Nierdieet verschillende merken

Voor alle vragen over dieetvoer
Mayamatsjo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:00

Nierdieet verschillende merken

Bericht door Mayamatsjo »

Hallo allemaal,

Ik heb een onwijs lieve kater genaamd Matsjo. Matsjo is zo'n 2 jaar geleden geopereerd omdat hij continue blaasgruis had en keer op keer zijn urineweg verstopt zat. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een penispunt amputatie. Opzich naar omstandig gezien wat hij allemaal heeft moeten doorstaan, catheter na catheter, ellende na ellende...een nare maar prima afloop. Matsjo maakt het nu goed en is een vrolijke, lieve, ondeugende, eigenwijze doerak.

Echter heeft Matsjo door dit alles problemen gekregen met zijn nieren en is door de dierenarts op Royal Canin Renal voer gezet. Zoals niet geheel onbekend is is dit voer best prijzig. Nu staat Matsjo's gezondheid natuurlijk voorop en ondanks dat ik het Finacieel zwaar heb doe ik er alles aan om hem zijn benodigde voer te geven! Zolang het met hem maar goed gaat dat is het enige wat voor mij telt!

Nu heb ik op internet natuurlijk meerdere soorten voeding gezien voor katten met nierproblemen en hier ondertussen ook het een en ander over gehoord. Sommige verhalen zijn goed sommige slecht. Het grote nadeel voor mij is dat de mensen die me er over vertellen weten hoe ik ervoor sta qua Finacieel en me natuurlijk aanraden het goedkoopste voer te pakken. Goedkoper wil niet per definitie slecht zeggen en duur natuurlijk niet per definitie goed maar ik vind het lastig om op hun mening een keuze te maken, omdat ik graag een objectieve mening wil horen. Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met nierdieten van andere merken en hoe deze natuurlijk zijn.

Ik hoop dat jullie ons willen helpen?!

Liefs Mirjam en een kopje van Matsjo :grin:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Kattebeest »

Denk dat je veel info over de verschillende dieetvoeding in het topic nierfaalkatten: info bloedonderzoek en medicatie kan vinden. Klik hier voor het topic.

Bij nierpatiëntjes wil het vaak niet zo vlotten met de eetlust. De meeste forumleden kijken daarom meer naar wat de kat lust dan naar de kosten. Rik heeft een mooi overzicht gemaakt van de dierdieten, inclusief de prijzen:
Rik schreef: Ik plak hier maar even in mijn eigen topic mijn voerlijstje (heb ik maar even niet in Pluisje gedaan):
(alleen gekeken naar maximaal 100gram, de > 150gram vindt ik te veel als portie)
(alleen kleinste hoeveelheid, bij bulk zijn de prijzen anders maar het was alleen om aan te geven wie wat had)

Code: Selecteer alles

NATVOER                                    medpets   zooplus  Bowy
Felix senior (Em-Te)       zakjes  10x100  €  3,50            Mjam... Mjam... (maar slecht)
Royal Canin Renal tonijn   zakjes  12x100  € 13,50   € 12,99  Uhm, alleen bij honger
Royal Canin Renal kip      zakjes  12x100  € 13,50   -        Uhm, alleen bij honger
Royal Canin Renal rund     zakjes  12x100  € 13,50   -        Uhm, alleen bij honger
Hills k/d         kip      zakjes  12x 85  € 13,50   €  9,99  Bah... :(
Hills k/d         beef     zakjes  12x 85  € 13,95   -        -
Hills k/d         zalm     zakjes  12x 85  € 13,95   -        Bah... :(
Specific Kidney            kuipjes  7x100  €  7,95            momenteel aan het testen
Integra Protect   kip      kuipjes  6x100            € 5,50   momenteel aan het testen
Integra Protect   varken   kuipjes  6x100            € 5,50   
Integra Protect   kalkoen  kuipjes  6x100            € 5,50
Sanimed Renal              zakjes  12x100  € 12,95                 (nog proberen)
Tovet rid Renal   kip      blikjes 24x 85  € 21,75                 (nog proberen)
Tovet rid Renal   lam      blikjes 24x 85  € 21,75                 -
Beaphar nieren    kipborst kuipjes  6x100            € 5,99        (nog proberen)
Beaphar nieren    koolvis  kuipjes  6x100            € 5,99        -
Beaphar nieren    eend     kuipjes  6x100            € 5,99        -
Beaphar nieren    lam      kuipjes  6x100            € 5,99        -
Kattovit Nieren   lam      blikjes 12x 85            € 7,99        (nog proberen)
Kattovit Nieren   kip      blikjes 12x 85            € 7,99        -

