Acceptatie tussen poes en kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Cooper-bentley
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2014 12:33

Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Cooper-bentley »

Hey,
Onze Cooper is 7 jaar oud en eigenlijk geen dominante poes. Op 30 juni is onze Ferrari (rosse kater, amper 9 jaar) zeer onverwacht gestorven en Cooper was zeer droevig en wij ook uiteraard. Sinds 3 weken is ons gezin rijker met een klein kitten, ook een rosse kater, Bentley genaamd, die zich onmiddellijk thuis voelde en graag wou spelen met Cooper. Spijtig genoeg negeert Cooper Bentley. Cooper doet Bentley niet pijn en als ik ze even bij elkaar zet dan likt Cooper Bentley maar zodra ik Cooper los laat, verdwijnt hij naar buiten. Wat mij het meeste stoort is dat Cooper het huis ontvlucht en als het echt heel hard regent zoals het de laatste dagen heeft gedaan gaat hij naar boven. Cooper zit sinds Bentley er is niet meer bij ons beneden. Toen Ferrari gestorven was, was hij ongelukkig, maar nu misschien zelfs meer, en dat vind ik jammer. Gaat dit nog verbeteren of hoe kan ik helpen dat Cooper Bentley aanvaard. Ik kan Bentley niet meer wegdoen want dat zou mij teveel verdriet doen. Ik wil gewoonweg dat Cooper zich terug thuis voelt en gelukkig is zoals voor Ferrari was gestorven. Enige tips, woorden van troost of ervaring zijn zeker welkom.

In naam van Cooper-Bentley
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door ayla »

Tip: een kitten erbij coor Bentley. Kan cooper genieten van het jonge spul wat speelt zonder lastig gevallen te worden dat ze met hem willen spelen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Dinky »

Ik vermoed dat het kitten teveel wil spelen en Cooper dat ervaart als lastigvallen en zich daarom terugtrekt.
Ik zou daarom overwegen een kitten erbij te nemen zodat Bentley daarmee kan spelen zodat Cooper meer met rust gelaten wordt.

In het album van Dinie kan je introductie zien van Luuk (ongeveer jaar geleden) waarbij de volwassen kattwen een voor een de pineut waren. Recent is daar kitten Teske bij gekomen en Luuk is in de wolken met hem ;-) http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=5025
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door castratenkoor »

""waarbij de volwassen kattwen een voor een de pineut waren.""

En waar baseer je deze kolder op? Gelieve mijn album niet meer te misbruiken voor dergelijke glazen - bol - verzinselen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Dinky »

Heb jou zelf meerdere malen zien schrijven dat je blij was dat er meerdere volwassen katten waren omdat Luuk toen nogal druk was en meer dan eens een corrigerende tik is uitgedeeld en je er niet aan moest denken dat hij bij 1 volwassen kat zou zijn geplaatst hoor.......... Dus niks glazen bol verzinsel en (wat ik ook knap zou vinden want glazen bol is in toekomst kijken en niet in verleden.....)

Maar dat heb ik natuurlijk volkomen verkeerd begrepen want ik ben maar een dom blondje :roll:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door castratenkoor »

Jij doet nu net of de introductie van Luuk één grote blamage was. Een absoluut onterechte conclusie. De introductie was er een om door een ringetje te halen. De komst van Teske is ook helemaal niet om de groep te "bevrijden" van Luuk zijn gedrag.
Als je het in het negatieve wilt trekken zou je het eerder sneu kunnen vinden dat Rik zijn sjeesmaatje kwijt is en dat Bob zijn witte knuffelvriendje kwijt is.

Maar ook daar is geen sprake van - het is nu een driekleurige sjees-trein. En Bob die is elke dag druk om Teske te soppen.

En die corrigerende tik - die krijgt Teske ook volop, niks mis mee.

Het is eerder een groter risico geweest om een piepklein kitten bij een groot kitten van bijna een jaar te plaatsen. Dat had meer fout kunnen lopen dan Luuk met 6 grote katten waarvan de jongste drie was.

Jij trekt conclusies over situaties waar je totaal niet over kunt oordelen. Op deze wijze vind ik het dan ook zeer ongepast als jij ongevraagd mijn album gaat lopen misbruiken.

Wat je mij zelf meerdere malen hebt zien schrijven - dat heb je dan zelf meerdere malen geheel fout vertaald. Blijft moeilijk hè - goed lezen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Dinky »

Lees mijn berichten vooral vanuit compleet negatief perspectief Dinie :roll:
Enige dat ik zeg is dat het mis had kunnen gaan wanneer ze bij 1 volwassen kat waren geplaatst omdat het energie bommen zijn.
Daar laat ik het verder ook bij....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door castratenkoor »

Dinky schreef:
In het album van Dinie kan je introductie zien van Luuk (ongeveer jaar geleden) waarbij de volwassen kattwen een voor een de pineut waren.
Ik zou niet weten hoe ik dit anders dan negatief zou moeten zien.........

Vind je dat zelf nou netjes om iemands groep zo aan te halen? Ik ga toch ook niet in topics, over de keuze een solo - kitten aan te schaffen, aandragen dat Dinky bij jou wel vreselijk eenzaam zal zijn? Nee, natuurlijk niet want ik ken Dinky helemaal niet en ik weet helemaal niet hoe zij in haar vel zit.

En ik trek geen conclusies over zaken waar ik niet over kan oordelen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Ms Maaike »

Mirjam, je hoeft niet zo in de slachtofferrol te kruipen met je dom-blondje-opmerking. Het kan gebeuren dat je de karakters van katten verkeerd interpreteert, toch? Ik begrijp Dinies reactie wel; als er iets onwaars over mijn katten gezegd wordt kan ik ook fel uit de hoek komen. Niemand komt aan mijn katten, of het nou woorden of daden zijn.

Ik hoop dat Bentley een vriendje krijgt, anders krijg je net zo'n situatie als ik (de link naar mijn fotoalbum staat in mijn handtekening).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door Kattebeest »

Welkom op het forum Cooper en Bentley en baasje!.

De vaste forumleden houden eigenlijk best van elkaar maar soms botst het wat en zijn er meningsverschillen en/of communicatiestoornissen.
Niet alleen in dit topic de laatste tijd (komt goed) ;-). Laat je er vooral niet door ontmoedigen want tussendoor krijg je tips en er komen er vast nog wel een paar goeie.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie tussen poes en kitten

Bericht door castratenkoor »

Cooper-Bentley ik sluit me aan bij het advies van Ayla = Marjoleine.
Het werkt meestal niet goed om bij om volwassen poes van 7 jaar 1 kitten te plaatsen.
Het kitten wil donderjagen en de poes heeft daar misschien wel even zin in, maar niet 24/7.
Meestal werkt het beter als je er 2 kittens bij plaatst. Dan houden de kittens elkaar bezig en dan kan de volwassen poes meer zelf bepalen of ze wel of niet mee wil doen.

Het uitdelen van een corrigerende tik door de volwassen poes hoef je overigens niet van te schrikken hoor. Dat is normaal kattengedrag. Het kitten mag best weten dat er grenzen zijn. En de poes mag haar grenzen aangeven.

Je kunt proberen Cooper veel aandacht en liefde te geven en b.v. te lokken met wat lekkers.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie