Een nieuwe soort halsband!

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
catlive
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:49

Een nieuwe soort halsband!

Bericht door catlive »

Hey!

Ik heb samen met een studiegenoot een slimme halsband bedacht voor katten!
We maken kans op een prijs en willen dit echt gaan uitvoeren!
Het project heet CATLIVE. Een halsband die doormiddel van gps de gezondheid van je kat kan bijhouden!

Hoe het werkt?
Bekijk onze video: http://vimeo.com/87278358

Hoe kun je ons steunen? (Stembus sluit 17 maart!)
Like de SpinAwards pagina*: https://www.facebook.com/spinawards/
Stem op CATLIVE: https://www.facebook.com/spinawards/app_293422100810054

Helaas moet je eerst de pagina liken om te stemmen, na het stemmen kun je het weer 'ont-liken' =)


Alvast bedankt voor jullie support!

Groetjes!


PS: We verdelen een aantal goodie bags voor de gene die gestemd hebben, post een print-screen als bewijs dat je gestemd hebt!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door catlive op 10 mar 2014 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

als ik niet wil liken, ook niet wil ont-liken en niet wil steunen,
hoe kom ik dan aan informatie over dit product?

stel je eerst eens voor bij de voorstel-topics.. heb je zelf huisdieren of wil je ons alleen iets verkopen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
catlive
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:49

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door catlive »

Beste Adriana,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb mij hier inderdaad aangemeld om mijn idee te promoten (overigens niet verkopen). Maar dit komt natuurlijk voort uit mijn liefde voor katten! Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Persje, Amalia. Ik ben op dit idee gekomen, doordat ik zelf nog studeer en vaak van huis ben en mij afvroeg wat mijn kat allemaal uitvoert op zo'n dag. Mochten je er meer over willen weten kan je het informatie filmpje kijken via http://vimeo.com/87278358, je hoeft hier verder niks voor te liken. Mocht je het dan een leuk idee vinden, zou ik het zeer waarderen als je mij steunt hierin door het idee te liken via facebook. :)
paasnini

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door paasnini »

Prima idee maar dan vervolgens niet kunnen stemmen met mijn Ipad is wel heel erg 2012.
catlive
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:49

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door catlive »

Sorry paasnini, heel vervelend dat het alleen via de computer kan! Als het aan mij had gelegen had ik het ook heel anders aangepakt! Op deze manier loop ik heel wat stemmen mis =(
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Nikki2309 »

Je hebt een leuk idee, alleen vind ik het misleidend. De halsband kan niet de gezondheid van je kat bij houden, wel de beweging die je kat krijgt. Beweging zegt niks over ziektes. Mijn tip is dan ook om dat aan te passen. Voor iemand met buitenkatten lijkt me dit wel een fijn systeem. Altijd kunnen kijken waar je kat uit hangt, voor mij met binnenkatten helaas niet interessant
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Adriana »

de claim is misleidend, bovendien is het systeem volgend. ik bedoel bij bv een overwicht-kat kun je de andere routes en meer kilometers niet opleggen.. je weet alleen welke afstand via welke routes (tuin van de buren om viooltjes uit te graven en een flinke drol neer te leggen..) is afgelegd. en het is nog maar de vraag of je bij te dikke katten het vet eraf getraind krijgt via hun vaak nachtelijke buitenzijn en escapades. die verzetten liever geen poot te veel hoor!
het zijn met name jonge en vaak ongecastreerde (m/v) dieren die de hort opgaan. als men al geen geld voor castratie overheeft, zou men dan geinteresseerd zijn in dit systeem?

overwicht is kleine kwestie van aanleg en wordt vooral veroorzaakt door verkeerd voer.
voor de rest van de gezondheids aspecten zoals kleine greep: nierfalen/blaasgruis/diabetes/gewrichtsellende/gebitsellende en zo voort kun je met dit systeem niets..
katten kunnen met halsbanden vast komen te zitten tot en met zichzelf ophangen..
ik zie nergens een prijsindicatie en dat lijkt me ook wel handig..

ik vraag me af of dit het probleem van vermiste katten kan oplossen. dan lijkt me op grote schaal chippen een stuk veiliger en voordeliger.
de gevaren voor buitenkatten (afhankelijk van het gebied) zijn zeer talrijk en ik denk dat baasjes die dit kunnen betalen hun kat niet ongecontroleerd buiten laten.
en mocht een katzel verdwijnen dan weet je nog niet zo veel en alleen de omgeving waar je ongeveer moet zoeken..
het lijkt me een leuke en missch kostbare gadget voor nieuwsgierige baasjes....

we hebben op het forum ooit één forumlid gehad, die heeft gepost dat ze dolgraag zou willen weten wat haar kat 's nachts uitspookt.. voorzover ik me kan herinneren was de response vrij lauw..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 29&t=26391

bbc-dopcumentaire over wat katten met een dergelijk systeem buiten zo al uitspoken, dwz routes..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 29&t=28501
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door castratenkoor »

Ik ga niet liken. Ik ben tegen het omdoen van halsbandjes bij katten. Je doet de kat er absoluut geen plezier mee. Is alleen voor je eigen lol.

En de kat kan zichzelf er nog aan ophangen ook. Onnodige risico's in mijn optiek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Brittenbolletje »

Wat dat aangaat ben ik het eens met bovenstaande. Ik doe mijn kat ook geen bandje op, mede ook omdat ik bang ben dat ze zichzelf ophangen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Adriana »

catlive schreef:Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Persje, Amalia.
Ik ben op dit idee gekomen, doordat ik zelf nog studeer en vaak van huis ben

en mij afvroeg wat mijn kat allemaal uitvoert op zo'n dag.
grote :icon_shifty: :icon_shifty: giezels.. loopt je persje overdag buiten, zelfs als jij niet thuis bent..........?

en op welk nieuw idee ben je dan gekomen..
want de halsband/huisdieren track+trace bestaat al heel wat jaren en er zijn intussen ook vrij veel fabrikanten..

stukje programmeerwerk - stappenteller voor te dikke katzels?
met deze gegevens kun je je boze buren uitleggen dat jouw katzel altijd met een boog om hun tuin heenloopt (of juist niet.... :twisted: :lol: .)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door nellebel »

eigenlijk zou er GPS in de chip moeten zitten, bij vermissing van de kat. ik ben ook niet van de halsbandjes. zelfs het tuigje vind ik alspannend, let altijd heel goed op dat guusje nergens aan blijft hangen en dan sta ik er met mijn neus bovenop.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Dinky »

Inderdaad, een huisdierenchip met GPS zou ik echt een goede zet vinden.
De halsband kan ergens blijven hangen en dan weet je nog niet waar de kat is (ik ga er voor het gemak vanuit dat er een veiligheidssysteem in zit dat bij teveel druk los schiet).
En ook het feit dat er staat gezondheid van de kat weten door middel van GPS vind ik nogal vreemd, GPS zend alleen een locatiesignaal uit.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind het idee om je kat te kunnen tracken best leuk, en de extra opties van afgelegde route en snelheid zijn best aardige toegevoegde opties. Het idee om het met je telefoon bij te kunnen houden kende ik nog niet, dus dat is voor mij nieuw. :)

Halsbandjes zijn verre van ideaal. Komt waarschijnlijk helemaal door mijn persoonlijke ervaring (ik heb eens een dooie kat in de boom gezien die was blijven haken met de halsband en mijn oudste kater heeft een ingegroeide halsband gehad). Ook al zou het zo'n veiligheidsbandje zijn (beter voor de kat natuurlijk) is het vrij vervelend als je de gps steeds kwijtraakt. Dure zaak ook.

De claim om de gezondheid van je kat bij te houden vind ik een goede marketingzet. ;) Gezondheid zit veel meer in bloedwaardes dan wat je kat aan lichaamsbeweging krijgt, desalniettemin is bewegen op zich wel gezond voor de kat.

Ik vind het een leuk idee en het is ook een fijn gevoel dat je je kat zou kunnen vinden met behulp van dit idee, alleen vind ik de uitvoering (halsband) minder en daarom 'like' ik het niet. Maar er zijn genoeg mensen die het wel voor hun eigen kat zouden aanschaffen (afgezien van het prijstechnische misschien), dus laat je niet tegenhouden door een paar afkeurende reacties. :)

P.S. Ik ben ook zeer zeker geen voorstander van het continu buiten laten van je kat, tenzij de kat een ontembare drang heeft om zo veel buiten te zijn. Maar dat lijkt me stug als je een Pers hebt (ben je niet bang dat 'ie gestolen wordt?), of het moet aangeleerd zijn.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
catlive
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 20:49

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door catlive »

Beste leden, bedankt voor jullie reacties! Zitten erg bruikbare tips tussen!
Ik laat mijn kat niet elke dag buiten, maar ze verdient af en toe wel frisse lucht en beweging.
Ik woon in een omgeving met veel boerderijen, dus dat gaat wel goed. Ik ken de mensen in mijn omgeving.
Het is een goed idee dat de halsband zou moeten worden voorzien van een veiligheidsclip! Ik begrijp de zorg van het blijven hangen, en dat is zeker iets dat we willen voorkomen!

Met gps berekenen we de snelheid, afstand en het verbrande aantal calorieën. Met deze gegevens krijgen we een beeld van de fitheid van de kat. Helaas kunnen we ziektes niet zien, maar wel als je kat bijvoorbeeld ineens minder gaat bewegen.

Het gaat vooral om het bijhouden van de activiteit, om meer inzicht te krijgen in het leven van de kat. Dit is nog maar een klein gedeelte van de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Een nieuwe soort halsband!

Bericht door Kattebeest »

Klik hier voor een ander - en nog vrij recent aangevuld - topic over een halsband (met camera in dit geval) en enkele reacties.

Jullie promotiefilmpje bekeken maar er kwamen meer vragen op dan antwoorden. Wat mij vooral interesseert is wat je ermee kunt als je kat vermist is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie