wat is dit?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
jullebul
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:44

wat is dit?

Bericht door jullebul »

Hallo allemaal,

ik vind zojuist onderstaand plukje/vacht terug van mijn kater en ik vraag mij af wat dit is. Het is weekend dus ik kan ook niet langs de dierenarts, maar is dit iets ernstigs of een huidinfectie? iemand enig idee?

http://nl.tinypic.com/r/2nleesg/8
Laatst gewijzigd door jullebul op 11 jan 2015 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
jullebul
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:44

Re: wat is dit?

Bericht door jullebul »

Gelukt via een link:)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat is dit?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ik denk dat het goed is als je je kat van top tot teen en van links naar rechts checkt op wondjes of bulten of iets anders onregelmatigs.

voorzover ik het in de vergroting kan zien is het een stukje korst met vacht, alleen de vraag waar het vandaan komt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: wat is dit?

Bericht door G+S »

Het lijkt inderdaad op een korstje die losgelaten heeft. Is inderdaad wel slim om even te bekijken waar het dan vandaan komt bij je kat. Mocht het nog een wondje zijn dan kun je even controleren of het er rustig uit ziet!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
jullebul
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:44

Re: wat is dit?

Bericht door jullebul »

Ik weet dat dit van zijn schouder af komt, daar zat het de hele tijd en zijn huid is nu mooi dicht. Het heeft wel 3 maanden geduurd voordat dit eraf viel. Ik lever het morgen af bij de dierenarts en vragen wat ze kunnen doen ermee. Vind zo raar plekje
Plaats reactie