Flubberbuikje bij kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Flubberbuikje bij kitten

Bericht door LilyJane »

Hallo,

Mijn kitten van 3,5 maand heeft sinds twee weken een flubberbuikje, zo'n hangbuikje wat heen en weer bungelt.

Komt dit doordat hij te zwaar is, dus te veel eten krijgt?
Momenteel krijgt hij 100gr Carnibest, verdeeld over twee porties, één in de ochtend en de andere rond 17.30 uur. Daarnaast krijgt hij nog kittenbrokjes van RC, zo'n 20 gram ongeveer.

Jimi is een kruising tussen een HTK en een Ragdoll en is erg druk, speels en levendig. Dus aan beweging geen gebrek ;-)

graag hoor ik jullie mening!

Groetjes,
Lilian
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door castratenkoor »

Een hangbuikje is over het algemeen geen teken van te vet zijn. Veel katten hebben een wat ruim buikje wat slap hangt voor de achterpoten zeg maar.
Als je kat volwassen is kun je het beste van bovenaf kijken of hij/zij goed op gewicht is.
Daar zijn richtlijnen in de vorm van tekeningen voor. het is de bedoeling dat hij/zij een middel heeft, dus een versmalling voor de heupen.
Bij een kitten zegt het niet zoveel, die groeien in fases en even wat mollig is baby-vet zeg maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door zara »

Ik had een *kitten* van ongeveer 9 maanden en hij had het ook, net als zijn zusje. Voor de rest was hij gewoon op gewicht, iets tegen het lichte aan.
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door LilyJane »

Oké, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken! Gelukkig maar.
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door sjm »

Een kitten mag best wat extra vet hebben. Die moeten lekker groeien en goed eten, alleen maar goed. Ik ben ook van mening dat een kitten niet snel "te vet" kan zijn.
Cerna

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door Cerna »

Ik had ook zo'n kitten met een flubberbuik en verder niet mollig. Nu is ze bijna 7 en hangt die buik bijna op de grond (buikspieroefeningen, Noa!)
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door sjm »

Ik heb hier ook een kitten met een enorme hangbuik. Heel apart is het. Alsof ze daar buikspieren mist ofzo. Echt een vetzakje onder haar buikje. Ze houdt ook wel van eten, haha.
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door LilyJane »

Bij Jimi is zijn vel sowieso vrij los. Onze vorige kater had dat niet, maar Jimi is totaal anders gebouwd. Veel slanker en langer met een enorme lange dunne staart en een hangbuikje, hahahaha.
Eten en spelen doet hij meer dan goed! Wat een energie heeft dat beestje zeg ;-)
Volgende week voor de tweede enting langs de DA, eens kijken wat zij ervan vind!
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: Flubberbuikje bij kitten

Bericht door Rennie90 »

ik heb het hier ook over gehad, en hoewel het niet zozeer betekend dat ze te dik is (inderdaad kittens mogen wel wat extra hebben) ziet ze het eigenlijk erg vaak voorkomen bij kittens die rijk (goed) voedsel hebben gehad. dus het is wel een onderhuids vetlaagje, maar betekend dus niet gelijk dat ze te dik zijn.
mijne hebben het ook ^^
Plaats reactie