Litterkwitter?!

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Litterkwitter?!

Bericht door lisaasil12 »

Heey,

heeft iemand ervaring met litterkwitter? Wil namelijk mijn kat leren zijn boodschap op het toilet te doen maar wil wel zeker weten dat t goed werkt voordat ik geld ga uitgeven.
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Litterkwitter?!

Bericht door nellebel »

moet hij ook nog leren doortrekken?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Litterkwitter?!

Bericht door lisaasil12 »

Ja dat nog wel, maar daar ga ik deze week mee beginnen
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Litterkwitter?!

Bericht door nellebel »

hahahaha, je hebt wel humor.
ik heb het wel eens op discovery gezien hoe ze dat trainen, op de wc hun boodschap doen. is dat niet zo'n ding met allemaal ringen? dan begin je met een dichter ring zodat het een gewone bak lijkt en steeds een ring weg tot ze in het midden in het gat hun boodschap doen.
onze guusje leert graag trucjes, maar dit kan ik haar niet leren. onze guusje is namelijk zo'n stuntpiloot, die zou in de pot vallen hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Litterkwitter?!

Bericht door lisaasil12 »

Haha, ja dat bedoel ik. Wat een leuke naam voor een kat: guusje! Wij hebben ook een echte brokkenpiloot hoor, dus je bent niet de enige met zo'n kat (al kan ik er ook wel een staaltje van, ben niet zo super handig soms xp)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Litterkwitter?!

Bericht door Jade »

Als er verder niemand ervaring mee heeft en je geen moeite met Engels hebt, zou je eens naar recensies op amazon.com of amazon.co.uk kunnen kijken. Daar schrijven sommige mensen hun ervaringen heel uitgebreid op en je kunt eenvoudig zowel lovende als negatieve kritieken opzoeken :) Er is ook nog een Duitse Amazon als je liever in het Duits leest.

Ik heb er eens iets over op televisie gezien, ik meen dat de kritiek op een dergelijk systeem is dat de katten een toiletplekje met hun luchtje verliezen en dat het lastig kan zijn voor oudere katten. Zelf geen ervaring.
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Litterkwitter?!

Bericht door lisaasil12 »

Ok zal ik doen, Bedankt voor de tip!! :)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Loedinati
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2013 17:32

Re: Litterkwitter?!

Bericht door Loedinati »

Ik heb enige tijd geleden de Litter Kwitter aangeschaft en mijn kat heeft het inmiddels geleerd... soort van..

Hij plast netjes op de wc, maar om een of andere rede poept hij naast de wc (niet verkeerde kant van de bril, maar naast de wc). Het heeft heel veel geduld gekost om hem dit te leren (hij is soms wat traag van begrip) maar dit laatste wil hij maar niet goed doen.. Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan doen?
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Litterkwitter?!

Bericht door alyda »

Ben er zelf geen voorstander van.
Maar ik heb hier best wel een groepje katten, dus dan is mijn wc steeds bezet:-)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Litterkwitter?!

Bericht door Ms Maaike »

Als je kat niet op de wc wil poepen kan het zijn dat hij het er niet mee eens is dat hij zijn poep niet kan begraven. Ik heb zo een twee drie geen tips voor je, behalve dat je wellicht beter een kattenbak met grit aan kan schaffen. Dat past ook veel beter bij de natuurlijke behoeftes (= ontlasting begraven) van je kat. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Litterkwitter?!

Bericht door nellebel »

trucjes zoals plassen op een wc zijn leuk om te leren als je kat er plezier aan heeft. ik denk dat jouw kat het inderdaad niet leuk vind, vooral de ontlasting wegens het niet kunnen begraven. ik zou hem ook een gewone bak geven dan.
guusje vind trucjes leren heel leuk, gijs niet. nou dan hoeft het ook niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Litterkwitter?!

Bericht door lisaasil12 »

bedankt allemaal
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Loedinati
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2013 17:32

Re: Litterkwitter?!

Bericht door Loedinati »

Een wat late reactie, maar het bleek uiteindelijk omdat hij verstopt was. Hij kreeg gras als beloning voor het op de wc gaan (vindt hij helemaal geweldig, beter dan snoepjes) maar daar raakte hij dus verstopt van.

Wat betreft het begraven, hij begraaft het nooit. Hij probeert het soort van wel, maar hij "graaft" aan de muren van z'n kattenbak ipv in het kattengrit, daarom dacht ik ook dat de litter kwitter geen probleem zou zijn.
Plaats reactie