poes wil maar 1 soort kattengrid

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Bloo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2014 22:49

poes wil maar 1 soort kattengrid

Bericht door Bloo »

hoi allemaal! ik zal morgen even de beleefdheid mezelf en mijn spinnertjes even voorstellen. maar heb nu wel effe een dringend vraagje!

mijn ene poesje is altijd al zeer kieskeurig geweest op haar toilet. niet eenders welke vulling! ze plaste en dumpte steeds buiten de bak. ergens in een hoekje, op dekens, tot ons badmatje toe als ze in de badkamer geraakte. ettelijke verschillende merken kattengrid geprobeerd, tot uiteindelijk dat van flamingo klontvormend met babypoeder. toen nooit meer naast de bak. sinds 3 weken heb ik echter een superbehaarde Maine Coon poes (gest.) en dat grid maakte serieuze bollen onder haar voeten. dus overgestapt naar Cat's Best öko plus. super vulling, maar...Bloo doet weer overal behalve op de bak! kan iemand me aub advies geven hoe ik haar toch op de bak krijg?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes wil maar 1 soort kattengrid

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
met twee katzels heb je volgens de regel 3 kattenbakken nodig en op verschillende plaatsen,
probleem opgelost. voor je poes kun je een bak met flamingo aanhouden en de coon zal öko plus oid kiezen..
en andere oplossingen zijn er niet hoor!
de kattenbakregel hebben wij niet uitgevonden maar is een standaard aanbeveling en kijk bij de topics over grit en kattenbakken wat de achtergrond is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9365
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes wil maar 1 soort kattengrid

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Adriana haar advies. Ik zou als ik jou was 3 kattenbakken neerzetten en dan verschillende soort grit per bak, zodat je kieskeurige kat ook haar keuze kan maken.
Probleem eenvoudig opgelost.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: poes wil maar 1 soort kattengrid

Bericht door Ikey »

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Een bak erbij met het grit wat je ene kat zo fijn vindt en het probleem is opgelost. En dan maar duimen dat dit grit niet uit de handel gaat ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: poes wil maar 1 soort kattengrid

Bericht door Mickey_Mouse »

Andere bak met haar lievelings grit inderdaad.

Wat bij kimmetje hielp, kwamenwe achter toen ze naar de boerderij ging, een kattenbak met zaagsel. Die bliefde ook nooit wat anders. Daar lag zaagsel in de bak en het was zitten en piesen.

Succes, komt vast goed
Plaats reactie