Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Devenco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2014 11:01

Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

Bericht door Devenco »

Hallo,

Wij hebben momenteel dan dus nu 2 poesjes, de eerste die al bij ons woonde is ongeveer 2 jaar oud heeft 2 nestjes gehad (voor ze bij ons kwam) en is best altijd wel op zichzelf, ze komt je wel een paar kopjes geven en je maar er dan langs er koppie aaien maar dat is het meestal ook. (nog wat feitjes: gesteriliseerd, lapjes poes, heeft al vaker met andere katten samen gewoond, geen schoot poes)

Nu hebben we dus een maatje voor der een 7 weken oude kitten, een mannetje. We hebben het eerst rustig wat laten wennen en het lekker op verkenning uit laten gaan etc. toen rustig kennis laten maken, toen heeft ze even geroken en begon ze te hissen en liep ze rustig weg. (ik heb gelezen dat dit wel vaker voorkomt) Na een tijdje liepen ze alle 2 los en de kleine loopt wat rond. Hij kan op ongeveer een meter van haar lig plekje onder de tafel/ op het kleed komen voor ze zachtjes begint te brommen. De kitten heeft dit elke keer door en stopt dan en loopt rustig om haar heen en alles is weer koek en ei.
We aaien ze ook geregeld allebei zodat ze aan elkaar geur kunnen wennen, als ik de kitten eerst lekker heb ge aaid bij zijn wangetjes zodat zijn geur op mijn hand zit en ik daarna naar onze poes ga met die geur op mijn hand ruikt ze eraan en geeft dan haar geur er weer aan af door er kopjes aan te geven, ze begint er dus niet naar te hissen.

Ik vroeg mij nu dus af wat is .... het slimste om nu te doen, we doen de kitten geregeld in een reismandje en dan komt ze wel kijken. Die kleine vind het allemaal best en huppelt overal wel langs en zodra hij te dichtbij komt of op er af rend om te spelen en zei begint te brommen stopt hij ook en draait ie weer om.
Die poes is het kitten nog geen 1 keer aangevlogen en toont een klein klein klein beetje intresse, vandaag had ik hem op schoot toen ik in een stoel zat en de 2de stoel was 30 cm verwijderd toen zat ze ook naar hem te kijken vanaf te leuning en toen is hij ook op mijn leuning geklommen en toen ging het goed tot hij er daadwerkelijk op kwam toen begon ze weer zachtjes te brommen en draaide ze haar kont naar hem toe :icon_shifty:

DAt is het ongeveer :) we hebben 2 katte bakken 1 beneden waat nu dus de kitten op zit (en de andere poes ook nog) en 1 boven waar de poes nog gewoon zelf kan gaan.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

Bericht door eveline1982 »

En wat is het wat je precies wilde weten? Want het klinkt goed, poes laat de kitten netjes haar grenzen weten. 7 weken is overigens wel heel erg jong om al bij moeders weg te zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Devenco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2014 11:01

Re: Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

Bericht door Devenco »

Nou eigenlijk of het goed gaat :)

7 weken is inderdaad het minimum maar ze moesten weg bij het huisje van mama, hij eet goed, hij geeft aan wanneer hij honger heeft en hij gaat zelf op de kattebak. lekker onderzoekend en niet bang.

Maar als het goed klinkt dan ben ik blij aangezien ik het ook goed vond gaan, maar wou graag ook nog ander mans kijk er even op :) Vandaag hebben ze ook in de keuken samen gegeten op ~1m 50c afstand van mekaar ging ook goed.

Ben in ieder geval blij dat het goed klinkt :) en na 1 dag ze allebei gewoon in dezelfde kamer rond lopen, onze poes schrikt soms alleen omdat de kitten een handje heeft om uit rare plaatsen te voorschijn te komen maar das hist ze heel even en loopt ze rustig weg, en de kit blijft dan even zitten tot ze weg is en gaat dan weer rustig verder met zijn avontuurtje :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

Bericht door eveline1982 »

Ik zou de kitten ook niet meer in een reismand doen, laat ze het maar zelf uitzoeken. Zolang er geen bloed vloeit en haren in het rond vliegen, gaat het goed :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Devenco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2014 11:01

Re: Een nieuwe kitten en 2~ jaar oude huidige poes

Bericht door Devenco »

kitten gaat zelf in de reismand liggen haha :) dat is zijn "plekje" als hij alles beu is ^^ dus gewoon deurtje open en dan komt het goed :D
Plaats reactie