Haaruitval

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Haaruitval

Bericht door Chiquita98 »

Rosalie123 schreef:Ik had juist gehoord (weet niet meer of dat hier op het forum was) dat als je een kat elke dag borstelt, dat je dan haarverlies juist stimuleert. Dus dat het beter is om niet te vaak te kammen/borstelen. Dus dat deed ik ook braaf :) Maar is dat niet goed dan? Bagheera heeft eigenlijk nooit last van haarballen, 1 keer gehad in 2 jaar tijd.
Had ik ook eens gelezen. Ik kijk goed naar mijn katten wanneer het nodig is. Doe het zelf ook 1 x in de week a twee weken. Ook omdat ze het heerlijk vinden. Vooral bij Bruno de oudste Brit kam ik regelmatig nu omdat het bij hem makkelijk gaat klitten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Haaruitval

Bericht door Chiquita98 »

Bij mijn katten zitten vaak de haren in hun ontlasting trouwens en ik gebruik geen pasta.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Haaruitval

Bericht door Jantina »

Dinky schreef:Zooplus heeft wel andere haarbalpasta maar volgens mij niet de lax a past, die kan je bij da of medpets halen ;-)
Kwam ook op medpets uit, gevonden dus :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Haaruitval

Bericht door xAngela »

Oke bedankt voor de tips :) Ik ga een vlooienkam aanschaffen en die handschoen lijkt me ook ideaal!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Haaruitval

Bericht door Jantina »

Nog even verder op inhaken. Is het normaal dat ik vandaag weer een hele borstel vol haar had van Bella? Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar niet zoveel borstel, ik denk 1 keer in de maand o.i.d. Maar nu ik merk dat ze blijkbaar last van de haren heeft, borstel ik haar elke dag. Gister had ik drie borstels vol(geen vlooienkam, maar echt borstels met van die 'ijzeren' puntjes), en vandaag dus weer een hele borstel vol. En verder zitten er ook veel losse haren op haar lijf. Ik kan ze bij wijze van spreken zo 'los trekken' met mijn vingers.
Ik vind het zo apart veel namelijk...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie