Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Anne »

Ik had even een vraag over bovengenoemde produkten. Ik gebruik voor Hummel al enige tijd l-lysine ivm haar niesziekte en om haar weerstand te verhogen.
Ik kwam dit product ook tegen https://www.dierapotheker.nl/public/3d_ ... /img01.jpg

en nu vraag ik me af wat beter is voor Hummel om haar weerstand te verhogen?

Bij l-lysine staat in de omschrijving: Bij lusteloosheid of een verminderd concentratievermogen

En bij multivitaminemineralen complex staat: Lusteloosheid
In een herstelperiode
Voor een gezonde weerstand
Als extra aanvulling op het voer ter ondersteuning van de ouder wordende hond en kat

Nou moet ik binnenkort nieuwe l-lysine kopen en ik vraag me dus af of die multivitaminenmineralen niet veel beter voor haar zou zijn, om haar weerstand te verhogen.
Wat denken jullie?

Op het moment heeft Hummel last van een virus in haar mond slijm vlies en doe ik op het moment alles om haar weerstand te verhogen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Ms Maaike »

L-lysine zit ook in het multivitaminencomplex, dus dan zou ik dat gewoon geven. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Adriana »

ik zou de meest simpele vorm bestellen. dit denksel is ingegeven door het vermoeden dat het lichaam de meeste niet natuurlijke vitamimes/mineralen niet herkent, dat de combistofjes die nodig zijn voor een betere opname vaak ontbreken en daar bovenop dat de stofwisseling alles wel moet afvoeren en afbreken.
mssch kun je om vits+mins+enzmen te geven wat tarwegras zaaien, daar zit een hele wereld aan goeie en natuurlijke stofjes in en ik denk dat die in die natuurlijke vorm beter worden opgenomen. daarbij zou je dan extra nog wat l-lysine kunnen geven.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Anne »

Toevallig stond ik vandaag in de natuurwinkel en had bijna gerstegraspoeder meegenomen, dat zit ook vol vitamines e.d. Hummel is gebitsloos ( dankzij dit virus) dus knagen aan tarwegras gaat niet meer.
Bedankt voor het meedenken
Als l-lysine toch ook in de multivitaminenmineraalcomplex zit dan denk ik dat ik daar voor ga
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Anne »

Na enig speurwerk kom ik er achter dat er in de Multivitaminen en mineralen complex maar 1 mg l-lysine zit en maar 2,5 mg vitamine b6
In de l-lysine zit 500 mg l-lysine en 10 mg vitamine b6
Dat is toch wel een groot verschil!!
Ik ga dit dus beiden geven
Ik ben er ook achter gekomen dat het het beste is om l-lysine op de nuchtere maag te geven, wil het de herpes of calicivirus onderdrukken, dat is nieuw voor mij. Ik gaf het smiddags, vanaf nu doe ik het dus op nuchtere maag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Brittenbolletje »

Ik geef voor de weerstand vaak extra dit product

http://www.bloem.net/echinaceaextraforteduo


Ook aan hele jonge kittens, natuurlijk aangepaste dosis.

En ja, het is voor mensen maar kan je prima aan dieren geven. Natuurlijk geef ik het verdund met water. ik weet niet hoe makkelijk jou kat is met pipetjes, maar zou het zelfs op voer durven druppelen. Dit mag je gewoon geven buiten de L-lysine.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Multivitaminen en mineralen Groene Os versus l-lysine

Bericht door Anne »

Bedankt voor de tip. Hummel krijgt al enchinaforce van dr Vogel voor haar weerstand ;-)
Om er zeker van te zijn dat ze daarvan ook echt alles binnen krijgt verpulver ik het in water en zuig het op in een spuitje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie