plotseling pijn in heup

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gast

plotseling pijn in heup

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb een kat van 12 jaar die gisterenavond ineens met pijn in zijn rechterachterpoot naar beneden kwam ter hoogte van de heup.Ik mag er niet aankomen en hij springt moeilijk.Verder gedraagt hij zich normaal en daarom denk ik dat hij zich met ergens afspringen geforceerd of bezeerd heeft.Ik kijk het even aan alvorens naar de da te gaan.Heeft iemand hier ervaring mee en kun je in de dierenspeciaalzaak pijnstillers kopen?
:cry:
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik denk niet dat je op eigen houtje medicamenten moet gaan toedienen als je niet precies weet wat er aan de hand is. Aan het gedrag van een kat valt vaak niet af te leiden hoeveel pijn hij heeft. Het ligt voor de hand te denken dat hij zich heeft bezeerd, maar daarnaast kunnen het nog 6000 andere dingen zijn die dit veroorzaken.
Persoonlijk was ik al met hem naar de dierenarts gegaan.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Pijnstillers zijn volgens mij alleen maar via recpet te verkrijgen bij de dierenarts.
Aangezien je niet aan de heup mag komen, lijkt het er inderdaad op dat je kat veel pijn heeft. Misschien moet je toch maar voor de zekerheid naar de dierenarts gaan, misschien is er wel iets gebroken. Als het alleen maar gekneusd is, is rust het beste medicijn. Als dit het geval is, kun je het beste een ruime bench in de kamer zetten voor je kat. Zo kan hij ook geen gekke dingen doen en moet hij wel rust houden.

Groetjes, Muis
effeloeke

Bericht door effeloeke »

Ik ben altijd erg snel met naar een da te gaan maar hij knapt alweer aardig op en loopt weer veel rond.Alleen springen doet ie nog niet maar lopen ,ook trappen gaat weer goed.Ik heb nog een poes van 14 jaar en die had laatst een blaasontsteking waarmee ik dezelfde dag nog mee bij de da zat.Ook had ik een kat die ruim 16 jaar is geworden die 3 jaar ziek is geweest blind en had kanker en zijn nieren werkten niet goed meer.Daar hebben we ook alles voor opgeofferd en we gingen alleen weg als we zeker wisten dat hij nog wel een uurtje bleef slapen.Ook ben ik met hem veel nachten bezig geweest tot hij uiteindelijk erg benauwd werd en longkanker bleek te hebben.Ook toen we dat merkten zijn we meteen naar de da gegaan die hem vervolgens helaas moest uithenaseren.Ik heb er veel weet van gehad en het is wel zo dat ik erg van mijn katten houd en ze beslist niet laat rondlopen als ik het niet vertrouw.Ik heb mijn leven lang al katten en weet veel van ze.
effeloeke

Bericht door effeloeke »

Ik kan inmiddels melden dat hij weer helemaal normaal doet.Hij geeft geen enkel teken van ongemak en speelt weer vrolijk met zijn metgezel.Als er echt iets is of blijft ben ik echt wel mansgenoeg om te beoordelen of doktersbezoek direct noodzakelijk is.Ik ben zelf ook de jongste niet meer en kamp zelf met allerlei reumatische klachten dus weet wat het is.Ik ben heel secuur met mijn katten en mijn dochter heeft er ook 2 en nog een hond en ze worden heeel goed verzorgd.Dus om dergelijke suggesties te wekken zonder dat je iemand kent vind ik duidelijk niet op zijn plaats.Dat ik hier een vraag stel is alleen om ervaringen uit te wisselen maar op deze manier vind ik dat niet zinvol.Jullie adviezen kan ik zelf ook wel bedenken.Ik heb al 30 jaar katten dus ik ben er geen beginneling mee.Die ik nu nog heb zijn de laatsten want om er weer aan te beginnen worden we te oud.Ik hoop wel dat ze nog heeel lang meegaan en daar zal ik alles voor doen zelfs niet met vakantie gaan. :evil:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

ben opgegroeid met dieren,heb zelf 10 jaar een hond en 14 jaar een kat gehad,ben nu in het bezit van 2 katten en ben dus ook geen beginneling meer maar dat wil ook nog niet zeggen dat ik alles weet.en goed voor je dieren zorgen betekent niet automatisch dat je altijd de juiste beslissing neemt al denk je goed te doen,niemand is perfect.daarom vraag je eventueel raad aan anderen maar hier heeft ook niemand alle antwoorden(zou wel mooi wezen dan waren alle problemen in 1 keer opgelost) en kan alleen antwoord gegeven worden op basis van wat er verteld word en in het beste belang van je huisdier,dus deze antwoorden had je eigelijk wel kunnen verwachten he :wink:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten