zalfje van bij de apotheker?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BiekeEmily
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2014 21:23
Locatie: Brugge, België

zalfje van bij de apotheker?

Bericht door BiekeEmily »

Hallo,

Toen ik Mushu in huis haalde op 29/6 was ze een stuk kleiner dan de andere kittens in haar nestje en was ze besmet met niesziekte. Jammer genoeg hadden de mensen die het nestje hielden er nooit aandacht aan besteed. Ik ben meteen met haar naar de dierenarts geweest, en ze is met succes behandeld. Op dit moment begint haar oogje terug te tranen en niest ze heel af en toe. Ik ben erg bezorgd, maar mijn dierenarts heeft vrij in het weekend. Ik zou graag een zalfje in Mushu's oogje doen. Ik heb nog het zalfje van de dierenarts liggen, maar het mag maar tot een maand na opening gebruikt worden en we zijn ondertussen een paar dagen verder. Zou de (Belgische) apotheker iets hebben dat ik kan gebruiken? De apotheek sluit ook om 12u maar gelukkig woon ik vlakbij. Als iemand voor die tijd (of er na, want wat doe je met zo'n altijd terugkerend kwaaltje...) tips zou kunnen geven zou ik erg dankbaar zijn. Ik hoop trouwens dat het dit keer niet mijn schuld is, want ik heb zelf een infectie aan mijn luchtwegen. Ik weet niet of zoiets besmettelijk is voor katten... :oops:
I love my cat because I enjoy my home; and little by little, she becomes its visible soul.
Gebruikersavatar
BiekeEmily
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2014 21:23
Locatie: Brugge, België

Re: zalfje van bij de apotheker?

Bericht door BiekeEmily »

De apotheker heeft me Terramycine gegeven. Zou ik haar na het weekend best meenemen naar de dierenarts of is het goed zo, met het zalfje?
I love my cat because I enjoy my home; and little by little, she becomes its visible soul.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: zalfje van bij de apotheker?

Bericht door Adriana »

wij zijn geen dierenarts dus altijd afstemmen met je dierenarts, die kent het dier en heeft haar gezien en heeft de niesziekte behandeld!

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... in-oogzalf
check even of je de veterinaire of humane variant hebt meegekregen en belangrijk is dan te letten op de sterkte.. en maandag dus afstemmen met je dierenarts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie