Hill's J/D: ervaringen?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Hill's J/D: ervaringen?

Bericht door Simodi »

Onze poes loopt niet soepel en blijkt last te hebben van artrose. :-(

De DA heeft nu Hill's J/D voorgeschreven en ik ben sinds een paar dagen begonnen met het voeren daarvan (nog in combinatie met huidige voer i.v.m. wennen aan nieuw voer). Met een week is ze over op het nieuwe voer.

Volgens de verpakking zou je binnen een maand echt verbetering zien.
Wie heeft er ervaring met dit voer? En zag je inderdaad (snel) resultaat?

En geven jullie hiervan alleen de brokjes of ook de blikjes?

Ik hoor het graag. Ook andere tips over artrose zijn welkom! ;-)
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill's J/D: ervaringen?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
rechtsboven zit een zoekfunctie en die is reuze handig om naar berichten over dit produkt te zoeken..
we hebben op artrose-gebied een paar goeie ervaringen met het plantaardige middel rejoint an huisdierendokter n persoonlijk zou ik liever gerichte medicatie geven dan voer met een middel daarin verstopt (wat ongetwijfeld niet bij de ingredientenlijst staat vermeld)

krijgt ze daarnaast ook een ontstekingsremmer/pijnstiller en is dat toevallig meloxicam/metacam?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Hill's J/D: ervaringen?

Bericht door Simodi »

Adriana, bedankt voor je snelle reactie! (Ik ben inderdaad nieuw hier, staat er daarom 'kitten' bij mijn naam?)

En ja, ze krijgt inderdaad nu metacam. Daardoor kwam ik op dit forum terecht!

Ik ken metacam nl als geneesmiddel voor mijn paard (dat ook artrose heeft) en weet dat er nadelen aan dat middel zitten, zij krijgt het ook alleen als het strikt noodzakelijk is en zeker niet langdurig.

DA vertelde dat de poes het gedurende lange tijd mag gebruiken, maar daar twijfelde ik sterk aan. Ben gaan googlen, kwam op dit forum uit, en mijn vermoeden is bevestigd. Ze heeft dus vandaag ook meteen haar laatste spuitje gehad! :-(

Ik zal hier eens even verder gaan zoeken naar alternatieve supplementen.
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill's J/D: ervaringen?

Bericht door Adriana »

tja en bingo helaas! kijk even welke dosis je moet geven. uit de berichten blijkt dat bij artrose 0,01 mg per kg langdurig veilig is. maar als het mijn huisdier was dan zou ik zo snel mogelijk naar alternatieven zoeken.
kijk bij huisdierendokter naar analgos, dat is een milde pijnstiller die langdurig gegeven kan worden en naar backmotion of rejoint. desnoods even een mailtje om de goeie keuze te maken.
het duurt even voordat het goed werkt maar ik heb er in mijn naast omgeving goeie resultaten van gezien (bij dier èn mens trouwens..)

en dit is de samenstelling van hill's j/d en persoonlijk word ik hier niet blij van..
http://www.hillspet.com/products/pd-fel ... y-dry.html
hoog gehalte rijst en navenant hoog gehalte dl-methionine om urine aan te zuren.. brrr..

en dan zou dit op basis van deze ingredienten moeten gaan werken?
van Hills k/d weet ik zeker dat er medicijn inzat maar dat zetten ze niet op de verpakking want fabrieksgeheim! wie weet zit er hier ook wel meloxicam in....

op basis van het aantal door jou geplaatste berichten staat er kitten bij jou achter je naam..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Hill's J/D: ervaringen?

Bericht door Simodi »

Ok, thanx voor de info!
* Simba aka Simmie! *
Plaats reactie