katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

Beste forumleden,

opnieuw bedankt voor de reacties
Hij heeft me juist een email gestuurd dat de sneltest op FIP negatief was dus dat de kans zeer klein is dat hij FIP heeft. Hij doet weer zeer afwachtend en hierdoor heb ik een andere dierenarts gecontacteerd om een 2de mening. heb ook de resultaten dus kan zeggen dat
serumeiwitten: serum amyloid a 222.3 is en max 4mag zijn. voor de rest zie ik ook nier uream 23 is (waarden 34-74) maar de dierenarts zei hier niets van maar staat wel een sterretje bij. ook witte bloedcellen staat sterretje bij 4.4 (normale waarden 5-15). MAAR het eerste is het enigste dat zwaaaar verhoogd is. Heb het opgezocht en blijkt inderdaad wel een beeld van FIP te geven maar ook pancreatitis is een mogelijkheid. Ga vragen of zij een idee heeft en echo laten doen en zeker eens de alvleesklier te bekijken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door Adriana »

met dank aan het dierenziekenhuis Rotterdam
http://www.dierenziekenhuis.nl/Biblioth ... h+Chemisch
misschien heb je wat aan deze informatie.

en als je even verder in hun bibliotheek zoekt dan vind je ook uitleg andersoortig bloedonderzoek, urine onderzoek enzovoorts.

er staat vrij veel over pancreatitis op het forum, even zelf kijken via de zoekfunctie rechtsboven. kan erg pijnlijke kwaal zijn trouwens.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

Ja heb dit allemaal opgezocht hoor ;-) en rondgeneusd op het forum.toch bedankt!!
Heb bij de 2de dierenarts geweest en heeft hem grondig onderzocht(voelen, temp, luisteren met stetoscoop(of hoe noemje dat), verschillende bewegingen etc. Het lijkt haar geen FIP kat of eentje met pancreatitis :smile: waar ik al blij om ben. Hij had geen koorts meer. Ze was wel niet te spreken over het middel dat mijn andere dierenarts gegeven heeft, ze noemde het een half paardemiddel primitief middel dat nu amper gebruikt wordt omdat het immuumsysteem aantast. (men vriend kon het middel aanwijzen in haar praktijk). Ze durfde hierdoor ook geen verdere pijnstillers te geven maar heeft hem wel een spuit antibiotica gegeven( die in geen geval kon botsen met zijn producten) en heeft me ook pilletjes gegeven dat ik moet pletten 2*daags. Ze heeft foto's genomen maar ziet niets speciaals ook nergens vocht. Wel zag ze dat er veel stoelgang in zijn darmpjes zit. Heeft hem een laxeermiddel gegeven. Ook moeten we hem dwangvoeren omdat zijn eetpatroon weer op gang gebracht moest worden. Nu zijn we al een halfuur later en hij heeft nog NIETS gekakt! De dierenarts heeft zelf nog wat papier in zijn mandje gelegd omdat ze bang was dat het te laat zou zijn maar niets... ojaaa en de metacam was een absolute nee...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door Rik »

Zo... een DA die het even wat grondiger aanpakt. En dan ook nog een die metacam afwijst. Nu maar hopen dat Ichi's stoelgang weer op gang komt voordat er drastischere maatregelen getroffen moeten worden (ik neem aan dat als hij morgen nog niets gedaan heeft dat hij weer terug mag). In ieder geval geen koorts meer en een nieuwe antibiotica boost. Hopen dat het nu de goede richting op gaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

heeft nog altijd geen kakje gelegd pffft en hij trilt maar heeft geen koorts wat zou dit trillen zijn (vond niet iets direct op google, een link naar een bepaalde aandoening ev?) is deze temp(21/22graden) gewend dus ook niet van de kou en nog steeds lusteloos. Al naar dierenarts gebeld en zei me om olijfolie in het spuitje met eten te doen indien geen stoelgang tegen morgen moeten we terug om de stoelgang er handmatig uit te duwen zei ze. iemand een idee van het trillen???
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door G+S »