DROOGVOER                                  medpets   zooplus  Bowy
Whiskas brokken (Em-Te)                                       prullenbak
Royal Canin Renal (+special)       0,5 kg  €  7,95            Bah... nope
Royal Canin Renal (+special)       2   kg  € 25,75   € 24,90  Bah... nope
Hills k/d                          1,5 kg  € 19,95            Knabbelwaardig :)
Hills k/d                          5   kg            € 44,90
Trovet rid Renal                   3   kg  € 25,25            proefverpakking onderweg
Kattovit Low Protein               0,2 kg            €  1,99
Integra Protect                    0,25kg            €  2,99
Integra Protect                    1,75kg            € 12,99
Specific Kidney                    1   kg  € 13,75
Specific Kidney                    3   kg  € 35,95   € 27,90
Sanimed Renal                      1,5 kg  € 15,25
en nog een paar maar voorlopig eet ze Hills k/d
Ik geef zelf de voorkeur aan nierdieet via de dierenarts omdat ik denk dat het de niertjes het meeste ontziet. Daar betaal je ook voor, ja. Omdat nierpatiëntjes veel vocht binnen moeten krijgen gaat mijn voorkeur uit naar natvoer. Kasper krijgt overigens beide, natvoer op speciale tijden en ongelimiteerd brokjes.

Je zou ook in het topic 'pluisje, verhoogde nierwaardes' kunnen kijken voor info. Mocht je behoefte hebben de nierwaarden van Matsjo te vermelden dan dat in pluis of in het nierfaaltopic. Dan staat alles bij elkaar en is gemakkelijker nazoeken. Krijgt Matsjo ook medicatie?

Hill's brokken zijn hier afgekeurd en een paar maanden later ook het natvoer, zowel de zakjes als de blikjes. Kasper krijgt trovet brokken en lust meerdere merken natvoer met een lichte voorkeur voor trovet en specific natvoer. RC zakjes vallen ook goed in de smaak.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Kattebeest »

Rik heeft een mooi overzicht gemaakt van de dierdieten
dierdieet = nierdieet ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
het hangt ook wel af vind ik van de laatst gemeten nierwaardes. die zou je even bij je dierenarts op moeten vragen en dan met name creatinine en ureum.
want het kan zijn door al die blaasgruis en verstoppingsellende dat er acuut nierfalen is veroorzaakt en dat kan bijtrekken.
dan zou je met minder zware nierbrokken ook wel toe kunnen...
bovendien is acuut nierfalen niet voortschrijdend
en lees je bij het topic 'nierfaalkatten' even in over nierfalen en behandeling pse.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
LisSam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:10

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door LisSam »

Hallo, ik ben in dienst van twee poesbeesten. om precies te zijn een kater en een poes, beide 11 jaar oud inmiddels. Lis de poes blijkt (sinds kort) chronisch nierpatiënt te zijn. helaas. De waardes waren nog niet dramatisch, maar ze moet dus op dieet. En alleen het dieetvoer bij de da blijkt geschikt te zijn zo vertelde de dierenarts en zijn assistenten. In ons geval is dat Hills k/d. wat bleek tot mijn grote schrik, 1 1/2 kilo droogvoer kost € 20,--. de blikjes natvoer waren ook meer dan het dubbele van de blikjes gourmet. wat ik hier beschrijf is hier op dit forum bekend natuurlijk. Ik ben naar een grote dierenzaak geweest en heb daar een grote zak `consult` droogvoer en blikjes Beaphar natvoer meegenomen. speciaal voor katten met een nierprobleem. dat wordt door mijn katten (beide) gegeten.
Ik vind het een onacceptabel idee dat er maar twee merken zijn, met waanzinnige prijzen. die alleen maar via de dierenarts verkocht mogen worden. Dat riekt naar prijsafspraken en andere onzuivere zaken. Bij een tweede bezoek aan de dierenarts, in verband met Sam de kater, vroeg ik hem nogmaals naar het dieetvoer. ik vertelde dat ik een zak van `consult`had gekocht. Hij reageerde nogal emotioneel vond ik. `weggooien`zij hij bijna bits! vervolgens kwam er een uitleg over waarom het alleen voer van de dierenarts mocht zijn. Anders gaan mensen maar zelf dokteren. het mocht wettelijk niet kreeg ik ook nog te horen. (heb ik schijt aan dus)ik vertelde dat ik van mijn poezenoppas een zak niervoer van Royal Canin had gekregen dat door haar katjes niet meer gegeten werd. ook speciaal niervoer. Dat was dan wel goed. Omdat Sam wel gezond is en bovendien een vreetzak is die nadat hij zijn eigen schaaltje heeft leeggegeten rustig aan het schaaltje van Lis begint vroeg ik door over het dieetvoer. Of er niet medicatie in zit die misschien niet goed is voor Sam. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Waar het bij niervoer om gaat is dat er zo min mogelijk eiwitten in zitten en ook minder fosfor en nog zo wat. )ja dat las ik hier ook al eerder.
van pure schrik heb ik thuis die grote zak droogvoer van Consult weg gegooid. (ook niet goedkoop) want ik wil de gezondheid van Lis niet verder schaden natuurlijk. Het is een ontzettend leuk beestje!! ik haar graag nog lang bij me houden. maar als ik mijn verstand gebruik, dan kan het niet zo zijn dat alleen die twee grote merken goed niervoer kunnen maken en dat het zo absurd duur moet zijn. weet iemand of er ooit testen zijn gedaan op dieet voeding voor dieren.)vraagteken', mijn toetsenbord heeft kuren, sorry. Ik zag net vandaag de keuringsdienst van waren waar het ging over de vraag wat die dierlijke bij-produkten in voer zijn. de reacties van die industrie spreken boekdelen, je kon het dicht gooien van de deuren bijna horen. .......maar ondertussen ben ik bang dat ik mijn Lis iets verkeerds te eten geef... en daar wordt natuurlijk misbruik van gemaakt.....vrees ik. ik heb hier van alles gelezen over verschillende voeders, ook over een beetje afwisselen etc. en ja, door te testen kom je er natuurlijk achter of je het goed doet met je poespatiëntje. maar ja.... ik hoop dat iemand hier nog iets zinnigs op kan zeggen.

dank alvast, judith.

wat een lap tekst, sorry.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Featherr »

Mijn nierpatiëntje eet op dit moment integra brokken. Was voor de andere kat bedoelt maar hij vind deze zo lekker dat hij liever geen Trovet eet :')
Goed. Dan krijgt hij een tijdje deze brokken. Dan krijgt hij later weer trovet.
Of hij blijft integra eten. daar ben ik nog niet echt over uit.
Ik heb liever dat hij iets eet wat hij lekker vind (wat ook niervoeding is alleen dan niet van DA) dan dat hij niks eet. RC kreeg ik er echt niet in. Dan at hij heel erg weinig. Trovet eet hij tussen de 30 en 45 gram en Integra eet hij 45+ gram!

Natvoer krijgen ze hier in de avond. En dan ook van alles. Hills K/D, Kattovit, Integra, beaphar.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Rik »

LisSam schreef:Ik vind het een onacceptabel idee dat er maar twee merken zijn, met waanzinnige prijzen. die alleen maar via de dierenarts verkocht mogen worden.
Welkom op het forum.
En nee hoor, er zijn meer dan twee merken op de markt voor nierpatiënten. En ja... ze zijn allemaal duur. Dat het de DA je eigenlijk ook kunnen vertellen maar die zal waarschijnlijk zijn "marge" op Hills hebben. Elke DA "voert" op die manier een eigen merk. Meestal is dat Hills of Royal Canin. Maar ook kom je Specific en andere tegen. Nu is het echter ook niet zo dat deze merken alleen verkocht worden (of mogen worden) door DA's. Ze zijn n.l. ook gewoon verkrijgbaar bij de online shops MedPets en Zooplus en andere. De meeste dierenwinkels voeren echter geen (of weinig nierdieet) omdat het te weinig verkocht wordt. Met nierpatiënten komt het ook vaak voor dat ze de ene keer het ene niet lusten en de week daarna het andere weer niet.

Ik heb in mijn topic een lijstje gemaakt van wat ik allemaal tegen gekomen ben. Overigens ben ik Consult niet tegengekomen. (dat was dus waarschijnlijk niet speciaal nierdieet) http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 60#p636357

Kijk... nu heb je dus al de keuze tussen Royal Canin, Hills, Specific, Integra, Sanimed, Tovet, Beaphar & Kattovit. Dan heb je toch heel wat meer keuze in één keer :lol:

Edit: Even gekeken. Was de Consult wel de Consult kat n+h (nier) bij nierproblemen? Ik ken het niet maar het schijnt wel voor nierpatiënten te zijn. Kan alleen nog even niet de ingrediënten vinden. Kan hem alleen even bij bol.com vinden.
Laatst gewijzigd door Rik op 23 okt 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Cerna »

Wanneer de waardes niet dramatisch zijn, had je de zak Consult best kunnen blijven geven :-( Maar wat is niet dramatisch? Maw: wat zijn haar waardes?

Toevallig vanmiddag een "discussie" gehad met de verkoper van Pets Place die steeds vaker tegenkomt dat dierenartsen steeds commerciëler worden. Zo was er iemand met een gezonde pup die van de dierenarts persé zijn puppyvoer moest gaan geven. En dus werd zo'n zak van Royal Canin gekocht. In de winkel kwam het ter sprake en die persoon besloot de zak mee te nemen voor een vergelijking van de ingrediënten met een zak puppyvoer van RC bij Pet's Place. En dat bleek precies hetzelfde te zijn, alleen 5 euro goedkoper.

Of dit ook voor dieetvoer geldt, weet ik niet (RC verkoopt geen nierdieet voor de dierenspeciaalzaak), maar mij is ook altijd verteld dat dierenartsvoer beter is dan voer uit de dierenspeciaalzaak. Een dierenartsassistente zei mij zelfs eens dat dat voer eigenlijk niet eens de naam nierdieet zou mogen dragen omdat het dat niet was.

Ik denk dat wanneer een kat echt heel zwaar nierpatiënt is zoals mijn Noa, je beter op safe kunt spelen, maar wanneer het beginnend nierfalen is, het andere voer ook prima is (je zou dan ook ingrediënten moeten vergelijken).
Er zijn echter wel meer dan 2 merken nierdieet (echter ook niet goedkoop). Zo heb je nog Specific en Trovet beide te koop via MedPets (die meestal ook net wat goedkoper is dan de dierenarts).
En voor alle nierpatiëntjes geldt: natvoer, natvoer en natvoer als hoofdmaaltijd en daarnaast brokjes want ze hebben heel veel vocht nodig (natvoer meng ik ook nog met warm water).
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Featherr »

@Cerna.
Toen ik bij de dierenarts was vroeg ze wat hij at. Toen ik zei Kattovit, Integra, Beaphar. Vroeg ze 'huh, dat is toch niet voor niervoeding?' Toen ik zei dat het wel niervoeding was zei ze alleen maar: 'Ja, tegenwoordig is er zoveel voer. Zolang hij niervoeding krijgt is het goed.'
Dus het is nogal dubbel. En ik heb totaal niet het idee dat ik hem 'fout' voer geef als er minder eiwit in zit en ook minder fosfor.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
LisSam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:10

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door LisSam »

Hallo Rik, Cerna en Featherr,
:grin:
dank jullie voor je reactie.
@Rik, zo zie je maar weer dat het belangrijk is om zorgvuldig te formuleren, wat ik blijkbaar niet heb gedaan. Wat ik bedoelde is dat mijn dierenarts mij wijs probeert te maken dat er maar twee producenten van deugdelijk dieetvoer zijn, nl Hill's en RC. en die producten mogen alleen maar bij de dierenarts verkocht worden en niet bij dierenhandels. Dus met andere woorden al die andere dieetproducten, zoals in jouw lijstje, die deugen niet. (zo zegt mijn da) Inmiddels heb ik ook wel ontdekt dat je ook Hills en RC goedkoper via internet kan bemachtigen. overigens, ja die andere merken zijn ook duur, maar er zijn wel verschillen. Dat Consult was wel speciaal nier dieet ja.
Ik denk dat ik inderdaad maar wat ga afwisselen, en dan moet maar bij de controles blijken of het goed gaat. Van wat er op de verpakking van het dieet voer staat wordt je overigens niet veel wijzer.
@Cerna, ik ga die waardes morgen vragen. morgen moet ik met Sam naar de da voor het "trekken"van een tand. dat is dus een operatie bij een kat. brrr. wat betreft dat niervoer in dierenspeciaalzaken; het zou toch te grof voor woorden zijn om voer te verkopen onder het mom van dieetvoer terwijl dat het helemaal niet is. ik denk dat ik het eens verder ga onderzoeken.
Mijn katjes drinken veel water, en Lis nu helemaal. veel drinken en veel plassen, helaas dus een symptoom van nierfalen.

naaaauuuw, dank jullie wel.
Judith
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

:smile: vreselijk moeten zoeken maar dit is de samenstelling van consult nier en hart dieetvoer
http://exil4dieren.nl/consultvoeding

Consult Kat Nier en Hart ondersteunt de nierfunctie.

Naarmate katten ouder worden, kunnen ze problemen krijgen met de nier- of hartfunctie. Chronische nier- en hartklachten kunnen niet worden verholpen. Maar met Consult Kat Nier en Hart kunnen we de nieren en het hart wel een handje helpen. Ter ondersteuning van de nierfunctie bevat Consult Nier en Hart een minimale hoeveelheid eiwitten van zeer hoge kwaliteit en is het fosfor gehalte verlaagd. Het vetgehalte is verhoogd, waardoor de kat toch voldoende energie krijgt, en bovendien maakt het de voeding smakelijker. Dit is belangrijk omdat katten met een verminderde nierfunctie vaak minder goed eten. Om ook de darmfunctie te verbeteren bevat Consult Hart en Nier een hoog gehalte aan oplosbare vezels.

Verkrijgbaar in 1,5 kg en 3 kg verpakking.
Samenstelling: Gedroogd vlees en vis*, gekookte granen, maïseiwit*, dierlijke vetten, koolzaadolie, plantaardige vezels, eipoeder van heel ei*, visolie, kaliumcitraat, DL-methionine, taurine, chitosan, tomatenpoeder, artisjokpoeder, borage olie, vitaminen, mineralen en sporenelementen. Met EU toegestane antioxidanten.
* Eiwitbronnen.

Gemiddelde analyse:
Ruw eiwit 27%, ruw vet 26%, ruwe as 5%, ruwe celstof 2,5%, water 8%, calcium 0,8%,, fosfor 0,5%,, natrium 0,25%,, kalium 0,9%,, magnesium 0,08%

Vitaminen per KG:
Vitamine A 10000 IE, vitamine D3 1000 IE, vitamine E 500 mg (a-Tocopherol)
Sporenelementen per KG: Koper 25 mg (waarvan 20 mg in de vorm van kopersulfaat).

zit chitosan (ipakitine) in.
---------------------------------
nierdieetvoer is voer dat beter verteerbaar is gemaakt (door samenstelling, ingrediënten, bewerking en eventuele toevoegingen) voor nierkatten.
die toevoegingen, vaak medicijnen hoeven niet op de verpakking te staan en die voeders waren daarom uitsluitend verkrijgbaar via de dierenarts.

bijna alle merken zijn tegenwoordig ook te kopen via internet (bv medpets, link linksonder pagina, http://www.medicanimal.nl/Katten/Dieren ... p/I0000334
https://www.dierapotheker.nl/ en meer)
---------------------------------------------------------------------------
aan het overzicht kan worden toegevoegd Happy Cat nierdieet (alleen droogvoer)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/114961.
ze zijn er hier dol op en ik geef het naast een paar andere merken als preventie.
-----------------------------------------------------------
felix en whiskas in het overzicht van rik zijn geen nierdieetvoeren maar als je nierkatzel niks anders wil eten dan kun je een senior natvoer (bvk kipvariant) 'verbeteren' met ipakitine, want het is belangrijk dat je nierkat blijft eten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb van Consult blaasgruisvoer. Ze vreten het niet, geen van allen, het blijft gewoon staan. Dus voor mij heeft het hele merk Consult afgedaan.
Met 7 katten een aardige smaakpolitie hier ;-)
Ze hebben de keuze uit 6 soorten brokken - dus dan valt het wel extra op wat ze niet lekker vinden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

;-) hihi.. smaakpolitie..
consult n+h is hier destijds ook van harte afgekeurd..
op dit moment alleen een acuut nierfaler, die behoorlijk is bijgetrokken en binnen de referentie zit.
de broertjes kunnen slecht tegen voer met hoger eiwitaandeel, daarom happy cat nierdieet (naast almo en nature's best) en natvoer.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Rik »

Adriana schreef: aan het overzicht kan worden toegevoegd Happy Cat nierdieet (alleen droogvoer)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/114961.
ze zijn er hier dol op en ik geef het naast een paar andere merken als preventie.
Ze staan er bij op mijn lijstje (Consult & Happy Cat): :grin:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 8Qz1OLakDA
(lijstje moet ik nog completer maken met prijzen en links)

Ze noemen Happy Cat bij zooplus ook gewoon "nierdieet":
Happy Cat Nierendieet wordt speciaal ontwikkelt als volledig voer voor de voeding bij nierfalen, maar kan ook bij hartaandoeningen en ter voorkoming van cystine- en uraatstenen ingezet worden.
MedicAnimal kende ik eigenlijk nog niet.
Zijn er nog meer naast deze?
http://www.medpets.nl
http://www.zooplus.nl
http://www.medicanimal.nl
http://www.dierapotheker.nl

Ook nog gevonden:
http://www.brekz.nl/
http://www.petduka.nl

Of zouden de meeste online winkels het allemaal bij elkaar bestellen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Kattebeest »

In verschillende plaatsen in Nederland zijn er vetpet-shops. Ze hebben niet alle nierdieten maar wel veel. Prijzen nog niet goed vergeleken maar omdat mijn da hier in het dorp er ook bij aangesloten is voor mij veelal goedkoper. Omdat ik het bij de da afhaal bespaar ik op de verzendkosten.

http://www.vetpet-shop.eu/

Zie dat de link niet werkt. Googelen op vetpet shop ;-)
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie