2de kat die we willen aanschaffen is erg afwachtend

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2de kat die we willen aanschaffen is erg afwachtend

Bericht door Cari »

Dat lijkt mij ook het beste, omdat hij dan, als hij naar jou toekomt, niet meteen 'vervelende' dingen moet ondergaan. Je hoeft na zijn castratie niet lang te wachten, na een paar dagen kan je hem gewoon ophalen.
Dat Charlie buiten wel andere katten tegenkomt is wel fijn om te weten. Hij is dus geen vechtersbaas.

Kees is dus 'het voorzichtige' type en ik maak uit jouw woorden op dat je dat eigenlijk wel een beetje teleurstellend vindt, klopt dat? Zo'n kat kan een enorme vrijkous worden, maar je moet wel even geduld hebben, want dit ventje gaat waarschijnlijk wel wat tijd nodig hebben. Misschien ook niet, maar daar kan je beter wel van uit gaan, anders wordt het misschien een grote teleurstelling. Echt bang is hij niet, want dan zou hij ook geen brokjes van je aangepakt hebben.

Komen er bij jou veel vreemden over de vloer? Ga er dan vanuit dat Kees op die momenten weg gaat. Als hij daarvoor ruimte heeft, hoeft dat niet erg te zijn.
Verwacht gewoon geen allemansvriend, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Charlie5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 feb 2013 20:41

Re: 2de kat die we willen aanschaffen is erg afwachtend

Bericht door Charlie5 »

Dank je voor je adviezen. We hebben Kees toch vanavond opgehaald omdat die afspraak al stond met
Het dierenasiel. We hebben pas over een 1,5 maand de afspraak gezet om Kees te castreren, ook omdat hij de afgelopen tijd veel onder handen is geweest ivm ontstoken oog was hij het vertrouwen wat kwijt.

Ik heb ondertussen al wat tips in gang gezet, ivm de introductie.
We hebben Kees een uur in zijn reismandje gezet en Charlie laten snuffelen kijken naar Kees.
Dit ging aardig goed tot dat hij een aantal keren begon te blazen, en wij hem hebben afgeleid met spelen en snoepjes gegeven in het bij zijn van Kees terwijl die in zijn reismandje zat.
De vraag nu, we hebben Kees rond laten lopen in de woonkamer en Charlie even apart gedaan. Daarna hebben we Kees op een kleinere kamer boven gezet met al zijn vertrouwde speeltjes, eten enz.
We gaan regelmatig om ste buurt naar Kees toe. ( hij duikt nog onder het bed, achter de gordijnen)
Maar als je tegen hem praat en hem pakt en op schoot neemt blijft hij rustig zitten terwijl zijn hartje te keer gaat. Toen ik net weer beneden kwam en Charlie weer aandacht gaf, begon Charlie tegen mij te blazen omdat hij Kees natuurlijk ruikt.
Ik schrok er wel een beetje van, of is dit normaal dat hij dat doet.
Kees was in de reismandje wel rustig naar Charlie omdat Kees wel katten gewend is.
Wat kan ik nu het beste doen? Dit zo blijven afwisselen een paar dagen? Elke keer naar Kees, dan weer naar Charlie enz? Of wat zijn jullie tips? Ik vind het best moeilijk en merk ook dat ik zelf niet super relaxt bent omdat dit voor ons de 1ste keer is dat we hiermee te malen hebben.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2de kat die we willen aanschaffen is erg afwachtend

Bericht door castratenkoor »

Iedere situatie is anders en iedere kat is anders. DE perfecte introductietip bestaat daarom niet. Ik zou als ik jou was met de zoekfunctie rechtsboven zoeken naar voorbeelden van andere introducties en tips. Zo kun je eruit halen waar je in jouw situatie wat aan hebt.

Succes - ik hoop dat Kees snel gewend is en zich goed aanpast. En dat Charlie hem accepteert in huis.
Mijn advies is let goed op lichaamstaal van beide katten. Blazen is overigens geen agressie.
En het is heel belangerijk dat je zelf kalm en rustig ben. Praat veel en hoog en enthousiast met allebei.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2de kat die we willen aanschaffen is erg afwachtend

Bericht door Cari »

Hoe is 't nu? Heb je ze al samen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie