Allergie /veel likken en wassen

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Paul Schuite
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 12:49

Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Paul Schuite »

Hoi , onze kat heeft een allergie , hij likt zich en wast zich overmatig veel .
Hij heeft pas een kuur van prednison gehad en heeft een ook van royal canin allergenic feline voedsel op aan wijzind van de da ,
toch blijft hij maar doorgaan met wassen en poetsen lijkt me super vervelend voor de kat . wie herkend dit en heeft misschien een goede tip om de kat te helpen.
Alvast bedankt ! Groet Paul
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Nikki2309 »

Wat voor allergie heeft je kat? Voor voeding of omgevingsstoffen?

Zelf heb ik 2 katten met huisstofmijt allergie. Dus voor omgevingsstoffen. Ik gebruik sinds kort bij 1 van de 2 het homeopatische middel puur huid. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar gebruik het te kort om echt zeker te zeggen of het blijft werken.

Krabt je kat zich ook veel? Heeft hij wondjes of kale plekken? Hou er rekening mee dat een kat zonder jeuk / allergie ook veel wast.

Als je echt denkt dat dit van de jeuk komt zou ik eens homeopatisch proberen
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Cari »

Veel likken kan ook van stress komen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Paul Schuite
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 12:49

Re: Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Paul Schuite »

Nikki2309 schreef:Wat voor allergie heeft je kat? Voor voeding of omgevingsstoffen?

Zelf heb ik 2 katten met huisstofmijt allergie. Dus voor omgevingsstoffen. Ik gebruik sinds kort bij 1 van de 2 het homeopatische middel puur huid. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar gebruik het te kort om echt zeker te zeggen of het blijft werken.

Krabt je kat zich ook veel? Heeft hij wondjes of kale plekken? Hou er rekening mee dat een kat zonder jeuk / allergie ook veel wast.

Als je echt denkt dat dit van de jeuk komt zou ik eens homeopatisch proberen
vo
Paul Schuite schreef:Hoi , onze kat heeft een allergie , hij likt zich en wast zich overmatig veel .
Hij heeft pas een kuur van prednison gehad en heeft een ook van royal canin allergenic feline voedsel op aan wijzind van de da ,
toch blijft hij maar doorgaan met wassen en poetsen lijkt me super vervelend voor de kat . wie herkend dit en heeft misschien een goede tip om de kat te helpen. De kat is volgens de da allergisch voor de omgeving is niet gestresst
Alvast bedankt ! Groet Paul
Paul Schuite
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 12:49

Re: Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Paul Schuite »

Nikki2309 schreef:Wat voor allergie heeft je kat? Voor voeding of omgevingsstoffen?

Zelf heb ik 2 katten met huisstofmijt allergie. Dus voor omgevingsstoffen. Ik gebruik sinds kort bij 1 van de 2 het homeopatische middel puur huid. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar gebruik het te kort om echt zeker te zeggen of het blijft werken.

Krabt je kat zich ook veel? Heeft hij wondjes of kale plekken? Hou er rekening mee dat een kat zonder jeuk / allergie ook veel wast.

Als je echt denkt dat dit van de jeuk komt zou ik eens homeopatisch proberen
vo
Paul Schuite schreef:Hoi , onze kat heeft een allergie , hij likt zich en wast zich overmatig veel .
Hij heeft pas een kuur van prednison gehad en heeft een ook van royal canin allergenic feline voedsel op aan wijzind van de da ,
toch blijft hij maar doorgaan met wassen en poetsen lijkt me super vervelend voor de kat . wie herkend dit en heeft misschien een goede tip om de kat te helpen. De kat is volgens de da allergisch voor de omgeving is niet gestresst
Alvast bedankt ! Groet Paul
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Allergie /veel likken en wassen

Bericht door Adriana »

oeps, dit gaat niet goed. dubbel geplaatst kun je gedurende korte tijd weghalen door rechtsonder blokje met kruisje aan te klikken.
en als je daarvoor te laat bent kun je een dubbel bericht ook nog wijzigen, daar heb je veel meer tijd voor..
en welkom op het forum!

lees even de bijsluiter van prednison, ernstige bijwerkingen, veel ernstiger dan likken.
kijk eens (zoekfunctie zit rechtsboven) naar telizen, zylkene of destress (huisdierendokter) om wat rust in je tijger te krijgen.

en vertel iets meer over je katzel(s) zodat we wat beter kunnen meedenken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie