help. mijn poes heeft een bult zo groot als een ei

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
douli
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2015 22:09

help. mijn poes heeft een bult zo groot als een ei

Bericht door douli »

ik denk zelf littekenweefsel die ontstoken is maar nu komt er vocht en weet ik veel allemaal uit die ei zegmaar ter hoogt van haar laatste tepel bij navel zegmaar ongeveer maar dan linksmidden.
ze heeft daar pijn aan. t is een hard ei lijkt t. ik ben helemaal in paniek. arts gebeld e geprobeerd uit te leggen. maar ze zei me dat ik wel kan wachten. maar er blijft maar vocht uit komen met bloed.
en t stinkt ongelooflijk.. wie herkent t of heeft ervaring hiermee. als ik haar uit eindelijk te pakken heb om ff koud nat doekje op te leggen dan zie ik dat ze dat toch wel fijn vindt..

t is begonnen met een onderhuidse bloeduitstorting onder de huid op die ei zegmaar. dit begon ongeveer 2 weken geleden. nu is t kapot en vloeit ontstoken vloeistof met bloed eruit.
help ow help ik ben in paniek. sorry voor t verward praten, maar ben echt vreselijk in paniek.
ze komt wel naar buiten en eet en drinkt wel gewoon goed.
een dikke buik kreeg ze toen ze gesteriliseerd was.
maar die ei of littekenweefsel heeft ze al bijna 2 jaar
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: help. mijn poes heeft een bult zo groot als een ei

Bericht door Mickey_Mouse »

blijkbaar heeft er zich een abces gevormd, klinkt eng maar haar lichaam is bezig het nu op te ruimen. Daarom is het open gesprongen. Gelukkig naar buiten toe dus de rotzooi gaat er uit.
Morgen even je dierenarts bellen voor een afspraak.
Eventueel poes nuchter houden( geen voer, wel water) zodat indien nodig de dierenarts kan ingrijpen om het nog schoner te maken (gebeurd vaak operatief)
Daarna is het een kwestie van genezen.

probeer de rust te bewaren. Paniek is niet nodig.

* Op mij komt het over als een abces.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help. mijn poes heeft een bult zo groot als een ei

Bericht door Dinky »

Ook voor mij klinkt dit in principe als een abces in de oren.
De arts heeft misschien proberen te zeggen dat het geen spoed is gezien je tijd van posten?
Zou wel een afspraak maken bij de dierenarts om er naar te laten kijken en te laten beoordelen ;-)

Het kan zijn dat de dierenarts dan het abces (het 'ei' ) openmaakt zodat de pus er sneller uit kan. Het kan ook zo zijn dat je wordt gevraagd het de komende dagen open te houden zodat alle pus en rotzooi eruit kan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: help. mijn poes heeft een bult zo groot als een ei

Bericht door Josje »

inderdaad, klinkt als een abces, zorg dat t goed schoon is, en alle troep eruit.
Als je twijfelt kun je altijd DA nog bellen voor advies.
Plaats reactie