Wat me nu ineens te binnen schiet.. Heeft hij nog steeds last wanneer je hem op z'n achterhand duwt? Zou het geen heup dysplasie kunnen zijn?
Dit is te onderzoeken doormiddel van een echo.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door Adriana »

mojoman schreef:iemand een idee van het trillen???
onze Mies gaat trillen bij onbehagen en stress..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

Ja hij zal natuurlijk nog niet volledig goed in zijn vel zitten! al de dierenartsbezoeken, dat dwangvoeren het is toch niet zo prettig. En neen hij grolt niet meer als je daarover wrijft misschien toch een heel zware ontsteking in die buurt (maar zal het zeker in het achterhoofd houden als het binnenkort weer slechter zou worden!) Maar vandaag heeft hij al zitten spelen met Mizu. Hij begint ook weer interresse te tonen in alles wat ik aan het doen ben. :grin: 8-)
(wat volgens mij wijst dat hij terug aan het beteren is). Ook al enorm wat stoelgang( denk zowat 30cm :shock: en neen geen meetlat uitgehaald maar op tzicht geschat :grin: ) gemaakt maar je zag het verschil tussen de eerste stoelgang (was helemaal uitgedroogd) en degene die wat verder in zijn darmpje zat.
Dierenarts nr 2 heeft gewoon gisteren uit haar eigen eens gebeld hoe het met hem ging (wat ik enorm lief gebaar vind ;-) )
Ik zou in de loop van volgende week terug gaan om zijn bloed te laten trekken want die waarde van serum amyloid a=> 222.3 (wat 4mag zijn) zou ik zeeeeer graag drastisch naar beneden zien gaan. Ik hoop er echt op dat hij toch al beneden de 50 gezakt is want om al helemaal volgens waarde te zijn is misschien al weer wat teveel willen... ;-)
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door EliekeTips »

Ik lees net even je hele topic, wat een ellende zeg, maar wat goed te lezen dat er wat vooruit gang in zit.

En wat een top DA, dat er even gebeld wordt om te vragen hoe het gaat.
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

ja was een grote ellende maar ik kan zeggen dat ik dinsdag terug bloed heb laten trekken en vandaag had ik de uitslag en hij is terug tip top inorde. Alle bloedwaarden zijn zeer goed. Wat ben ik blij van een zeer slechte diagnose(vergissing fip) naar terug kerngezond!!! Zal een zeer ernstige ontsteking geweest zijn maar man bange weken. en zeker een top da ! Ze voelt echt mee met het dier...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat hij er weer bovenop is gekomen :D

(valt mij trouwens op dat de laatste tijd vaker foute diagnoses worden gesteld m.b.t. FIP die hier op het forum langs komen. Vind dat best een zorgelijke ontwikkeling)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door Adriana »

mojoman schreef:en zeker een top da ! Ze voelt echt mee met het dier...
geef even naam en regio/woonplaats door van deze da voor onze vlaamse forumleden..

en wat een opluchting! geen fip en weer fighting fit..
zo zie je maar hoe voorzichtig je moet zijn met fip-diagnoses van sommige dierenartsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mojoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2014 17:57

Re: katertje onbekende ziekte heeft iemand dezelfde ervaring

Bericht door mojoman »

Ja het is spijtig zo'n diagnose, een klap in je maag dat je beestje gaat doodgaan maar was wel nog nooit zo blij dat dierenarts hem vergist had.
sofie degryse in dikkelvenne oost vlaanderen (als je belt en ze neemt niet op, bel ze zelf ook terug. dat vind ik ook wel tof)

Als ze nu voor de venster zitten denk ik wel even wat zicht mijn mientjes. haha onze ichi zijn nek geschoren en mijn mizu haar buikje helemaal geschoren(sterilisatie)
Plaats reactie