Stella vs Bloem, wat te doen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Reni
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:49

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Reni »

Zo simpel als je t maar wilt zien. Met 7 katten van mijzelf en 12 buurkatten .... die in vrede met elkaar leven ligt er veel aan de mens en niet aan de katten. Succes hier. Deze site ergert me.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Adriana »

Reni schreef:Deze site ergert me.
zucht.... is heel makkelijk op te lossen en wens je veel succes elders :pdtyar:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door nellebel »

Bianca haar grootste wens is dat het zo eenvoudig zou zijn opgelost.die heeft al vanalles geprobeerd, ook uitwisselen van geur. Sinds werkt het gewoon niet.ergste van zulk soort berichten is dat je anderen, hier bianca, onzeker mee kunt maken en dat is niet bijv. zij doet haar uiterste best ook het te laten slagen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Ilone »

Reni schreef:Zo simpel als je t maar wilt zien. Met 7 katten van mijzelf en 12 buurkatten .... die in vrede met elkaar leven ligt er veel aan de mens en niet aan de katten. Succes hier. Deze site ergert me.
3 keer raden wat mij ergert....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Cari »

Oeps.... is ze al weg :eshifty: ?
Maar eh... is er al een besluit genomen of zijn er ontwikkelingen omtrent de beide poezendames?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Ilone »

Sorry we vervuilen het topic inderdaad...ik ben ook benieuwd!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door jojo »

Ik kom even bot om de hoek zeilen, mijn vraag is echter heel oprecht. Waarom blijven proberen een nieuwe kat te introduceren? Bloem is een kwetsbaar karaktertje waar jullie al bakken energie in hebben gestopt,met succes waarvoor hulde. Alle energie lijkt met het weer een nieuwe kat introduceren volledig teniet te worden gedaan want Bloem trekt zich meer en meer terug. Ik weet dat je je uiterste best doet, maar is dit echt wat je wilt?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door BloemTetsu »

Tsja...het gaat inimieni vooruit hier met de dames.
Bloem kan gewoon binnen komen en als Stella op haar kussen bij de computer ligt (vlakbij achterdeur) gaat het goed. Anders moet S. haar tegen houden. Een echte aanval is hier niet meer geweest.
Als Bloem dan toch schrikt en met dikke staart naar buiten knalt kan ik haar snel weer kalmeren. 's Avonds haalt ze haar kroelminuten goed in.
Tetsu en Stella gaat goed en ook vind Stella mij leuker.
S. is nu helemaal pro Stella. Het ligt allemaal aan Bloem want zij doet niks terug.
Zelfs als Stella tegen mij gromt en bijt, ligt het aan mij.

Ik had haar allang terug gebracht, maar S. gaat niks van mij aan nemen en er moet iets heel ernstig gebeuren en dan moet hij er zelf op komen. Dat Bloem nu overdag buiten leeft is niet ernstig in zijn optiek.
En nee, de sfeer in huis is niet leuk.

Edit: het is overigens wel de bedoeling dat Bloem weer binnen durft en kan (te) komen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Kattebeest »

Ai, ai.
Hoop echt dat er niks ernstigs gaat gebeuren want dat kan allemaal niet de bedoeling zijn. Maar als jij dat zo stelt dan vrees ik dat je iets verwacht/aan voelt komen :-(
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Ilone »

Pluis en Lotje boteren ook niet helemaal. Vanaf het begin gaat Lotje in de aanval en Pluis hapt.
Het is iets verbeterd in de loop der tijd, maar het verdwijnt niet en levert toch ook wat stress op onder de beessies.

