Kitten valt voeten aan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Kitten valt voeten aan

Bericht door Hannahden »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe kitten, inmiddels is hij 9 maanden oud. Hij heeft 2 extreme kanten, zo kan hij ongelofelijk lief bij je komen knuffelen, kopjes geven, spinnen, je kent het wel. Of hij is in bijt modus, dan bijt hij in alles wat los en vast zit. Nu moet ik zeggen dat ik heel goed weet wanneer hij daarmee begint, als ik bv mijn hand op een bepaalde manier langs zijn kop beweeg bijt hij erin, of ik zie aan zijn gezicht dat het gaat komen dus ik ben het redelijk voor en daarnaast is het volgens mij naar mij toe altijd spelen. (wanneer hij het uit boosheid of frustratie doet herken ik het gelijk)
Mijn vriend moet hij altijd hebben, als mijn vriend door het huis loopt bijt hij in zijn voeten en als hij op de bank zit valt hij zijn voeten aan, hij heeft echt een obsessie met zijn voeten. Eerst dacht ik nog dat het een soort jaloezie was naar hem toe maar als we samen op de bank zitten gaat Kami (mijn kat) bij mijn vriend liggen (nooit op schoot, maar naast hem).

Iemand dit ook gehad met zijn kat en erachter gekomen wat het is? Ik heb het idee dat het toch voortkomt uit spelen maar het is bizar dat hij het blijft volhouden ook al worden we steeds boos op hem als hij het doet. (verder is hij wel heel lief hoor haha)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door mittenslief »

ja hoor hij verveelt zich gewoon en het is normaal gedrag wat katten onder elkaar hebben, dus kan je 1 advies geven ...een maatje erbij
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door ayla »

Duidelijk verveling. Hij wil spelen en een mens kan geen kattenvriendje vervangen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Hannahden »

Nou in dat geval komt het helemaal goed, binnenkort komt er een vriendje bij voor hem! Mijn vorige kat was weggelopen en ik wilde er niet gelijk 2 uit het asiel halen omdat ik nog ergens hoop had dat mijn oude terugkwam, inmiddels is hij al 10 maanden weg dus zie ik het niet meer gebeuren. In maart/april gaan we voor een vriendje kijken :) Hopelijk is het "probleem" dan opgelost. Wel apart dat hij het alleen bij mijn vriend doet dan!! Misschien straalt hij meer plezier uit dan ik haha
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door ayla »

Of is een makkelijker slachtoffer ;) Beweegt zijn tenen meer, etc.
Wat erg van je eerste katje. Lijkt me afgrijselijk. Fijn dat hij een vriendje erbij krijgt.
Worden het binnen katten?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door eveline1982 »

Een maatje is zowiezo heel fijn, maar de kans dat het daarna ophoud is niet te zeggen! Mijn kater heeft 2 poezen waar hij mee speelt en daarnaast is hij beste maatjes met mijn honden. Mijn voeten, hielen en kuiten blijven de pineut. Als hij eten wilt bijt hij me, als hij aandacht wilt bijt hij me en als hij zich verveelt ben ik het L.. . Het begint al als ik mijn slaapkamer uitloop. Zelf heb ik het idee dat het meestal lief bedoelt is, oren gaan niet naar achteren en hij krijgt geen gekke blik.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Hannahden »

Nee precies, het is ook niet op een nare manier en het beestje is nog zo jong dat het denk ik gewoon spelen is. Maar blijf het bijzonder vinden dat hij het alleen bij hem doet. Ik ben zelf ook redelijk streng moet ik zeggen en ik vertik het om voorzichtig te gaan lopen als hij in de buurt is dus als hij het doet (spelen of niet) wordt ik wel boos, en mijn vriend zegt alleen ppssttt. Dus wie weet heeft het daar ook mee te maken.

Ja dat mijn vorige kat weg is, is echt vreselijk, vind het nog steeds heel erg! Tot zover blijven het binnen katten want ik kan het niet aan als deze ook niet thuis komen. Wie weet gaan ze over een paar jaar naar buiten maar durf ik nog niet te zeggen!
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

mijn kat bijt ook altijd in men tenen en valt mij aan, maar alleen als ik aan het telefoneren ben. Stop ik met bellen, stopt ze ook dadelijk met agressief zijn. echt heel vreemd (en vervelend als je een zakelijk telefoontje moet doen). het is alsof ze jaloers is dat ik met iemand anders praat of wordt ze gewoon zot van de stralingen die van de telefoon afkomen? geen idee!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door nellebel »

misschien ruiken zijn voeten lekkerder? hahahaha. vriendje is leuk voor hem, denk dat het ergste dan ook wel over zal zijn, al blijven wiebelende tenen wel erg leuk speelgoed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Hannahden »

Ja, inmiddels heeft hij een paar maandjes een vriendje erbij en het gaat nu prima! Hij doet het nooit meer dus ben blij dat ik er een kat bij heb genomen! Hij had het echt nodig
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door nellebel »

hahaah zie nu pas dat het onderwerp al ouder is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door castratenkoor »

Mademoiselle_Chanel schreef:mijn kat bijt ook altijd in men tenen en valt mij aan, maar alleen als ik aan het telefoneren ben. Stop ik met bellen, stopt ze ook dadelijk met agressief zijn. echt heel vreemd (en vervelend als je een zakelijk telefoontje moet doen). het is alsof ze jaloers is dat ik met iemand anders praat of wordt ze gewoon zot van de stralingen die van de telefoon afkomen? geen idee!
Ik heb ook katten (gehad) die aandacht eisen als ik telefoneer of met mijn partner praat. Dat is omdat jouw stem gebruikt wordt voor iets/iemand anders dan de kat. En de kat wil duidelijk maken dat je zo lief tegen hem/haar moet praten. Als mijn partner beneden komt en we praten dan komt Rik gegarandeerd op mijn borstkas liggen en doet zijn kop nadrukkelijk tussen mijn hoofd enn mijn partner zijn hoofd.

Mijn overleden Bram* hing altijd in het vlees van mijn benen als ik aan het bellen was. Iedereen die mij ooit aan de telefoon heeft gehad kent Bram* zijn stem - en mijn af en toe ge-auauauauau.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Adriana »

hihi, lees de bijdrage van dinie.... en was daar onlangs op gezellig bezoek en zij heeft in Luuk ook een tenenbijtertje. mijn voeten waren niet veilig, nadat hij eerst al mijn vingers, een voor een afgeknabbeld, gelikt, gesopt had. en heb best wel moeten lachen want er is verschil tussen duim en pink en je zag hem denken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door castratenkoor »

Allemaal lasterpraatje ;-) dat zou mijn keurig opgevoede Luukje nooooooooooooit doen hahahaha.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten valt voeten aan

Bericht door Adriana »

keurig opgevoed....???

tips dinie! leer ons hoe je die harige monsters kunt opvoeden tot model katzels...
start eventueel een nieuw topic met goede raad....

misschien is die wilde bende hier met jouw kennis en methodes nog te redden ..........hi hihihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie