Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Vanochtend krees Gizmo alsof hij doodging en toen ik beneden kwam lag hij helemaal verstijfd, voorpootjes hadden zijn achterpootjes vast en hij bewoog niet.. Uit zijn neus en uit zijn oog kwam bloed en toen ik hem vast pakte zat mijn hele onderarm onder het bloed. Totale paniek dus..
Nooddierenarts en daar kreeg hij wel weer praatjes.. Bloed geprikt en alles.
We weten nog niet precies wat het is, kan een stollingsprobleem zijn en dan is het maar de vraag waar dat probleem vandaan komt. Kan een tumor zijn of een poliep.

Zijn nierwaardes zijn ook flink verhoogd, 310. Z'n leverwaarde was ook verhoogd. Nu moet ik er eten in gaan krijgen dus moet AD gaan halen. Is wel geen niervoeding maar hij moet eten.. Morgen moet hij om 1 uur weer naar de dierenarts..

Wat een drama, ik wil gewoon dat mijn ventje weer beter word en dat hij nog een hele tijd mee kan. Ik wil hem in ieder geval aan de medicijnen hebben voor zijn nieren.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7669
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Oooo, wat akelig. Ook dat nog, bovenop de nierproblemen. En nu ook de leverwaarde verhoogd... Ik hoop echt dat ze snel vinden waaraan dit ligt. Ik neem aan dat hij nu een beetje moet stabiliseren en dat de dierenarts morgen echt gaat kijken wat de oorzaak is (bloed/echo/foto e.d.)? Sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Bloed is dus al afgenomen, morgen krijgen we de stollingswaarden binnen (als het goed is) en ja. Morgen eventueel een foto. Ze kunnen gelukkig zelf met een klein slangetje eventueel zijn neus in om te kijken, dus we hoeven niet doorverwezen te worden naar een kliniek verder weg.

Ik ben echt doodsbang voor wat eruit gaat komen. Hopelijk alleen een poliep, die kunnen we weghalen. En zijn de lever/nierwaardes alleen maar verhoogd omdat hij ziek is...
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7669
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

De duimen draaien hier hard mee.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Och jee dat is wel even schrikken zeg. Kan me voorstellen dat je doodsbang bent voor de uitslagen. Sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Verdorie wat een paniek voor jullie en ellende voor het jochie .
Misschien als hij niet wilt eten zou ik het eten aanlengen met lauw water en in een spuitje heel langzaam toe dienen. Maar dat weet je allemaal wel.
Laten we het beste hopen. Ik wil je heel veel sterkte wensen vandaag met het verzorgen van je jochie

ik duim mee
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Duimen draaien!

Ben geen expert maar meen eens te hebben gelezen dat AD juist bijzonder ongeschikt is voor nierpatienten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7669
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Hills A/D is normaal gesproken inderdaad niet geschikt voor nierpatiënten. Alleen als de nierpatiënt niet wil eten wil het nog wel eens helpen om de kat weer aan het eten te helpen om kleine beetjes A/D te voeren. Daarna dien je zo snel mogelijk weer terug te schakelen naar het nierdieet. Dat is wat Samantha bedoelt met even A/D geven. Beter slecht voer dan geen voer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

er zijn diverse aansterkvoeders, naast Hills a/d heb je bv ook convalescence van RC.
dat is poeder waar je een papje van kunt maken. het voordeel van de laatste is dat je net zo veel kunt aanmaken als je nodig hebt.
in a/d zit vrij veel (varkens)lever en dat is zeker niet licht verteerbaar.
doe er ipakitine bij dat helpt al een eindje in de goede richting.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Om 7 uur gaan we naar de dierenarts. Gizmo heeft het heel benauwd en wil niks eten. Ik heb net zelfs een plakje ham in zn bekje gedaan en dat spuugde hij meteen uit. Ook drinken wil hij niet.
Ik denk dat het komt omdat die het zo benauwd heeft, want dan moet die natuurlijk slikken en dat betekent geen lucht. Het bloed zit nu helemaal aangekoekt en hij ademt door zijn bekkie.
We hebben hem in ieder geval uit zijn huisje gehaald en hij ligt nu rustig in zijn mandje in het raamkozijn.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Hij heeft medicijnen voor zijn nieren, dat was toch wel heel belangrijk. We hebben neusdruppels meegekregen om proberen het bloed los te gaan weken. Trekken kan voor nog meer schade kosten.. Hij heeft een infuus gehad en morgen en zaterdag moet hij weer een infuus. Morgen ook foto's maken om te kijken of er geen botafbraak (tumor) in zijn neus zit.. Dan is het eigenlijk wel een beetje einde verhaal. Dat valt niet te opereren, niet weg te halen.

Ik kan wel wat duimen gebruiken voor hem.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7669
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Heeft ie ook nog wat gehad om zijn eetlust nog wat op te wekken of eet hij nu wel weer wat? (Prednison-injectie o.i.d.)

De duimen draaien hier op volle toeren door.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Is de benauwdheid wel minder geworden? Dat is zo naar. Hier draaien de duimen ook volop hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nee, we moeten het losweken. En nee, ik ga vanavond dwangvoeren.. Maar ik heb hem net antibiotica gegeven. En dan hoop ik het een beetje los te kunnen weken. Dan geef ik hem wat dwangvoer.. Gaat een hele strijd worden..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Dat is een hele zorg, Featherr. Sterkte ermee!

Even iets totaal anders: kan ik iemand een plezier doen met een bijna vol doosje Fortekor 2,5? (van november 2014) Zo ja, stuur dan even een Pb. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie