Kattengrit en uitloop

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Kattengrit en uitloop

Bericht door Hannahden »

Hoi allemaal,

Ik heb zoals sommige van jullie weten sinds kort 2 katten en ik gebruik voor in de kattenbak cats best eco plus. Ik vind het echt ideaal spul maar de uitloop is echt verschrikkelijk! Ik heb een uitloop matje maar nog steeds moet ik eigenlijk gewoon 2 keer per dag stofzuigen. Alles zit er helemaal onder, mijn vloer in de gang, mijn bank, bad en WC matjes! En ik ben student en kijk echt niet zo krap met schoonmaken maar zelfs ik wordt hier gek van! Nou heb ik wel al wat op het forum gelezen over maar niet expliciet over uitloop van kattengrit, dus heeft iemand suggesties? Mijn bak staat in huis dus het moet niet gaan stinken, eigenlijk zijn dat mijn enige 2 eisen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door castratenkoor »

Hogere bakken kopen? Paar maal daags met veger en blik even vegen? Ik heb o.a. een speciebak en dat bevalt enorm goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Nikki2309 »

Het is denk ik vooral veel uit proberen. Kijk op zooplus ook eens naar de recensies, maar toch is het voor iedereen weer anders. Misschien helpt een grote uitloopmatje ?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Hannahden »

Ja er ligt al veel grit op het uitloopmatje en bak is al redelijk hoog maar ze zijn gewoon nog jong en rennen bijna die bak uit. Er staat een stoffer en blik naast maar eigenlijk als ze geweest zijn ligt het alweer door de hele gang. Ik heb echt het idee dat het komt door de cats best want dat is zo dun, is op sommige plekken bijna zand en dat blijft erg tussen de poten hangen. Ze hebben het ook in de vorm van staafjes en dat werkt qua uitloop al veel beter maar de klontjes vallen daar steeds uit elkaar dus zonder goede tips ga ik weer terug naar dat grit want alles is beter dan deze uitloop! Maar ik hoopte dat één van jullie mij de goude tip kon geven :)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Jantina »

Ik heb ook cat's best. Eerst de 'steentjes', toen overgegaan op staafjes, maar dat beviel niet omdat het niet goed klonterde. Nu weer terug naar de steentjes. Ik heb wel wat uitloop, maar heb een soort swiffer geval en dan is het zo opgeruimd. Ook stoffer en blik naast de kattenbak. Ik heb een hoge kattenbak met extra opzetrand.
Ik denk dat er altijd wel uitloop zal zijn, zeker met kittens. Als je dat al accepteert dan ben je al een stuk verder, probeer je je er niet zo druk over te maken. Het hoort nu eenmaal erbij, ik heb nog nooit grit gehad wat niet uitliep. Ja, de staafjes een stuk minder, maar dan heb je ook meteen een stuk minder kwaliteit wat betreft het klonten.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Nikki2309 »

Zo'n swiffer is een goed idee. Hier ook 2 kittens en wat last van uitloop en geen zin om dagelijks alles te stofzuigen maar ga wel regelmatig met een nep-swiffer (van de action) door de woonkamer. Probeer echt eens andere en kijk of je daar minder uitloop meer hebt. Ik heb de classy cat gebruikt en was daar tevreden over. Ik heb nu een ander merk, deze was in de aanbieding, maar ben ik minder tevreden over. Hierna schaf ik weer classy cat aan.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Hannahden »

Ja ik vind uitloop geen probleem, heb ook altijd katten gehad maar vind het nu wel echt bizar en ik zei al, ik ben echt niet een soort assepoester dat mijn huis altijd spik en span moet en zelfs ik vind dit irritant. Zo'n swiffer heb ik nog wel staan daar had ik nog niet aan gedacht maar ik blijf geloven dat er best wel grit bestaat wat ook fijn is en minder uitloopt haha
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Dinky »

Ik gebruik versele laga Canadian fine als grit en ben hier erg tevreden over. Ook een keer de tigerino van zooplus gehad maar die gaf meer uitloop dus dan zelf maar naar de dierenwinkel ipv laten bezorgen door zooplus (dat was voor mij de reden om ander grit te proberen dat ze wel bij zooplus hadden).
Hier scheelde een uitloopmatje ook enorm en wordt er ook wel een vanuit de kattenbak gerend ;-) Zou dus eens ander grit proberen als ik jou was ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Sifra »

Of kijk eens naar je uitloopmat. Hoe voldoet die? Ik heb zelf een gewone deurmat voor de kattenbakken liggen en dat bevalt prima.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door G+S »

Ik heb van vierkante badmatjes van de Ikea. Die werken ook erg goed! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kattengrit en uitloop

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb een deurmatje van de Ikea voor de bakken liggen en dat werkt heel goed! Nu nog maar een paar korrels per dag in de gang. Mijn katten racen de bakken ook niet meer uit (kan ook niet), dus dat zou kunnen schelen. Verder gebruik ik Greencat; echt het beste 'geurloze' grit (natuurlijk ruik je het wel als ze net zijn geweest). Verkrijgbaar bij petsplace xl (in Zeist althans), 14,95 voor 20 kg en zuinig in gebruik.

Springen je katten wel eens over de mat heen of lopen ze er graag op?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie