Mist mijn poes haar maatje?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Dinky »

Inderdaad is geduld het toverwoord ;-) logisch dat Fien gromt, er is immers vreemde 'indringer' in haar huis gekomen. Nu moet ze dus leren dat het geen indringer is maar een huisgenoot.

Zou inderdaad even met poes langs de dierenarts gaan, klinkt wel beetje alsof ze zwanger is inderdaad en dierenarts kan dan ook inschatten of je direct kan steriliseren (inclusief abortus) of hoe lang het nog duurt.
Sowieso is het met een poes die je krijgt niet onverstandig om algehele check te doen bij dierenarts.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Robijn »

Als ze een bolle buik heeft, kan ze ook last van (spoel)wormen hebben..
Hebben de vorige eigenaars haar onlangs en regelmatig ontwormd? Kwam poes vaak buiten?
Als het antwoord op de eerste vraag nee is en op de tweede ja, dan zou ik haar zeker een ontwormingskuur geven.
Omdat de poes geen opgezwollen roze/rode tepels heeft, lijkt een zwangerschap mij niet waarschijnlijk, maar je zou naar de dierenarts kunnen gaan om hier 100% zekerheid over te krijgen of het gaat om een zwangere poes of een poes met wormen. Kun je meteen een algemene check-up laten doen; en ontwormingstabletjes kopen ;-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Annejo
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2014 09:22

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Annejo »

Hee! Een kameraad heeft de achterdeur open laten staan..weg was ze! Mijn vriend kreeg ze niet meer te pakken..en ik was niet thuis.. Dus Ik dacht die ben ik kwijt! 4 nachten is ze weg gebleven! En zat gister vrolijk voor t raam:p beetje vies en mager (bolle buik was weg) als een gek heeft ze haar brokjes opgegeten.. Zal ergens vast hebben gezeten! Terwijl ik in de buurt heb rondgevraagd..maar nix.. Gelukkig is ze terug, en zo een afspraakje bij de dierenarts:) ben benieuwd! Vanmorgen ff fototje gemaakt van onze 3 dametjes:) als ze maar eten hebben kunnen ze dicht bij elkaar staan! Weet alleen niet hoe ik m hierop krijg:)

Fijne dag! Xx
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Dinky »

Bolle buik weg kan betekenen dat ze ergens buiten een nestje heeft geworpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Kattebeest »

Als Mirjam gelijk mocht hebben dan heb je een probleem want de eventuele kittens moeten wel gevoed worden...

En ik denk dat Mirjam er niet zo ver naast zit want binnen 4 dagen een overduidelijke bolle buik kwijt raken is wel heel knap. Of heb je voor haar ontsnapping nog een dierenarts opgezocht?

Is ze gechipt?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mist mijn poes haar maatje?

Bericht door Sifra »

Ja, maar als ze kittens heeft, dan moet ze toch ook melk hebben. Een poes die net gejongd heeft, kan ook nog tot 10 dagen daarna bloederige afscheiding hebben. (Opletten of ze zich veel van achteren wast, misschien eens met keukenpapier vulva testen?) Ook kan ze diarree hebben door het opeten van de nageboortes.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie