tweedehands krabpaal wel of niet?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Guusje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:40

tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Guusje »

Hallo...ik had geboden op een krabpaal via marktplaats. Iets van 93 cm hoog en 3 plateaus bekleed met zachte grijze stof. Zouden jullie dat doen een tweedehandse...ivm vlooien misschien??? Deze was nauwelijks gebruikt nog.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik het niet doen, ivm ongedierte, bacteriën ed.
Maar als je financiëel krap zit, is tweedehands natuurlijk een optie. Reinig hem dan grondig in de schuur of op balkon of zo, dat goed laten drogen en dan pas aan de katten aanbieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Guusje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:40

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Guusje »

Dank voor je antwoord..ik twijfelde zelf ook al wel...ga nu van planken er zelf eentje maken in het vierkant..zo n toren met 3 gaten erin.

Heb nog even de tijd want er is nog geen katje of poes...ik wacht op de nestjes die straks er weer in overvloed zullen zijn.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Sifra »

Ik zie het niet helemaal voor me: bedoel je een krabpaal of een krabton? Een krabpaal van ongeveer een meter hoog vind ik voor een volwassen kat niet erg hoog. Een hogere krabpaal wordt meestal wel op prijs gesteld. Ik vraag me af of je goedkoper uit bent als je zelf gaat bouwen, tenzij je een kastje uit de kringloopwinkel creatief gaat verbouwen. Je zou ook een tweedehands krabpaal kunnen strippen en opnieuw bekleden. Houd er wel rekening mee dat je voor een paal van een halve meter wel 20 - 30 meter touw nodig hebt, afhankelijk van de dikte van de paal en de touwdikte.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Cari »

Ik vind dat ze op MP vaak idioot hoge prijzen vragen voor 2e hands krabpalen. Aan een paal van die afmetingen heb je inderdaad niet lang wat. Ik kan je aanraden eens bij amazon.de (Duitsland dus) te kijken ('Kratzbaum'), daar heb je hele mooie grote voor veel minder geld dan in Nederland.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik heb er wel een van marktplaats afgehaald en dat is goed bevallen. Werd de favoriet ook van deze 2 monsters. Inmiddels na een jaar vervangen voor een nog grotere waar ze ook met veel plezier in en op klauteren en krabben.
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door genm »

Ik zou zelf niet zo snel een krabpaal van marktplaats kopen. Maar goed, ik ben sowieso niet zo'n fan meer van marktplaats, omdat het al een paar keer gebleken is dat de kwaliteit van de spullen die je koopt gewoon moeilijk in te schatten is. Ik heb zelf onlangs een hele mooie nieuwe krabpaal gekocht op internet van 1.90 meter voor € 100,-. Zat 60% korting op. En hier kunnen mijn katzels wel weer een behoorlijke tijd mee vooruit. Er zijn echt wel goede aanbiedingen te vinden op verschillende van die online outlets. Even voor gaan zitten en prijzen vergelijken. 93 cm lijkt me overigens ook erg klein. Daar zijn ze al heel snel op uitgekeken. Succes met je zoektocht!
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Dinky »

Guusje schreef:Hallo...ik had geboden op een krabpaal via marktplaats. Iets van 93 cm hoog en 3 plateaus bekleed met zachte grijze stof. Zouden jullie dat doen een tweedehandse...ivm vlooien misschien??? Deze was nauwelijks gebruikt nog.
Klinkt als mijn oude. Was huisje onderaan en daarboven 2 plankjes. Was nieuw iets van 25 euro ;-) Was trouwens ook te instabiel waardoor Dinky niet op bovenste plankje durfde.

Onderschat ook niet de kosten van zelf maken ;-)
Aandachtspunt is dat volwassen katten een krabpaal nodig hebben waarop ze zich volledig uit kunnen rekken. Je kan denken zo'n paal aan te schaffen http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... tam/277845
En dan zelf bijvoorbeeld meer klim/klauter/luiermeubel te maken zodat je minder siseltouw nodig hebt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Guusje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:40

Re: tweedehands krabpaal wel of niet?

Bericht door Guusje »

Ik zal eens kijken op site van Amazon De. De krabton die ik in gedachte heb is geen ronde ton maar een vierkante. De planken heb ik al in huis, die stonden er nog. En tapijt van dat ruwe haal ik x in aanbieding bij de leen bakker. En de rest doet mijn paps.

Zal 'm hoger maken als een meter.
Plaats reactie