Garfield is heel sloom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

nee, we geven hem één bakje, en daarnaast ook gewoon voer.
en we houden hem inderdaad ook binnen, ik ben net nog bij hem geweest.
ik vond het zo zielig! ik had hem gevoerd, en plots, kroop hij de mand uit.
hij ging zitten op een jutezak, en toen hij terug wilde kruipen, lukte dat niet.
het lijkt of zijn poten zijn verlamd, maar dat zijn ze niet. ik wilde hem wel op pakken,
en terug leggen in zijn mand, maar dat lukte niet. hij laat het gewoon toe, en gaat makkelijker
zitten zodat je hem beter kunt pakken, maar zijn voorpoten staan dan in de weg, en die
kan die niet naar voren zetten, omdat hij dan zijn evenwicht verliest! en ik ben bang dat ik hem pijn doe! het is zo'n lief beest! hij krabt of bijt nooit, en miauwt al als je aan komt. we gaan denk ik maar naar een andere dierenarts, dat is inderdaad beter.
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

hoe zet je hier een foto in? misschien is het beter als jullie hem zien.:)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

In dit topic staat hoe je foto's kan plaatsen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

http://www.mijnalbum.nl/Album=JRV7GG4N

ik weet niet of ik het goed gedaan heb
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

nouja, in iedergeval zie je hem nu, hoort dit zo? hij probeert al op te staan, en gaat zitten als je aan komt. nouja... zitten. hij gaat op zijn flank zitten, zijn poten lijken wel verlamd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-M38SCRSL.jpg
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Nee, dit hoort niet zo.
Zo te zien heeft hij het aan één poot, of toch aan beiden? zou hem in een reismandje naar de dierenarts brengen zodat hij/zij er naar kan kijken. En anders écht @kansarmedieren om hulp vragen, dan heb je een goeie en zo'n aanbod krijg je niet vaak. Je kan haar een pb (persoonlijk bericht) sturen.
Doen, doen, doen :grin:
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Hoe gaat het met poepen en plassen, lukt dat hem met zijn poot(jes)?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

ja, dat lukt hem wel. hij ligt op jutezakken, want dat vind ie het fijnst. (zelf naartoe gelopen)
en toen hij van die jute zakken afkroop, was het helemaal nat! ook ligt er (net nog gekeken) poep, dat heb ik op geruimd. dus dat is geen probleem. Mijn tante zei dat de dierenarts ook langs wil komen,
dat lijkt me wel beter, aangezien Garfield nu wel een erge hekel zal hebben aan reizen xD
volgens mij is het inderdaad ook maar aan één poot. mijn tante raakte één poot heel voorzichtig aan, maar Garfield deed niets, hij keek alleen.
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Katelijne »

Als hij moeite heeft met lopen, zal hij vast ook niet van die jute zakken afkunnen om zijn behoefte ergens anders te gaan doen, vermoed ik. Waarschijnlijk doet het allemaal te veel pijn. Kan natuurlijk ook zijn dat hij niet enkel aan zijn poot(jes) pijn heeft, maar dat het allemaal vanuit zijn bekken voortkomt. Ik zou alleszins zo snel mogelijk de dierenarts vragen om langs te komen!

P.S.: Wat een mooie kat is Garfield!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Heeft Garfield een kattenbak in de schuur?
Weet niet of hij zindelijk is maar dat zou ook iets kunnen zeggen over zijn toestand. Een zindelijke kat die in een schuur met een kattenbak toch ergens anders poept en plast zou kunnen duiden op pijn. Teveel pijn om op te staan en te lopen dus laat ik het maar hier doen.

Stevige drolletjes? Ook iets om op te letten.
Maar laat vooral @kansarmedieren komen of de dierenarts. Enne, niet laten ontsnappen deze keer ;-) . Een kat met niet goed werkende achterpootjes mag absoluut niet de straat op, veel en veel te gevaarlijk...

Edit: zie dat Katelijne me voor is :grin: Garfield is inderdaad een mooie kater!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

we hebben een groot erf, en de schuur staat soiso 20 meter van de weg. erachter liggen kwekerijen, dus zo'n vaart zal het niet lopen dat hij de straat op gaat. bovendien is hij altijd bij auto's vandaan gebleven.
hij is niet zindelijk. hij probeert wel op te staan, maar het lukt hem niet. hij kijkt wel monterder om zich heen, en geniet helemaal als je hem aait. hij is eigenlijk helemaal gezond, alleen zijn achterpoten '''werken'' niet. en het zijn stevige drolletjes, maar wat is daar mee??
bedankt voor het compliment, hij is inderdaad prachtig, en súperlief! daarom hoop ik ook dat ie beter word!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

leanne arends schreef:hij is eigenlijk helemaal gezond, alleen zijn achterpoten '''werken'' niet.
Leanne, hij is niet gezond. Hij heeft (erge) last van zijn achterpoot(tjes). Mijn kater heeft ook eens een abces gehad aan een achterpoot, die werd heel dik. Maar hij liep er wel gewoon op.
Garfield wordt alleen beter als je @kansarmedieren of een dierenarts laat komen. Misschien valt het mee maar misschien ook niet en dat wil je niet op je geweten hebben.

Ik hou zelf altijd plasjes en drolletjes goed in de gaten als er iets mis is met mijn kater. Maar stevige drolletjes klinkt goed, alleen die pootjes nog... Een kat die zichzelf bevuilt is echt niet goed. Katten zijn schone dieren die een schone kattenbak willen. In eigen plas en poep liggen doen ze alleen als ze er beroerd aan toe zijn en er geen andere mogelijkheid is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

ik bedoel, dat hij zich normaal gedraagt

we laten een dierenarts komen, of we gaan er zelf naartoe, dat is nog niet echt duidelijk
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Oké, klinkt goed. Niet te lang mee wachten. Hij is alweer 6 dagen niet in orde. Heb alle berichtjes nog eens doorgelezen en het lijkt zelfs of hij achteruit gaat wat poot(jes) betreft.
Vertroetel hem maar in de tussentijd (maar dat doe je al :grin: ).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Garfield is bij de dierenarts. die zei dat hij niet echt verlamd was. hij bewoog zijn staart niet, maar er zat wel gevoel in. ze hebben hem gecastreerd, en hebben hem eerst een spuitje moeten geven zodat hij in slaap viel. hij was helemaal wild. er zaten namelijk honden in de wachtkamer. hij had van stres lopen plassen, dus hebben ze hem ook gewassen. hij word nu daar gehouden tot morgen, om te zien of de medicijnen helpen.
Plaats reactie