Poes depressief na komst kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
sanneyvonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2011 16:09
Locatie: Amsterdam

Re: Poes depressief na komst kitten

Bericht door sanneyvonne »

Hoi allemaal,
Nou, vanmiddag is Basje door mijn geweldige moeder naar de dierenarts gebracht (ik moest werken en zij was oppas :-)). Daar werd vastgesteld dat ze 40 graden koorts had en een flinke keelontsteking te pakken had. Meteen een shot antibiotica en een kuurtje; ze is inmiddels al een beetje opgeknapt, heeft zelf water gedronken en een beetje aan haar eten gelikt. Net heb ik haar toch maar weer wat proteïne-voedsel gegeven met een spuitje. Ik heb goede hoop dat ze morgen weer uit zichzelf gaat eten! Met Billie en haar gaat het redelijk ok, weinig interactie maar ook zeker geen agressie. Ze hebben al een paar keer samen op mijn schoot gezeten (maar toen was Basje wel heel versuft en zielig, dus waarschijnlijk vond ze alles prima).
Heb erover gedacht die stomme spoedkliniek te bellen en ze te vertellen dat ze mij een compleet verkeerde diagnose hebben gegeven, maar aan de andere kant had Basje toen ze haar daar onderzochten nog geen koorts.
Ik ben in ieder geval erg opgelucht dat er nu eindelijk iets is gebeurd, en dat ze een beetje lijkt op te knappen!

En natuurlijk erg bedankt pearlsofpassion en Kattenbella voor jullie online support! We zijn er nog niet, maar ik heb zeker goede hoop.
RoiPantoufle
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 19:07

Re: Poes depressief na komst kitten

Bericht door RoiPantoufle »

@sanneyvonne: Beetje oud forum maar hoop dat je hier wellicht nog een berichtje van krijgt.

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij. Nieuwe kitten omdat de bestaand kat zich beetje verveelde. In het begin ging de kitten beetje blazen maar na 1 dag lagen ze samen te slapen. Spelen en knuffelen ging een dag of 4 goed. Nu is de kat dit ik al had gestopt met eten en wil alleen nog maar alleen in een hoekje liggen.

Het is nu zaterdag en heb nav jouw verhaal de spoeddienst maar niet gebeld maar zit er wel erg mee.

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou is afgelopen. Please let me know!

Groetjes
Cerna

Re: Poes depressief na komst kitten

Bericht door Cerna »

Wanneer je een rechtstreeks antwoord wilt, kun je beter een PB sturen en dan maar hopen dat sanneyvonne nog hetzelfde mailadres heeft anders is de koppeling verbroken.

En voor nu: een kat kan ongeveer 1 à 2 dagen zonder eten dus desnoods mbv dwangvoeren zorgen dat ze weer gaat eten anders heb je er zo nog een probleem bij.
Vind het wel vreemd dat het 4 dagen goed is gegaan en dat de oudere kat nu opeens down/ziek is. Het lijkt me dat er meer aan de hand is en daarom zou ik toch morgen de dierenarts raadplegen. Er is er altijd één die dienst heeft in het weekend.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes depressief na komst kitten

Bericht door eveline1982 »

Ook ik raad je aan om morgen een belletje te plegen naar de dierenarts. Als het 4 dagen goed gaat en nu ineens niet kan het zijn dat de kitten toch iets onder de leden had/heeft, daar verder geen symptomen van heeft, maar wel heeft overgedragen op jouw kat.

Voor nu zou je wat gourmet gold of de blauwe blikjes van gourmet kunnen proberen. Vaak zijn katten hier helemaal dol op. Als dit niet lukt kan je wat zachtvoer mengen met wat water en dmv een spuit (zonder naald) dwingen dit te eten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie