Mijn kat mag mijn vriendin ineens niet meer.
Mijn kat mag mijn vriendin ineens niet meer.
Ik heb 2 katten, broertjes, nu woon ik inmiddels bijna een jaar samen met mijn vriendin. Bruce is altijd heel aanhankelijk, bij en ook bij mijn vriendin. Maar sinds een paar dagen zit hij alleen maar op de slaapkamer onder het bed. Soms komt hij de kamer inlopen, kijkt mij aan en loopt naar mij toe. Maar wanneer hij mijn vriendin ziet rent hij heel hard weg en gaat weer onder het bed zitten. Als ze naar hem toeloopt wordt hij niet agressief ofzo. Hij eet ook gewoon, speelt actief met mij, gaat goed met zn broer. Dus ik weet niet wat er aan de hand kan zijn. Er is niks anders in huis of aan mijn vriendin. Geen ander luchtje ofzo.
Wie weet wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,
Erik.
Wie weet wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,
Erik.
Re: Mijn kat mag mijn vriendin ineens niet meer.
Hij lijkt bang te zijn voor je vriendin. Is ze per ongeluk een keer op z'n staart gaan staan of zoiets? Of is er iets anders (voor Bruce vervelends) gebeurd wat Bruce linkt aan je vriendin? Is Bruce medisch gezien helemaal ok? Hoe is zijn broertje eronder?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- Kattebeest
- Tijger
Heeft ze een ander luchtje op of bij zich?
Parfum, handcreme, lotion, andere kat, ander huisdier of hormonen?
En anders moet er iets tussen die twee zijn voorgevallen (zie net dat Maaike met net voor is).
Parfum, handcreme, lotion, andere kat, ander huisdier of hormonen?
En anders moet er iets tussen die twee zijn voorgevallen (zie net dat Maaike met net voor is).
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
er is echt helemaal niks anders. Geen andere creme oid. In huis ook niks. En het is echt alleen als mijn vriendin er is. Medisch lijkt mij ook niet, bij mij komt hij wel. Eten gaat ook goed, kattenbak ook. Zn broertje heeft nergens last van, die komt gewoon steeds op schoot.
Er is ook niks voorgevallen tussen hun. Ik snap er niks van.
Er is ook niks voorgevallen tussen hun. Ik snap er niks van.
het kan zijn dat hij iets associeert met je vriendin, vuurwerklawaai bijvoorbeeld en nee, zij is niet de veroorzaker. maar als ze toevallig in de buurt was met een heftige knal waar hij zich ongans van geschrokken is, dan kan hij dat koppelen aan je vriendin. dit is maar een voorbeeld hoe zoiets kan werken.
één van mijn katers, herplaatser Enzo is nogal gestraft en dwarsgezeten door zijn vorige baasje en die droeg blijkbaar graag laarzen.
wist ik veel en het heeft 5 jaar geduurd voordat Enzo en ik (als vrouw..) een band kregen.
maar laarzen moeten uit voordat ik het huis binnenkom, anders zit-ie zo weer in de logeerkamer..
castratenkoor/dinie heeft onder haar koorleden katers ook tiepjes met dit gedrag en dat is moeilijk recht te breien. heel veel tijd en voorzichtige aandacht en het betr dier vooral niet forceren. en als je andere broertje wel op haar schoot komt zitten dan is dat toch geregeld?
één van mijn katers, herplaatser Enzo is nogal gestraft en dwarsgezeten door zijn vorige baasje en die droeg blijkbaar graag laarzen.
wist ik veel en het heeft 5 jaar geduurd voordat Enzo en ik (als vrouw..) een band kregen.
maar laarzen moeten uit voordat ik het huis binnenkom, anders zit-ie zo weer in de logeerkamer..
castratenkoor/dinie heeft onder haar koorleden katers ook tiepjes met dit gedrag en dat is moeilijk recht te breien. heel veel tijd en voorzichtige aandacht en het betr dier vooral niet forceren. en als je andere broertje wel op haar schoot komt zitten dan is dat toch geregeld?
Dan maar geduld hebben. Maar ze zijn nooit angstig of bang ofzo. Dat is t rare. Juist ineens van heeeeel aanhankelijk naar dit. Nog maar even aankijken en hopen dat t weer goed komt dan.
Die andere komt inderdaad op schoot. Maar het is zo zielig voor hem. Altijd maar onder die bank zitten.
er is een plantaardig niet verslavend middel en dat heet destress. je zou bij huisdierendokter kunnen kijken of de beschrijving je aanspreekt of hier via de zoekfunctie op het forum naar de ervaringen.
een aantal katzels is er behoorlijk van opgeknapt en deels van hun angsten af.
je moet wel ander gedrag trainen als je het geeft, het dempt angsten maar is geen kalmeringsmiddel.
je vriendin zou met een verenplumeau aan lange hengel met hem kunnen spelen om het ijs beetje te breken. jij moet dan wel uit de buurt blijven en je vriendin moet zich klein maken en op de grond gaan zitten. liggen en angsthaasje aan haar gezicht laten ruiken wil ook nog wel eens helpen, maar daar moet je toch zeker wel paar pogingen en halfuurtje voor uit trekken..d
wat je ook kan doen is wat valeriaandruppels (etos kruidvat etc) op een wattenschijfje door de lucht wapperen om te ontspannen maar niet iedere kat reageert daar op.
en het komt vrij vaak voor hoor dat de affectie ineens omslaat, andersom komt ook voor..
een aantal katzels is er behoorlijk van opgeknapt en deels van hun angsten af.
je moet wel ander gedrag trainen als je het geeft, het dempt angsten maar is geen kalmeringsmiddel.
je vriendin zou met een verenplumeau aan lange hengel met hem kunnen spelen om het ijs beetje te breken. jij moet dan wel uit de buurt blijven en je vriendin moet zich klein maken en op de grond gaan zitten. liggen en angsthaasje aan haar gezicht laten ruiken wil ook nog wel eens helpen, maar daar moet je toch zeker wel paar pogingen en halfuurtje voor uit trekken..d
wat je ook kan doen is wat valeriaandruppels (etos kruidvat etc) op een wattenschijfje door de lucht wapperen om te ontspannen maar niet iedere kat reageert daar op.
en het komt vrij vaak voor hoor dat de affectie ineens omslaat, andersom komt ook voor..
Bedankt voor de tip. Maar het is volgens mij niet dat hij bang voor haar is, of gestrest. Lijkt bijna meer boos, maar niet agressief.
onder het bed duidt toch wel op angst, denk ik..
Wegkruipen is pijn of angst.
Misschien dat het boos oogt maar dat kan ook heel goed onzekerheid zijn.
Denk angst omdat hij wel bij jou komt
Probeer het dus op te lossen met de tips die Adriana je al heeft gegeven en staar je niet blind op het ontstaan van het probleem!
Misschien dat het boos oogt maar dat kan ook heel goed onzekerheid zijn.
Denk angst omdat hij wel bij jou komt