Moederpoes valt kittens aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Honfleur
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:06

Moederpoes valt kittens aan

Bericht door Honfleur »

Ik Heb momenteel 3 poezen : Fleur de moederpoes (sinds kort gesteriliseerd) en 2 haar van haar kittens : 1 kater en 1 kattin, nu 3 maanden oud.

Eergisteren zag ik toen ik thuiskwam dat Fleur en het katertje op leven en dood hadden gevochten. Geen bloed maar wel stukken pels uitgebeten. 1 van de twee had ook plas en poep laten lopen (ik heb gelezen dat dit uit angst is).

Ik heb ze dan apart gezet en de volgende ochtend was alles terug OK.

Gisterenavond was het weer van dat. Toen het katertje apart zat is fleur ook tegen het kattinnetje begonnen. Zucht. Dan heb ik Fleur apart gezet en de twee kittens samen.

De twee kittens hebben gans de nacht bij mij geslapen wat anders hun gewoonte niet is.

Nu, deze ochtend is het een beetje gewapende vrede tussen Fleur en het katertje maar dat zal zo niet blijven vrees ik.

Het was de bedoeling dat ze alledrie hier zouden blijven maar dan moet dit wel opgelost geraken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Moederpoes valt kittens aan

Bericht door Cari »

Soms gaat het goed tussen mams en opgroeiende kids, soms ook niet. Ik zou eerst nogmaals met mams langs de dierenarts gaan, om te zien of er medisch niet iets mis is (gegaan). Als ze lichamelijk oké is, denk ik dat je de kittens toch zal moeten herplaatsen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Moederpoes valt kittens aan

Bericht door mittenslief »

is heel normaal dat moeders en katertjes uit het nest mot krijgen...In de natuur jaagt de moeder ook de katers weg, die moeten dan een eigen groep opbouwen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie