2 volwassen katten laten wennen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Dinky »

Wat een leuk filmpje :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Het gaat over het algemeen heel goed met m'n twee poezels! Jack is onderhand 75 % van de tijd de baas, en dat vind ik eigenlijk wel prima. Hij was hier eerst, Evi moet zich in die zin meer aanpassen. Hij is soms wel kribbig, en dan kan hij haar niet goed uitstaan, terwijl hij voordat zij er was áltijd vrolijk was. Hoort erbij waarschijnlijk?? Meeste tijd is hij gewoon happy gelukkig, en ook lekker zichzelf. Het uit zich overigens alleen in wat brommen en staartzwiepen, soms een poot.

Ze liggen samen op de bank, samen in het kozijn en soms samen bij mij op bed. Ze lopen langs elkaar, al durft Evi soms niet langs Jack als hij in een deuropening zit, want dan zwaait er een poot, andersom hetzelfde overigens. Als ik eten klaarmaak wordt er bijna altijd wel met pootjes gezwaaid, maar er wordt nooit meer geblazen en al helemaal niet gevochten!!

Evi wil nog steeds graag spelen, Jack lijkt hééél soms wat te proberen, maar vindt het vooral eng geloof ik. Ik denk en hoop dat dat nog wel losloopt.

Met Evi zelf gaat het trouwens fantastisch. Medicatie is super aangeslagen en ze ziet eruit als nieuw...: klik

Nog wat plaatjes van hen samen! Dit zijn natuurlijk wel de beste momenten, dus niet representatief voor de gehele tijd :lol: : klik klik

Evi is nu 6 1/2 week bij ons. Ik denk dat ik het getroffen heb dat het al zo goed gaat! Ik hoop wel dat het blijft verbeteren :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Cari »

Ziet er fantastisch uit! Zo met de neusjes bij elkaar slapen... dat is vertrouwen :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Rik »

Wat ziet Evi er goed uit. Jeetje... wat een verschil.

Zelfs als die twee foto's van bij elkaar slapen niet representatief zijn... het geeft toch wel iets aan. Ze kunnen dus gewoon wel rust bij elkaar hebben. De scherpe randjes (dat handje geklap) zal vast wel wat minder worden. 6,5 week. Dat is nog gewoon aftasten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Dinky »

Wat is Evi enorm opgeknapt!

En wanneer ze zo naast elkaar kunnen liggen tolereren ze elkaar in elk geval ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door flower1980 »

Ze ziet er goed uit
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Ze tolereren elkaar inderdaad heel goed :D En van daaruit moet hun relatie natuurlijk gewoon groeien ;) Net werd er weer voorzichtig wat gespeeld, ze willen wel!! Ze weten alleen nog niet zo goed hoe, maar dat komt wel! :D
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Er werd vandaag voor het eerst gewassen!!! Zo blij als een klein kind toen ik het zag :lol: Evi waste Jack, en hij vond het volgens mij wel relaxed :edance:

Sinds korte tijd mag Jack naar buiten, hij heeft nu een trap om op de binnenplaats te komen (ik woon in een appartement zonder eigen tuin/balkon). En ik heb het idee dat dit hun relatie heel veel ten goede komt!! Als hij thuis komt is hij gewoon blij om haar te zien en geeft haar een kopje als begroeting! Vannacht waren ze een beetje aan het apenkooien, maar verder gaat het op het moment echt super, dus ben helemaal blij :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Rik »

Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt. Het wassen (en je laten wassen) lijkt me wel een teken van acceptatie. Dan kunnen er misschien nog wel wat uitvallen komen... Maar ja... in welk huishouden is dat niet? Evi mag dat gouden mandje van Jack wel blijven delen :edance: :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Ilone »

Leuk filmpje! Ziet eruit alsof ze elkaar goed gedogen :smile:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Ik weet dat ik niet zo vaak op dit forum ben, maar wilde jullie toch nog even laten weten hoe het er hier in huis aan toe gaat ;)

Evi is nu een half jaar bij ons! En man, wat had ik het van te voren onderschat ;) Ze zaten vrij snel op het punt van 'gedogen', maar vriendjes waren ze nog niet.

Ik durf nu eindelijk te zeggen dat het héél erg goed gaat, en dat ze elkaar ook daadwerkelijk leuk vinden :) Ze liggen samen, spelen soms samen, en ze voelen zich op hun gemak bij elkaar. Ik had nooit verwacht dat het zo lang zou duren totdat Jack weer echt zichzelf zou zijn, maar Jack heeft 4/5 maanden (!) moeten wennen aan Evi. En ineens ging de knop om.. Hij was zichzelf weer, niet bang meer voor de onverwachtheden van Evi en het belangrijkste, hij speelt weer als een malle en kruipt elke avond op schoot. Het viel me pas echt op dat hij dit niet meer deed, toen hij het weer ging doen.

Ik wilde dit toch even op het forum zetten om mensen die ook 2 volwassen katten koppelen een hart onder de riem te steken. Neem de tijd! Het kan écht goed komen! En nee, mijn katten zijn niet zo sociaal naar elkaar als een broer en zus die samen opgroeien, maar ze zijn op hun eigen manier sociaal met elkaar en vooral ook blij met elkaar. En dat is alles wat ik wilde :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Sifra »

Wat fijn om te horen en wat zien ze er goed uit!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Rik »

Geweldig nieuws. Ja, we zagen in april al dat het redelijk met elkaar ging en ze wel met elkaar konden leven. Maar heel fijn te horen dat het nu eindelijk ook écht goed samen gaat. Geduld is een schone zaak :) En ze zien er inderdaad goed uit. Ik zie nog die foto van Evi in dat kooitje voor me, één hoopje ellende. Wat een vooruitgang. En heel fijn dat Jack nu ook weer de schoot opzoekt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Dank jullie wel! :D Het was inderdaad met een paar weken al duidelijk dat ze in ieder geval langs elkaar heen konden leven zonder ruzie. Maar ik ben zó blij dat het uiteindelijk toch naar echt samen leven gegaan is :-D Lijkt me ook veel leuker voor hen zelf. Vind het heerlijk dat ze elkaar opzoeken, kopjes geven, soms even wassen en spelen.

En ja, onherkenbaar veranderd he, Evi. Ze is nu een echte teddybeer! :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 2 volwassen katten laten wennen

Bericht door Adriana »

wat een prachtig stel, captain sparrow en zijn lief en wat een succesverhaal..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie