Kattenbakken op het balkon?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
sh1982
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2015 17:48

Kattenbakken op het balkon?

Bericht door sh1982 »

Ik had een vraagje ik woon momenteel op een flat en heb het balkon afgeschermd met een net zodat ze regelmatig naar buiten kunnen, nou zat ik te denken om me kattenbakken op het balkon te zetten omdat ik ze soms toch nog wel ruik.Maar ik vroeg me af of dat niet te koud was voor de nu en of je dan een speciaal soort kattenbakgrind moet gebruik ivm met bijv de vochtigheid, hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbakken op het balkon?

Bericht door Adriana »

er zijn topics over buiten- en balkon kattenbakken. je hebt 4 katten geloof ik, dat zijn veel kattenbakken op het balkon en als je in een huurflat woont, dan wordt het maken van een kattenluik in de deur een probleem denk ik..
en klontvormend is erg gevoelig voor vocht, dat klopt.. je krijgt dan ook nog het punt dat met regen een kat met natte pootjes in het klontvormende grit gaat staan en dus met gritpoten weer binnenkomt en die moet aflikken/schoonmaken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sh1982
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2015 17:48

Re: Kattenbakken op het balkon?

Bericht door sh1982 »

Beste Adriana, ja klopt ik heb momenteel 4 katten waarvan een kitten, voordat ik de kitten had had ik 2 kattenbakken staan en nu sinds ik de kitten heb wil ik naar 3 gaan en misschien zelfs 4 maar tot nu toe gaat goed.Ik had eigenlijk al een oplossing voor het luikje want in een van de deuren van mijn slaapkamers zat al een luikje van de vorige bewoners en via die slaapkamer zouden ze dan via het raam naar buiten kunnen als ik die dan een stukje open zet dat doen ze nu ook al vaak als ze naar buiten willen.Ik gebruik nu eigenlijk al niet klonterend vulling dus ik ga effe kijken hoe dat gaat buiten.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kattenbakken op het balkon?

Bericht door Ms Maaike »

Je kan ook andere vulling gebruiken; klontvormende stinkt veel minder en ook tussen klontvormend grit onderling zit veel verschil.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie