Luca is ziek

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Luca is ziek

Bericht door Dinky »

Wanneer het te snel is kan niemand je zeggen, daarvoor moet je vooral naar je eigen gevoel luisteren of je er aan toe bent of niet. Hier was het 2 weken nadat onze vorige poes overleed dat er een ander in huis rondliep. Maarja wij hadden ook maar 1 poes en dan ben je gelijk al het leven in huis kwijt waardoor het enorm leeg was. Ook hier heb ik gemerkt dat mijn vriend er meer moeite mee had (maarja, ik was degene die overdag alleen thuis was ipv in gezelschap van de poes. 's avonds als hij thuis was dan had ik er ook minder last van).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Ik heb een apart topic over Bella geopend wat betreft haar eten, anders loopt het misschien een beetje door elkaar.
Vanochtend de vervoersbak zonder Luca opgehaald...Bella ging er thuis aan ruiken, rondjes om heen lopen en erin kijken en ruiken. :cry:
Alles in huis herinnert aan Luca. Vooral net toen ik ging schoon maken. Alle plekjes waar ik kom was wel een plek waar hij sliep, speelde, of zat. En dan kom ik nog natuurlijk genoeg haren tegen van hem. In de bak lag ook nog een nageltje van hem. :cry:
Ik kan me echt niet voor stellen dat ik een andere kat zou krijgen. Ik wil gewoon mijn Luca terug!! :cry: Maar ik denk echt dat er zo snel mogelijk een andere kat moet komen voor Bella. Zij moet weer met iemand kunnen spelen en tegen aan kunnen liggen. Maar eerst moet Bella weer goed in haar doen zijn.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Luca is ziek

Bericht door Kattebeest »

Heel veel sterkte met het verlies van lieve Luca. En zo jong nog.
Nu ook nog de zorg voor Bella (je andere topic net gelezen).

Ken het, alle herinneringen die je in huis tegenkomt. Slaapplekjes die ik niet kon schoonmaken of stofzuigen, en het daarom ook gewoon niet deed. Heeft zijn tijd nodig.

Kan me wel voorstellen dat Bella (eens) een nieuw maatje krijgt en dat je daar, net als Luca, veel van gaat houden.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Dank je wel.
Vorige week was ik nog in opluchting. Toen was ik net terug van de da en was er niks bijzonders, alleen een virus. Toen heb ik nog vis gehaald en dat at hij nog op. En nu is hij er gewoon niet meer. Ik merk dat het ook nog bij vlagen binnen moet komen o.i.d.
Ik voel me schuldig als ik lach of even blij ben. Ik probeer me zo groot te houden voor Bella, dat zij niets van mijn verdriet meekrijgt waar ze last van zou kunnen hebben.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Katten voelen haarscherp aan hoe jij je voelt, jezelf groot houden werkt dus niet.
Misschien is het alleen maar verwarrend voor haar, ze voelt aan je dat je verdriet hebt maar het waarom begrijpt ze niet, net zoals ze nu niet begrijpt waar haar vriendje is gebleven. Dat vind ik zielig voor haar. Je zegt dat je elke dag gaat werken, ik stel me dan zo voor dat zij dan de hele tijd door het huis loopt te zoeken naar haar vriend. Daar word ik verdrietig van.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Wat kan en moet ik dan doen?
Ik werk 4 dagen in de week, kom elke middag een half uur thuis. Daarom wil ik dus ook snel een nieuw vriendje. Ik begrijp natuurlijk ook dat dit niet fijn en prettig voor haar is, maar ik weet niet wat ik dan moet doen...
Ik geef haar zoals vandaag veel aandacht, ze ligt nu ook lekker bij me te slapen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Luca is ziek

Bericht door Simodi »

Je doet het zo goed mogelijk!
En je kunt ook niet opeens dingen veranderen zoals je werk, dat is begrijpelijk.

Ik vraag me best wel af eigenlijk, doe je een 'overgebleven' kat plezier met een nieuw vriendje erbij? Moeten dieren ook verlies verwerken?
Met poezen heb ik daar geen ervaring mee. Wel met mijn paarden. Toen de oudste van de drie overleed van ouderdom, deden de anderen daar eigenlijk heel weinig op uit en gingen over tot de orde van de dag, terwijl ze wel altijd met z'n drieen bij elkaar liepen.

Ook heb ik vaker gelezen dat katten eigenlijk solitaire dieren zijn, die dus in feite het liefst alleen leven.
Dus moet je perse snel een nieuw vriendje erbij laten komen ....?

Dat vraag ik me zomaar af ...

Jij veel sterkte met het gemis!
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Nee, mijn werk reageerde ook best wel bot. Ik stond op het punt om te gaan werken toen ik gebeld werd door de da. Toen het werk gebeld, helemaal overstuur dat ik het niet zag zitten. Was helemaal overstuur en aan het shaken. Collega nam op, en zei tuurlijk joh. Een uur later werd ik gebeld door mijn leidinggevende met de vraag wat ik verwachtte van haar. Dat het allemaal heel naar was, maar dat ze wel verwachtte dat ik nog zou komen en dat ik dan de knop om moest zetten en dat ik ook verantwoordelijkheid had naar mijn collega toe. Dat kwam heel bot over, en dat heb ik ook gezegd. Maar later was ik wel op het werk te vinden, goed als afleiding, maar de manier erop was gewoon echt niet leuk. Dus nee, mijn werk kan ik echt niet veranderen zeker niet in deze tijd waar wij erg last hebben van de recessie. Sommige mensen begrijpen gewoon echt niet hoe je je voelt als je een huisdier verliest. Eén collega noemde zelf nog, hoe zou het dan zijn als je een dierbare verliest. Uhh, hallo...dit wás een dierbare!! Hij was een lid van de familie, hoorde er bij en was niet 'zomaar' een huisdier.

Ik zie aan Bella dat zij graag een vriendje zou willen. Ik weet niet waar ik dat aan zie, maar ik zie het. Toen Luca er was lagen ze vaak bij elkaar, Bella nam initiatief om te spelen. Zelfs toen hij ziek was, wilde ze op hem springen. Nu probeer ik nog meer met haar te spelen, maar het is natuurlijk anders dan met een soortgenootje. Bella likte Luca ook regelmatig. Dus ja, ik denk dat zij baat heeft bij een vriendje. Ik vind het zielig als zij alleen is, vooral als ik dan werken ben.
Maar misschien zijn er meer ervaren katteneigenaren die hier wat meer over kunnen zeggen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Ik zie onze katten ook regelmatig bij elkaar liggen, ze likken elkaar, spelen met elkaar en zoeken elkaar op. Dat er solokatten zijn, net zoals solomensen ( die zijn er ook) daar twijfel ik niet aan.
Op het forum zijn er wel voorbeelden te vinden van katten die echt niet met een soortgenootje overweg kunnen, en dat liep niet altijd leuk af. Dus doe wat je gevoel je ingeeft. Jij kent je kat tenslotte het beste.

En natuurlijk moet je je werk ook niet veranderen, ik las alleen dat het slecht met Bella ging, ze niet meer zo goed at en dat kan natuurlijk heel goed komen doordat zij helemaal van slag is omdat zij niet begrijpt waar haar vriendje is gebleven, omdat zij nu niet kan ruiken dat hij dood is.

En het is inderdaad knap waardeloos hoe sommige mensen kunnen reageren als je geliefde huisdier is overleden. Dan snappen ze niet waarom je je zo druk maakt, er zijn toch genoeg andere katten zeggen ze dan. Maar voor mij is een kat meer alleen dan zomaar een kat, hier zijn ze gezinsleden en hun gemis laat een leegte achter.
het is daarom zo fijn dat je met je zorgen en verdriet hier op het forum terecht kunt, hier snappen we het wel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Luca is ziek

Bericht door Hanna Abdullah »

Ach lieverd, ik lees nu pas dat Luca er niet meer is. Ben hier een paar dagen niet geweest. Neem de tijd om te rouwen. Ik vind het dapper van je dat je aan een nieuw maatje voor Bella denkt. Ik lees veel op het forum dat een maatje aan te bevelen is. Mijn Snowy is verdwenen, maar zijn broer Garfield heeft liever het huis voor zich alleen. Je moet dus kijken wat voor jouw Bella het beste is.
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
Plaats reactie