Katertje erbij, ervaringen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Hannahden »

Hoi allemaal!! Twee dagen geleden heb ik er een katertje bijgehaald van 3.5 maand. Ik heb nu een kater van 9 maanden. Ik vond het heel grappig om te zien dat mijn kat van 9 maanden ineens helemaal bang werd (die vecht normaal met stofzuigers en water en is dus nergens bang voor). Inmiddels lopen ze elkaar overal achterna en het ene moment vol nieuwsgierigheid en het andere moment nog blazen en grommen maar die momenten worden steeds minder en zijn er eigenlijk niet als ik bij ze kom zitten en ze beide aai. Over het algemeen vinden ze elkaar super interessant en de kleine is echt een lieverd!

Ik was benieuwd naar jullie verhalen, hoe is het bij jullie gegaan toen jullie er een tweede bij hebben gehaald en hoe is dat nu?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Dinky »

Ik heb geen persoonlijke ervaring maar de algemene tendens hier op het forum is dat het bij kittens binnen een week koek en ei is ;)

Wat betreft hoe het nu gaat zou je ook bij de albums kunnen kijken. Hier enkele voorbeelden:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=26867
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=26772
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=28274
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=26381
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=27728

Dit zijn zo enkele voorbeelden ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Hannahden »

ooh leuk, dankjewel!!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door eveline1982 »

Ik heb kittens opgevangen en het was altijd wel grappig om te zien hoe elk individu reageerde op de rest. Meestal ging het wel goed en was het na een dagje blazen weer gezellig. Sommige vonden mijn kater, nog een jong beest, erg eng. Dan werd er toch voorzichtig gespeeld en zodra Beer iets te ruw werd, gilde ze het uit van angst. 10 min later liepen ze toch weer naar hem toe, om zijn staart bijv te pakken :) . Zo te horen komt het wel goed tussen jouw katjes :) Kans is groot dat ze binnenkort mekaar wasbeurten gaan geven, en lekker liggen te kleffen samen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Hannahden »

Nou dat klinkt goed, Mijn "oude" kater wil vooral heel graag spelen en is echt heel blij met een vriendje erbij volgens mij en die andere vind mij vooral heel interessant en wil mij steeds knuffelen en kopjes geven en Kami krijgt er af en toe ook 1. Net holden ze heir achter elkaar om te spelen maar de jonge vind het volgens mij nog wel wat spannend haha.... Ben benieuwd hoe het over een weekje is.

Zijn er nog tips over het eten? Het zijn beide geen grote eters dus ik kan ze niet allebei even apart zetten en wachten tot het op is, ze doen rustig een hele dag over hun bakje. Tot zover heb ik het idee dat ze beide wel eten maar straks krijgt Kami volwassen voer en de ander nog Kitten... Denk niet dat me dat gaat lukken haha
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Ikey »

Als ze rustig de hele dag over hun bakje voer doen, zou ik het gewoon de hele dag laten staan. Dan kunnen ze eten wanneer je willen. Dat is ook meteen een goede manier om ze aan elkaar te laten wennen. Samen eten zorgt voor een band :)
Kittenvoer en volwassenvoer luistert niet zo nauw. Je kunt rustig als je straks besluit dat de oudste volwassenvoer gaat geven, de jongste ook meteen overzetten. Zoveel verschillen ze niet in leeftijd. Sowieso kan het geen kwaad ze van het kittenvoer af te halen als ze zijn gecastreerd.

Leuk, he? Echt genieten. Mijn foto-album stond tussen de links, dus misschien heb je het al in beeld gezien. Toen Skippy bij ons kwam ging het ongeveer zoals bij jou. Af en toe wat blazen en grommen, maar vooral erg nieuwsgierig naar elkaar. Binnen een dag renden ze achter elkaar aan om te spelen. Alleen was Diesel zo blij dat hij niet meer alleen was, dat hij onvermoeibaar was en dat vond Skippy niet altijd even leuk ;-) We hebben daarom 1 keer ingegrepen, verder was het absoluut niet nodig. Na een dag kropen ze al samen bij me op schoot. Heerlijk! Dat doen ze nu niet meer ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Dinky »

Als het beide geen grote eters zijn dan zou ik gewoon een bakje brokjes laten staan waar ze de hele dag beetjes uit kunnen eten ;)

Wat Paula ook al zegt kan het geen kwaad wanneer de jongste wat eerder van het kittenvoer af gaat hoor ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Hannahden »

Oh fijn! Ik dacht dat het erg belangrijk was dat hij een vol jaar kittenvoer kreeg.
Ik maak nu 2 bakjes en probeer ze te leren dat het ene bakje voor de ene is en het andere bakje voor de ander haha maar dat lukt natuurlijk absoluut niet, maar de kleine duwt de grote al weg om te eten dus ze krijgen beide wel genoeg binnen :)

Hier is mijn oudste ook zo blij dat hij er een vriendje bij heeft, laat ze nu veel meer met een gerust hart achter, als ik vroeger een dag naar school moest, had ik toch altijd een stem in mn achterhoofd dat ik het zielig vond voor hem.

Hele leuke foto's, echt schatten! Ze hebben hier nog niet samen op mn schoot gelegen haha maar het gaat wel steeds beter!
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Hannahden »

Even een kleine update. Het gaat ontzettend goed. Op dit moment liggen ze samen op de bank elkaar te wassen (mijn hart smelt). Ze kunnen ook lekker spelen en samen knuffelen dus het gaat hartstikke goed! Daarnaast is mijn oude kat, niet verbitterd en jaloers geworden zoals je vaak hoort, die komt nog steeds net zo veel bij me knuffelen en dat vind ik vooral heel prettig, was erg bang dat hij er last van zou gaan krijgen!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Ikey »

Wat een goed nieuws, geniet ervan!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door Ms Maaike »

Leuk! Weer een positieve introductie en een goeie match! :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje erbij, ervaringen?

Bericht door castratenkoor »

Heerlijk dat het zo goed gaat - twee blije katten!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie