Bella's eetproblemen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door margali »

Als ze van je vinger eet is dat altijd beter dan spuitvoeren. Eigen initiatief is altijd het beste alleen moet je goed in de gaten houden of ze voldoende voer binnen krijgt. Is altijd een lastige afweging want teveel spuitvoeren kan eigen initiatief ook om zeep helpen. Dus eerst zelf laten doen en als het pertinent te weinig is dan bijvoeren.
komt er pus uit dat oogje? of is het helder vocht. Bij pus zou ik toch de dierenarts raadplegen.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Nee geen pus, haar oogje is ook kleiner dan haar goede oogje. Als ik het heb schoon gemaakt dan ziet het er weer goed uit.

Vanochtend niet hoeven spuitje voeren. Ze at van mijn vinger en van het schoteltje. Ze heeft ook zelf wat brokjes gegeten. De brokjes kan ik nog afwegen, maar lastig te zien wat ze binnen krijgt van de recovery.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

ontstoken oogje komt vaak van een herpesvirus vandaan...(1 vd niesziekte veroorzakers) of dat wat met de eiwitten te maken heeft...ook vooral aan de gang gaan met weerstand verhogen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Hoe kan ik haar weerstand verhogen?

Tussen de middag helaas weer spuitje moeten geven. Ze had niet gegeten, maar biddend mij heeft ze de hele ochtend geslapen bijna.
S avonds gaat het beter en kan ik elke keer wat aanbieden.
Alleen zelf brokjes eten doet ze nog echt niet veel. Vaak loopt ze langs en ruikt ze wat en loopt verder, en sinds eet ze en paar brokjes.
Hoelang zou zoiets nog kunnen duren? Het liefst wil ik natuurlijk dat ze de brokjes gaat eten...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

l-lysine...echineaca....koud geslagen honing...en ik gebruik celzouten voor mijn chronische niezers
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Haha, leer weer eens wat, nog nooit van gehoord allemaal. Ik ga eens aan de google! ;-)
Overigens ziet haat oogje er bijna weer zo uit zoals het zou moeten zijn :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Kattebeest »

Probeer medpets, logo onderaan het scherm van de homepage (forumoverzicht). Daar vind je in ieder geval L-Lysine van Groene Os en Echinacea.

Even gezocht, het zit onder de voeding supplementen, klik hier voor de pagina.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Dank je wel! Ik zal er eens even goed naar kijken.

Vandaag bij de dierenspeciaalzaak 2 verschillende soorten brokken gehaald. RC exicent, en een tonijn smaakje van Hills Sciense Plan. Eerst de RC proberen vandaag. Helaas heeft ze er alleen een paar keer aan geroken. Ik heb nu overal schoteltjes en bakjes staan door het huis heen. Ik denk dat ik vandaag even afwacht wat ze doet. Eigenlijk wil ik dan niet de recovery aanbieden, anders denkt ze vast dat als ze de brokken niet eet, ze wel wat anders krijgt. Maar aan de andere kant moet ze wel eten natuurlijk, maar ik heb nog maar 2 blikjes recovery, eens moet ze toch over op brokken...

Overigens weegt Bella nu 3.7 kilo volgens mijn weegschaal. Bij de da was het zondag rond de 3.5. Kan een kat in 2 dagen zomaar 0.2 kg aankomen, of ligt het eraan dat het 2 verschillende weegschalen zijn? 3.7 kilo vind ik eigenlijk nog wel meevallen, is het niet? Ze moet nog wel aankomen, maar als ik lees en hoor dat 4 kilo 'normaal' moet zijn...?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

Wat normaal is hangt volledig af van de bouw van de kat ;) Het verschil in gewicht kan zeker liggen aan het feit dat het twee verschillende weegschalen zijn. Voor een betrouwbaar beeld moet je dus elke keer dezelfde weegschaal gebruiken ;)

Je zou wellicht brokjes via de hand aan kunnen bieden zodat ze weer brokjes gaat eten? Of er mee sjoelen over de grond? Op die manier gaat ze de brokjes wellicht wel eten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Ikey »

Skippy is 3,5 ofzo en heeft een prima gewicht. Bij 4 kilo zou ze veel te dik zijn.

Skippy is trouwens ook een kieskeurige eter en zelfs Diesel, die alles vreet wat voor zijn bek wordt gezet, trekt zijn neus op voor tonijn. Kip is hier altijd het meest populair. Daar doen ze een moord voor :) Ook voor de brokken. Misschien kun je eens Hill's kip proberen of Almo Nature kip? Dat vinden ze hier lekkerder dan RC. RC is ook niet zo populair bij ons.

Je kunt vast wel ergens online proefzakjes bestellen. had jij dat niet eens rechtstreeks via de fabrikant gedaan, Mirjam?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

Bij het merk Trovet kan je inderdaad proefzakjes bestellen via de site van de fabrikant (www.trovet.nl). Daarnaast heb ik via de webwinkel www.poespas.org wel eens proefzakjes van porta21 gevraagd en toegestuurd gekregen ;)
Je kan ook bij de dierenspeciaalzaak vragen of ze proefzakjes hebben van merken (heb in een goodiebag van de dierenspeciaalzaak wel eens proefzakje proplan gekregen). Ook bij de dierenarts kan je vragen om proefzakjes ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Sjoelen met brokken en gooien deed ik inderdaad al. De enge keer wil ze alleen spelen en soms eet ze ze ook op. Maar vanochtend ging mijn knappe meid zelf eten uit het bakje, tot het bijna op was! Ook zag ik tussen de middag dat ze wat van het schoteltje heeft gegeten. Heel positief, want zondag dus voor het laatst eet stimulans gegeven.
Recovery wil ze niet met zo vaak, maar als ze brokken eet vind ik dat veel beter natuurlijk. Ik hoop alleen dat ze het nu vol blijft houden.

De da gaf aan dat ze 4 kilo zou moeten wegen, daar zijn we dus bijna maar moet nog wel aankomen. Zijn er middeltjes waardoor en kat aan kan komen, of is dat alleen door meer eten?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Update; wat doet ze het toch goed ineens! Ze eet meer en meer uit de bakjes en schoteltjes. Ik durf nog niet te hard te juichen, maar dit is toch al een goede stap in de richting. Ik heb twee smaakjes staan, eentje dus van exicent en de 'oude' RC indoor. Van allebei heeft ze gegeten, en dat lijkt me een goed teken.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door margali »

Wat fijn om te lezen!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Catfish »

Klinkt goed!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie