Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal open'

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Fusion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2013 12:22

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Fusion »

Mijn God haar rechteroogje begint nu t zelfde probleem te krijgen. De pupil staat nu al bijna 24u compleet open.... en ze is zo stil, eet nauwelijks...
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Kattebeest »

Ach, wat ontzettend naar.
Contact opnemen met een weekend/spoed dierenarts?

Met dit warme weer wordt hier ook nauwelijks gegeten. Als ze maar geen pijn heeft. Maar je weet zelf het beste wanneer ze zich echt niet goed voelt of dat het de warmte is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Fusion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2013 12:22

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Fusion »

Hoi kattebeest, nee niet naar een dierenarts geweest. Ik wil haar niet weer slepen en laten onderzoeken. Het is precies hetzelfde als hoe t begon aan haar linkeroog dus ik druppel haar rechteroogje nu ook. Ik bel ze morgen wel even op. Ik wil niet nog meer onderzoeken en medicijnen. Het klinkt misschien raar, maar ze is n gevoelig typje en die hele reeks aan medicijnen en dwangvoeding iedere dag maakt haar niet blij. Ik richt me nu gewoon op haar nog zoveel mogelijk geluk geven. Vandaag was n goede dag, ze heeft zelfs geknort en zich lekker uitgerekt, uren in de tuin gelegen en daarna diep geslapen. Ze is doodmoe van de hele toestand.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Kattebeest »

Snap het, bedoelde ook alleen maar bellen voor advies en niet om nog een stressvol bezoek aan de da.

En het klinkt niet raar dat ze gevoelig is en moeite heeft met alle medicijnen e.d. Ze is op leeftijd en merk ook hier dat bezoekjes aan de da steeds meer stress opleveren. Ze zijn gewoon liever thuis, in hun eigen vertrouwde omgeving met vertrouwde geurtjes, geluiden, slaapplekjes, hapjes en vooral gezelschap.

Blij te horen dat ze vandaag toch nog een goede dag gehad heeft. Is veel waard voor jullie allemaal.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Fusion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2013 12:22

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Fusion »

Dank je voor je medeleven. En zelf ben ik ook best wel aangeslagen. Uiteraard omdat ik haar zo achteruit zie gaan, en omdat ik me realiseer dat t haar laatste dagen/weken zijn, maar ook door de stress of je alles wel goed doet. 'Wel of niet wéér naar de dierenkliniek? ', 'wel of niet dwangvoeding?', 'dit medicijn is goed voor haar ogen, maar slecht voor haar nieren', 'zal ik al die chemische rommel geven, maakt het haar gezondheid echt beter of niet?', en vooral 'euthansie, te vroeg kf te laat???'
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Kattebeest »

Dat zijn moeilijke beslissingen. De twijfel of je wel het goede doet, of het goede wel goed genoeg is of juist teveel.

Ik zou het van dag tot dag bekijken maar volgens mij doen jullie dat al. Zolang ze geen pijn heeft en geniet van het leven is het oké. Maar het is vreselijk moeilijk. Vroeg of laat moeten we er allemaal aan geloven hoe beroerd ook.

Ik denk ook dat ik niet meer met haar naar een da zou gaan. Wel telefonisch contact houden en misschien dat de da aan huisbezoek doet om nog naar haar te kijken en te adviseren wat het beste is. En vooral zelf naar haar kijken, jullie kennen haar het beste van allemaal en zijn daarin de deskundige. Ze is in ieder geval in goede handen bij jullie, een goed en liefdevol thuis.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
paasnini

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door paasnini »

Vaak zijn die sterk verwijde pupillen het gevolg van verhoogde bloeddruk wat weer veroorzaakt word, door een onderliggende ziekte. Ik heb zelf een angstige kat van 16 jaar en het zou voor mij een reden zijn om te gaan. Katten zijn meesters in het verbergen van pijn en zwakte.Daarbij is het wel belangrijk te hebben bedacht wat je nog wel of niet wil. Doe dit met een dierenarts, je bent dan niet te laat of te vroeg.
Fusion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2013 12:22

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Fusion »

Het allerliefste en meest zachtmoedige poesje ter wereld hebben we gisteren laten inslapen. Ze ging per dag achteruit, ze kon opeens bijna niet meer lopen, zwabberde alle kanten op, zakte door haar pootjes heen, haar oog bleef maar groeien, ze at nauwelijks, kreeg zoveel medicijnen....ze is nu bij God en rust in haar favo plekje in de tuin, maar wat doet t n pijn. Ik mis haar zo erg dat t me fysiek pijn doet in mijn hart. Rust zacht lieve schat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Dinky »

Altijd erg verdrietig om je geliefde te moeten laten gaan, ook al is het de juiste keuze :-(
Heel veel sterkte met dit verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Ms Maaike »

:( Wat verdrietig... Heel veel sterkte!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Kattebeest »

Het doet pijn haar te moeten laten gaan. Maar wel de juiste beslissing voor haar.
Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Ilone »

Ach....ook al weet je dat het voor haarhet beste was komt het altijd nog hard aan...
Sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door nellebel »

Heel veel sterkte.hou je vast aan de gedachte dat ze niet meer hoef te lijden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Cyamytha »

Pfff sterkte hoor! :(
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Fusion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2013 12:22

Re: Oude kat pupil van linkeroog constant groot ('helemaal o

Bericht door Fusion »

Paar jaar na dato kom ik hier (helaas omdat ik op internet aan 't zoeken was naar informatie over t wankel zijn van de overgebleven zus van onze lieve overleden poes). Dank allen voor de hulp en de steunbetuigingen!
Plaats reactie