang kan het er nog niet zitten.

Moet er wel bijzeggen dat ik zelf heel erg verdrietig door het huis loop vanwege het - zeer plotselinge - verlies van mijn zoon nog maar heel kort geleden.
Hij gedraagd zich niet anders dan vóór die tijd maar dieren pikken - volgens mij dan - heel goed op dat hun baasjes last van stress hebben zeker als het langer dan een dag duurt. Hoewel nu ik dit schrijf bedenk ik me dat hij wel wat minder naast me op de bank gaat liggen slapen maar in zijn mandje of een andere plek.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kattenbakkorrels zijn ook dezelfde die hij al jaren gewend is, een parasiet of schimmel lijkt me sterk.. nog nooit gezien dit!

Bedankt alvast, het gaat om een gewone htk kater, ingeënt, alle advies is welkom!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Sifra »

Wat erg dat je zoon is overleden, wat een groot verdriet! Het klinkt misschien als een cliché, maar ik wens je toch veel sterkte!

Het lijkt me sterk dat er een relatie is tussen stress en een kale plek in Sylvesters oksel. Ik kan het niet echt beredeneren, maar bij stress zou ik toch eerder denken aan lik- of krabplekken op de kop, staartbasis of flanken, niet aan spontane haaruitval in een oksel.
Wat het dan wel is zou ik echt niet weten. Ik kan je alleen maar aanraden in de gaten te houden of de plek niet groter wordt en of de kale huid gaaf is. Als je het niet vertrouwt, kun je altijd nog de dierenarts raadplegen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Dankjewel voor je reactie!
Eigenlijk had ik spijt dat ik in een opwelling over mijn zoon had geschreven, beter had ik in het midden gelaten en alleen gezegd dat ik erg veel stress heb of zoiets.
Maar bedankt voor het medeleven, lief van je!

Over Sylvester: ik heb al even contact gehad met de dierenarts hierover, ik had al gezocht op het forum maar altijd was er sprake van ringworm, wondjes, overmatig krabben/likken maar zijn huid ziet er kerngezond uit, geen uitslag, wondjes, gewoon kale huid!?! Ook op Google bij afbeeldingen vond ik het nergens terug.

De dierenartsassistente stelde voor gisterochtend om een plukje van dat uitgevallen haar (ik heb plukjes zien dwarrelen vlak nadat ik schoongemaakt had) naar de kliniek te brengen én een plukje haar uit een kam mee te nemen dan proberen ze met een test te achterhalen of toch een schimmel de boosdoener is.
Zo hoeft hij (nog) geen stresstoestand mee te maken, ik ben pas al met hem naar de dierenarts geweest en dat vindt hij vreselijk.
Dat was omdat hij veel te zachte ontlasting had, dat is nu over. Stond er volgens de dierenartsassistente helemaal los van waarschijnlijk, zijn vacht zou juist mooier moeten worden nu!

Morgenochtend het zakje met de haren inleveren dus; de plek is groter geworden, een vierkante cm denk ik maar als dat zo doorgaat.. dat kan niet goed zijn dus ook al is het niet ontstoken of zelfs maar een beetje geïrriteerd: ik wil er toch even goed naar laten kijken.
Ook omdat ik dit gewoon niet ken en ook andere poezenliefhebbers hebben het nog nooit meegemaakt.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is maar maak me eerlijk gezegd (nog) niet echt zorgen omdat hij verder rent en speelt, goed eet en drinkt, nu ik er echt op let ligt hij wel degelijk best vaak naast me op de bank maar wat minder vaak.

We gaan het zien, ik hoop dat het haarmonster uitsluitsel kan geven en anders moet hij er toch aan geloven een tripje dierenarts want normaal is het niet, van volle vacht naar een flinke kale plek in 1, 2 dagen tijd. Net nog gekeken en als het in dit tempo doorgaat heeft hij over een maand een kale buik!
Ik zal de uitslag hier doorgeven zodra ik wat meer weet.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Sifra »

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Hoe is het nu met Sylvester? Durft hij nu al in dat ene zijkamertje?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Hallo Sifra, ja ik ben ook heel benieuwd en hoop dat er snel uitsluitsel komt wat de oorzaak is. Ik word er toch een beetje zenuwachtig van als je niet snapt wat er aan de hand is, morgen om 8 uur sta ik op de stoep bij de DA, het plekje is ongeveer hetzelfde gebleven lijkt me maar ik kan me vergissen, ik hoop dat ze zo'n plukje haar met wortels en al ook op kweek kunnen zetten ik zal het laten weten hier!

En ja, hij komt niet alleen in de zijkamer maar ook op zolder inmiddels!! Hij vindt het geweldig, was eerst helemaal overdonderd door die enorme ruimte maar ik had omdat het zo'n grote zolder is 3 kartonnen dozen op hun kant neergezet tussen de troepjes die er al stonden, tegen de muur zodat hij een beetje beschutting had en vanuit een hoekje kon kijken wat er zoal gebeurd daar maar al snel hoorde ik hem rennen en vliegen, ik heb eens gekeken wat hij nu doet en hij kijkt vooral door de (grote) dakramen en ziet dat de vogels in de dakgoot gaan zitten, naar beneden.
Maar de ramen gaan niet open; te gevaarlijk. Wel rent hij dan keihard naar het balkon en kijkt naar boven de slimmerd! Daar hoort hij de vogels in de dakgoot scharrelen en o wat zou hij graag vleugels willen hebben en ze wegjagen uit ZIJN dakgoot haha.

Als hij nu zijn race-uurtje heeft vliegt hij van kamer naar balkon, via de trap naar de zolder en nu ligt hij lekker naast me maar hij is duidelijk erg blij met de extra ruimte en de sprintjes die hij nu kan trekken.
Ik hoor hem ook spelen op zolder als het doodstil is in huis, dan hoor ik hem echt springen en speeltjes over de vloer meppen, leuk hoor!
Ook ligt hij vaak buiten op het balkon te slapen in de zon, ik laat de balkondeur altijd openstaan overdag tenzij het stormt.

Daarom vind ik het ook zo gek van die kale plekken, hij heeft het per dag meer naar zijn zin hier dat is duidelijk te merken. Nou ja ik hoop morgen meer te weten, ik laat een berichtje achter zoals beloofd.
Ziek is hij in ieder geval niet, of hij gedraagt zich niet ziek zoveel is zeker! Net de kattenbak gedaan en ook geen vreemde zaken; dat stelt me toch wel gerust.
Hoewel.. het zit me niet lekker want ik zei het al: het is nogal raadselachtig en ik kan er echt niets over vinden dus ik zal blij zijn als ik weet wat het is en wat eraan te doen.
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Heel vreemd; de plek is niet groter geworden dan toen ik dit schreef, sterker nog: er groeit nieuw haar op de kale plek :).
Nog geen uitslag van de dierenarts maar het is echt aan het dichtgroeien geen twijfel mogelijk!
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij toch ruimte tekort kwam/naar buiten zou moeten kunnen (al heeft hij dat zijn hele leven niet gekund en weet niet beter) want op de zolder kan hij echt flink rennen en vooral: jagen.
Er blijken muizen te zitten, tenminste dinsdag j.l. kwam hij na een hoop spelen (dacht ik, ik hoorde hem maar springen en rennen boven mijn hoofd) naar beneden rennen en gooide met gepaste trots een dode muis voor me neer.

Sinds hij ook op zolder mag is hij gespierder geworden en loert op de vogelnestjes in de dakgoot waar hij natuurlijk niet bijkan maar de vogeltjes wel hoort piepen. En kennelijk muizen, nooit geweten en nooit een muizekeutel gezien op zolder maar hij heeft er toch één gevangen!

Ook zijn gedrag is anders; ik zie hem minder omdat hij op zolder aan het rennen en klimmen is, dat kan ook zijn van de nok van de zolder naar beneden rennen, als een streep naar het balkon en omhoog kijken; hij snapt zo langzamerhand hoe het in elkaar steekt. Verder is hij áls hij moe is en gegeten heeft veel aanhaliger, komt echt vragen om een potje knuffelen en ik moet gewoon lachen om hij hij rondloopt.
Heel zelfverzekerd en stoer, maar tegelijkertijd wil hij ook meer geaaid worden en als hij gaat slapen het liefst in een hoekje van de bank tegen mij aan.

Ik ben benieuwd wat het onderzoek aan het licht gaat brengen, toch een schimmel of was het toch stress, misschien hoorde hij wel een muis rennen of de vogels in de dakgoot en was het pure frustratie dat hij er geen kijkje kon nemen en nu wel!?!
Het lijkt wel of hij ondanks de best grote gang en woonkamer hij toch niet genoeg beweging en spanning had, zich verveelde.

Met speeltjes spelen was hij ook snel zat, nu neemt hij af en toe iets mee naar zolder om er daar mee te gaan gooien en springen ook zonder dat ik met hem 'meedoe'.
Ik denk zelf dat hij toch muizen en vogeltjes hoorde, alleen vogeltjes kan hij vergeten want i.v.m. zijn eigen veiligheid hou ik de (grote) dakramen helemaal dicht.
Als hij op het dak klimt kan je wachten op ongelukken zoals in de boom naast mijn huis springen (dat is vanaf het uiterste puntje van het dak van het huis maar een paar meter) maar dan breekt hij al zijn botjes óf hij overleeft het en komt dan op de drukke straat terecht en dat risico ga ik niet nemen hij zal het moeten doen met het balkon, voor en inmiddels ook achter.

Mocht de dierenarts toch iets vinden in de haren uit de kam en de losse plukjes zal ik dat nog even laten weten hier, wie weet heeft een ander er ooit iets aan want nogmaals, ik heb dit nog nooit gezien (ringworm e.d. wel) ook mijn kennissen die poezen hebben niet en dat zijn heel wat poezen bij elkaar :).
Voor alle duidelijkheid: de kale plek was echt alsof het zo hoorde, niet rood, geen randjes of verkleuringen die je ziet bij ringworm bv, meer de huid van een naaktkat.
Pijn doet het ook niet, ik mag er gewoon naar kijken en eraan voelen dan gaat hij zelfs spinnen.

Ik ben allang blij dat het zo goed gaat en verwacht eigenlijk niet dat hij echt iets mankeert. Toch vind ik het vreemd, ik heb hem nooit zien likken, bijten of overmatig zichzelf wassen en dan ineens zo'n plek.. maar voor nu: eind goed al goed tenzij de dierenarts toch nog iets zou vinden. Ik wacht het vol vertrouwen af!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Sifra »

Wat een verschil met toen Sylvester net bij je was. Hij heeft helemaal zijn draai bij jou gevonden. Hij is aanhankelijk, maar ook zelfstandig. Geweldig, die muis, wat zul je verbaasd geweest zijn. :lol:
Dat er weer haar op zijn kale plekje komt lijkt me hoopvol. Een stressplek zal het wel niet geweest zijn. Daar zou bij zijn vorige baas meer reden voor geweest zijn. Misschien blijft het wel een raadsel wat het geweest is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Nou zeg dat wel! Als ik bedenk dat hij nog niet eens onder de bank uit durfde te komen in februari als er een vreemde binnenkwam, zo schrok van alles...

Ik denk dat ik hem onderschat heb en gewoon meteen dat zijkamertje open had moeten zetten, met het balkon is hij ook echt heel blij, hij ligt het liefst lekker in de zon, ik erbij met een bakkie en dan pakt hij echt (voorzichtig zonder nagels, maar stevig!) mijn hand en legt met zijn ogen uit: aaien, op mijn buik, nu mijn nek en oren graag, ja nu bij mijn staart graag, hij is echt zo grappig!!!

Ook geeft hij sinds hij die muis is komen brengen hele harde kopjes, net of hij wil zeggen: ik ben dan wel een jeweetwel kater maar ik ben wel een echte kerel hoor!
En zo lief en zacht en knuffelig als hij uitgespeeld is.. hij ligt nu half op schoot half op de bank en maakt geluidjes alsof hij droomt, ik moet eigenlijk gaan slapen maar laat hem nog maar even gaan.

En over die muis: mijn hart zat in mijn keel :D ik vond het zó zielig voor het muisje.. het was nog maar een kleintje en hij had er zichtbaar een hele poos mee gespeeld, ik moest echt moeite doen om hem te bedanken voor die heerlijke snack :lol: .
Maar ik dacht ook: hoe heeft hij het 2 jaar volgehouden in een appartement zonder zolder en maar de helft zo groot als mijn huis... hier kan hij nog 8, 9 meter rennen als ik een speeltje gooi, met de gang erbij nog meer en een balkon; daar had hij echt maar 3 meter ruimte, hij is ook echt steviger nu, niet dikker maar ik voel gewoon dat hij veel gespierder en sterker is.
Je weet nooit precies hoe het zal gaan maar het is echt een schat, het lijkt inderdaad wel alsof hij eerst onder de indruk was van zoveel nieuws, ik dacht zelfs dat hij ziek was na een poosje maar hij mankeerde niks bij controle.
Nu denk ik toch: als hij wat heeft heeft hij die plek op zolder opgelopen, een muis met gif in zijn maag opgegeten? (dat zet de woningbouwver. in de berging, 4 verdiepingen lager dus daar kan hij zelf niet bij).

Hij is inmiddels wakker geworden, heeft wat gedronken en komt nu de kamer binnen, waar ik blijf met de late-night snack, een paar gistsnoepjes die ik door de gang moet gooien, dan zie ik wat die arme muis te verduren moet hebben gehad.. nou ja ik schrok en moest lachen tegelijk om die muis, echt die houding van hem!! :D
Maar dat arme muisje.. vroeger konijntjes, cavia's en hamsters enz gehad, dat zal het wel zijn dat ik toch denk: och arme diertje...

Maar inderdaad, ik krijg steeds meer het gevoel dat hij best lang moest wennen na 2 jaar hetzelfde huis en opeens alles anders, logisch, maar dat hij het hier toch leuker vindt.. Ik krijg weer zachte beetjes in mijn tenen nu, echt heel voorzichtig en hij kijkt me aan alsof hij wil zeggen: gistsnoepjes, die ging je pakken weetjenog?

Ik weet het nog, en ga ze nu gooien. O ja die snoepjes kreeg hij bij zijn vorige baasje ook, dus een allergie daarvoor is het ook niet. Nou ja allang blij dat het zo goed gaat en hij het zichtbaar naar zijn zin heeft hier, ook tegen bezoek inmiddels geweldig toch? :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Cari »

Het gaat dus weer goed met zijn kale okseltje. Misschien heet hem daar iets geïrriteerd en heeft hij toen zijn haren uitgetrokken. Dat kan snel gaan.
Leuk om te lezen hoe jullie op elkaar ingespeeld raken en een steeds hechtere band krijgen :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Dat zou best eens kunnen Cari, opeens bedacht ik me iets: twee dagen voor ik de plek zag had ik mensen met kinderen over de vloer en de oudste had een bonk kauwgom in zijn mond en wilde dat voor geen prijs weggooien toen we een hapje gingen eten, ik had pizza besteld.
Dat wilde hij toch ook wel heel graag :) toen stelde ik voor zijn kauwgom even op het aanrecht te bewaren op een stukje folie: opgelost.
Alleen dacht hij (2 uur na de pizza's) pas weer aan zijn kauwgom en het was weg, kwijt, niet meer te vinden.
Zeker aan een lege doos blijven plakken dacht ik nog want ik hou de keuken altijd dicht als ik met eten bezig ben, maar dit keer had ik natuurlijk niet gekookt alleen bordjes gepakt!! De dozen meteen na het eten in de container gegooid, die passen niet in de vuilnisbak.

Die kauwgom lag op het hoekje waar Sylvester altijd het aanrecht opspringt (wat hij zelden doet maar wel als er iets lekkers ligt, vandaar hou ik ook de deur dicht tijdens het koken).
Sylvester vond het duidelijk te druk, 2 volwassenen en 3 kinderen die hem wilden aaien dus hij verdween al snel naar zolder.

Wie weet is hij toch even in de keuken komen snuffelen toen wij zaten te eten, pizza ruikt wel lekker natuurlijk, de dozen stonden op het aanrecht; even kijken en terug naar zolder zie ik hem wel doen.
En als hij daar met kauwgom onder zijn oksel languit op zijn zij is gaan liggen wat hij wel vaker doet zou de kauwgom wat hard geworden kunnen zijn en heeft hij het er misschien uitgetrokken 's nachts..
Dat zou wel verklaren dat ik niks gezien heb én als de roodheid dan weggetrokken is zie je niets bijzonders denk ik?!?!?!

Dat zou een mooi verhaal zijn zeg, als het geen schimmel is (a.s. week de uitslag) weet ik het wel zeker, ook omdat het in een dag was ontstaan, er nog wat losse plukjes uitvielen toen hij de kamer inkwam 's ochtends en daarna echt niks meer want vanaf dat moment hield ik het goed in de gaten.. :D.

Ik heb alleen nergens die kauwgom teruggevonden maar wie weet heeft hij het doorgeslikt en ik heb niet echt gezocht op zolder.

Het is inderdaad leuk om elkaar helemaal te leren 'kennen', net mijn bed verschoond en echt, hij lacht me gewoon keihard uit als het niet lukt omdat hij doodleuk in de hoes gaat hangen als ik het dekbed erin probeer te krijgen, duikt onder het onderlaken als dat half om de matras zit en als je ziet hoe hij dan kijkt weet ik zeker dat hij de grootste lol heeft om mijn gestuntel. Toen ik het beddegoed eraf haalde kon het hem niets schelen :).
Het was liefde op het eerste gezicht en is ook liefde op het tweede gezicht blijkt nu wel, ik ben zo blij dat hij op mijn pad is gekomen; het moest gewoon zo zijn denk ik :).

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Cari »

Die kauwgom lijkt me een heel aannemelijke verklaring :D.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Inmiddels de uitslag binnen: er was gelukkig geen sprake van mijt o.i.d., het lijkt erop dat hij inderdaad zelf de haren eruitgetrokken heeft samen met de kauwgom, de kale plek zit zo goed als dicht :grin:

Het zou ook, toch, stress kunnen zijn geweest omdat hij op zolder van alles hoort wat ik niet hoor en omdat hij daar echt graag aan het spelen is, wel een paar uur per dag (vooral bij zonsopgang en zonsondergang) zou het best kunnen dat hij 's ochtends vroeg als ik sliep er meer haren uit heeft getrokken dan nodig.

Hoe dan ook, het leed is geleden en als hij de kauwgom heeft opgegeten is dat er via de natuurlijke weg weer uitgekomen anders zou hij er last van gekregen hebben. Op zolder geen kauwgom gevonden, ik ben gerustgesteld dat hij niets mankeert verder.
Typisch geval van eind goed al goed, mocht iemand ook met zoiets zitten: de DA vertelde me dat dit vaker gebeurd met bv. nog niet helemaal gedroogde kit, lijm of dat soort zaken. Loopt een dier ertegenaan zal hij of zij dit altijd zo snel mogelijk uit zijn vacht willen hebben en het er desnoods met haren en al uittrekken.
Zo zal het gegaan zijn.
Pas alleen op met gevaarlijke stoffen zoals lijm of kit, kan giftig zijn, dan altijd even bellen of het nodig is dat hij het zo snel mogelijk weer uitspuugt.

Eigenlijk moest ik vreselijk lachen toen ik de uitslag kreeg, ik dacht het al maar toch, ik ben niet 24 uur per dag wakker en zag het al voor me, Sylvester die wacht tot ik sliep en dan als een dolle zijn vacht begon te likken van de jeuk, wat een onzin dan zou ik toch IETS gemerkt moeten hebben :lol: maar ja, omdat ik hem nog niet zolang heb.. better safe than sorry zei mijn moeder vroeger altijd als een van de dieren iets leek te mankeren en liet er toch altijd even naar kijken.
Ik ben blij dat het opgelost is :edance:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Sifra »

Dat is nog eens een leuke uitslag. Is het je nooit opgevallen dat Sylvester een grote roze bel blies? ;-)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Cari »

Ik heb het eens met mijn hond gehad, die ging in een grote verse kauwgomplak liggen. Toen hij dat wilde verwijderen bleef het aan zijn neus plakken en toen aan zijn poot en nog een poot en weer zijn neus... kortom, een enorme smeerboel en ik ben daar wel even mee bezig geweest om het er allemaal weer af te krijgen :lol: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Carrie

Re: kale plek op voorpoot/oksel niet te verklaren?

Bericht door Carrie »

Haha nee Sifra, nog nooit lekker onverschillig bellen zien blazen hahaha ik zie het al voor me.. als de bel dan klapt kan je de kauwgom uit zijn snorharen gaan halen, als dat lukt verdien je een medaille vind ik :).

En dan je hond Cari.. wat een gedoe moet dat geweest zijn!
Ik ken het van mijn honden vroeger... wat een viespeuken waren dat zeg.

Nu alles ok is moet ik er zo om lachen allemaal; hoezo overbezorgd... nou ja beter dan over-onverschillig denk ik dan maar!
Liefs van Sylvester ook, hij ligt lekker tegen me aan en slaapt ook op bed tegenwoordig, gezellig in mijn knieholtes.
Hij wordt steeds aanhaliger, en o ja: de plek is niet meer te vinden tenzij je weet waar het kaal was, top!!
Plaats reactie