Dit meer voor S. om aan te geven dat dit waarschijnlijk écht niet beter gaat worden :-(
Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat Bloem nu moet wijken voor de "nieuweling"?
Het is niet de "schuld" van Bloem, Bloem is Bloem en dat moet geaccepteerd worden. Grote kans dat er helemaal geen match is voor Bloem, behalve Tetsu. Is het dan echt zo erg dat jullie met deze 2 prachtbeesten verder moeten? Laat het los en gun Bloem haar rust, Bloem en Stella is geen klikkende match en zal waarschijnlijk ook nooit worden :-(
Lijkt mij ook zeker niet waard om de relatie met elkaar mee te verzieken, het is ook zeker niet de schuld van Bianca...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door BloemTetsu »

Elfie* en Bloem boterde ook niet. Samenleven ging wel. Echter wat deze dames hebben is wat erger.

Goede tekst Ilone! Ik denk alleen dat iemand dat fysiek moet zeggen tegen hem.
Kattebeest schreef:Ai, ai.
Hoop echt dat er niks ernstigs gaat gebeuren want dat kan allemaal niet de bedoeling zijn. Maar als jij dat zo stelt dan vrees ik dat je iets verwacht/aan voelt komen :-(
Tuurlijk hoop ik dat niet. Ik vrees dat Bloem miss, als we de dames via een afscheiding in huis beide binnen houden, dat Bloem door haar paniek door het raam oid knalt met alle gevolge van dien :(
Ook al zou ik (volledig hypothetisch!) bv het uitlokken dat Stella F. aanvalt, dan nog denk ik dat S. het als incident ziet wat niet aan Stella ligt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door nellebel »

Moeilijke is dat bij s momenteel stella niets fout kan doen.kans is dat des te meer jij zorgen uit over stella des te meer hij in verzet gaat. Kun je hem niet motiveren meer met bloem te ondernemen.mijn man was nooit zo dol op guusje.ze maakt veel kapot door overal op te springen, krassen ed. Hij moest van mij katten blijven voeren omdat ik al de rest doe.hierdoor heeft hij een goede band met haar gekregen en nu vind hij haar altijd zielig als gijs flauw doet. Dat hij bijvoorbeeld bloem even roept voor het eten of dat je vraagt of hij even met bloem wil spelen buiten omdat hij het druk hebt. Hij moet gaan inzien daar het niet goed gaat maar lijkt nu meer bezig met oren dicht en kom niet aan stella
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door BloemTetsu »

Goed verwoord Wendy!
Dat ga ik zeker proberen :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat een gedoe Bianca!
Wens je succes en hoop dat s beetje bij zijn positieve komt hihi
Julie wonen er samen etc, t moet toch niet zo zijn dat hij de realiteit niet meer ziet?
Wens je alleen sterkte
adviezen heb ik ALWEER niet :(
Knuffel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Stella vs Bloem, wat te doen?

Bericht door Cari »

S. is nu helemaal pro Stella. Het ligt allemaal aan Bloem want zij doet niks terug.
Zelfs als Stella tegen mij gromt en bijt, ligt het aan mij.

Ik had haar allang terug gebracht, maar S. gaat niks van mij aan nemen en er moet iets heel ernstig gebeuren en dan moet hij er zelf op komen. Dat Bloem nu overdag buiten leeft is niet ernstig in zijn optiek.
En nee, de sfeer in huis is niet leuk.
Ik vind vriendlief hier toch behoorlijk egoïstisch. Het feit dat jij en Bloem allebei volledig in de stress zitten, schuift hij gewoon maar opzij, want zijn Stella is toch o zo lief :roll: . Met een tante als Stella heb je echt kans dat ze je zoontje iets aandoet zodra hij gaat kruipen en met zijn grijphandjes op haar af komt. Ze is geen katje dat zich alles maar laat aanleunen of op de vlucht gaat. Ze gaat waarschijnlijk slaan. Bloem heeft de oudste rechten en het feit dat ze nu overdag buiten is, is niet haar keuze. Het is op dit moment niet heel erg, maar wat gaat S. zeggen als het regent, koud is en waait?

Maar goed, jullie zullen er toch samen uit moeten komen. Ik hoop dat je hem tot rede kan brengen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie