Advies over twee katers van zes maanden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Jullie zijn echt allemaal super lieve dierenvrienden!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

wat ook heel leuk is en helpt is om bijv bij thuiskomst even echt uitgebreid met ze te spelen. ik merk vaak als ik thuiskom dat ze de hele dag amper van hun plek zijn geweest. dan wordt het laserlampje erbij gehaald of muisjes en wordt er flink gespeeld. verder ben ik zodra ik thuis ben altijd met ze bezig. al is het maar zingen of tegen ze kletsen tijdens de afwas. hierdoor wordt voor hun ook alles leuk en interessant. ze helpen met huishoudenlijke taken zoals de afwas (gijs met zijn dikke kont in het water), bed opmaken (3 katten in de hoes, onder het dekbed, in het dekbed, wel lastig hahaha)
wat ik voral wil zeggen is de 40 uur werken is niet zo erg als je hun deruimte geeft, maar ook gewoon veel aandacht als je thuis bent. en je kunt dan evengoed je andere dingen doen zoals huishouden. gijs vind het bijv ook heerlijk als de pc aanstaat, hij komt erbij liggen, net voor de compressor die warme lucht uitblaast.
gisterne was ik erg laat thuis, ben meteen begonnen met koken (wel kletsend tegen de katjes en samen helpen met tafel dekken) maar dan merk ik toch s'avonds dat ze hun actieve speelmoment hebben gemist. dus er werd gemept naar elkaar en gepest. dus helaas, dan maar een keer geen tv kijken en alsnog speelmoment ingebouwd. ze gingen doodmoe naar bed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Vannacht heb ik ze niet in de woonkamer gelaten maar in de gang waardoor er eentje voortdurend voor mijn slaapkamer ging miauwen....zielig vond ik dat en over een uurtje weer werken. Ik vind het toch zielig.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Alles open laten is er niks aan de hand
Slaapkamer evt dicht houden miauwwn stopt wel
Geduld
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Chiquita98 »

S nachts zijn ze bij mij beneden. Doe de haldeur dan dicht. Ze hebben hier dan de benedenverdieping en mijn afgesloten tuin. Overdag komen ze wel boven Incl kattenzolder.
Waar mogen ze nu komen als jij gaat werken? Gelukkig heb je wel twee katjes ipv 1. Ze hebben gezelligheid aan elkaar gelukkig.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Ikey »

40 uur werken is zeker geen ramp als je twee katjes hebt. Dus als je wat dingetjes aanpast, daar ben je volgens mij hard mee op weg :), dan is van wegdoen helemaal geen sprake.

Ik zou ze persoonlijk nog even niet in jouw slaapkamer laten. Nu ze nog die schimmel en bacterie hebben. Straks krijg je het zelf ook als ze bij je in bed slapen, brrr..
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

ze heeft het al Paula....mijn dochter zat er toen ook aardig onder....doe je niets aan...ik zelf heb er toen geen last van gehad, schijnt ook met je weerstand te maken te hebben..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door eveline1982 »

Je doet het hartstikke goed hoor, je zoekt aan alle kanten oplossingen en hebt overduidelijk het beste voor met je katjes :) . Dus ga daar nou niet aan twijfelen, een ander had ze, met al die problemen al direct terug gebracht! Maar jij blijft geld uitgeven, dus daarin een dikke vette veer voor jou :)

Ook je werkweek moet je je niet te druk om maken, je hebt er 2 en er zit dus niet elke dag een katje moederziel alleen thuis. Het moet toch niet zo zijn dat alleen mensen die niet werken of weinig werken, een kat mogen hebben ;) .

Tja, ik zou een dier met schimmel (zelfs een mens) ook niet zo graag in me slaapkamer hebben, maar dat is meer psychisch hahaha want je kan het ook oplopen in de woonkamer :p . Maar snap het wel als je ze uit de slaapkamer weert. Daarnaast vind ik dat ook helemaal niet zielig, ik heb een milde allergie voor katten. Als ik ze op me slaapkamer laat word ik s'ochtends benauwd wakker. Je moet met ze allen zo prettig mogelijk leven en als dat betekend dat ze 1 kamer niet in mogen, tja zo be it :) als ze maar genoeg ruimte hebben.

Oh en dat miauwen geven ze vanzelf op, kan een paar nachten aanhouden maar ze gaan het echt wel snappen. Totaal geen aandacht aan geven. Ik heb ooit een moederpoes opgevangen, toen zij werd herplaatst mocht ze daar ook niet in de slaapkamer. Aangezien ze dat ook niet bij ons mocht, voorzag ik geen problemen. Weken heeft ze de eigenaar wakker gejankt, stopte het een uurtje, en begon madam weer. Heb hem toen aangeraden om wat knikkers in de slaapkamer te leggen. Iedere keer als ze begon te janken en krabben gooide hij (niet hardhandig) een knikker tegen de deur (dat ht gewoon even een tikkie gaf). De eerste nacht heeft hij flink wat knikkers moeten gooien maar de 2de nacht maar 1! Daarna kwam ze niet meer miauwen aan de deur.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Cyamytha »

Het miauwen snachts gaat wel over! Onze Karel doet het soms nog, en ik merk dat dat vooral is als we savonds ook weg zijn geweest. Is meestal zo over.

In het begin mocht hij alleen op de gang, incl trap en de karel-kamer, omdat we ook een papagaai hebben in de woonkamer, wilde we hem hier aan laten wennen als we er bij waren. Nu heeft hij overdag 2 slaapkamer, woonkamer, gang en trap tot zn beschikking.

En ja, als er een vlieg op t raam zit gaat hij er achteraan en dan vindt je wel eens een bloempot op de grond ;) Hoort erbij!

Wel goed om te lezen dat je zo je best doet! Speeltjes zijn inderdaad ook makkelijke zelf te maken. Proppen papier enz. Kunnen ze uren zoet mee zijn! En ze hebben elkaar ook nog :)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ik ben bijna een week verder. Ik had intussen geïnformeerd bij de VvE voor een kattenluikje en ik krijg daar toestemming voor. Echter, daar ik er nu geen geld voor heb, kattenluikje met chip, iemand die dit erin gaat zetten alsmede de katten laten chippen dacht ik dan ga ik hiervoor sparen dan krijgen ze toch wat meer bewegingsruimte. Nu ben ik weer in alle staten en verdrietig want vandaag de dierenarts gesproken en ze blijken een zeer hardnekkige schimmel te hebben (er is bij de katjes niets te zien). Zij weet het nu ook niet meer en ik gaf ook aan dat ik geen geld meer heb (wat ook zo is). Ik moest er anders dan toch maar aan denken om ze weer terug te geven aan het kattenpension. Ik heb het kattenpension gebeld en daar heb ik in goed overleg besproken dat ik voor een second opinion naar een andere dierenarts ga op hun kosten! Maar ik zit er heel erg mee! Geen geld voor nog meer dure behandelingen, kattenluikje. Waarom zo'n pech! wat nu? Terugbrengen of afwachten wat deze dierenarts zegt (zal ze morgenavond veel stress gaan geven in de auto naar Duiven) zucht.... het doet van binnen pijn waarom moet ik nu zo'n pech hebben met katten. Ik wilde ze zo graag .snik
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

aan de katten niets te zien en hardnekkige schimmel....ik ben ook een keer besodemietert door een dierenarts met schimmel....je moet het op kweek zetten bij erkend lab...schimmel zie je echt wel....kom op je bent al zover gekomen, niet opgeven nu...sterkte
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ze hebben het op kweek gezet bij erkend lab in Utrecht. Ze kunnen drager zijn en ik heb zelf in het begin ook ringworm gehad en laatst weer een plekje! Ik ben teneinde raad! Ik heb gewoon geen geld meer voor dure behandelingen. En als deze dierenarts ook weer aan komt zetten met wassingen met Imaverol (een flesje voor vier wassing met twee katten) kost al € 38 of kaal scheren, rookkaarsen etc...ik zie het even niet meer zitten.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Kattebeest »

Met @Mittenslief eens, je bent al van ver gekomen. Niet opgeven.
Over kattenluikje zou ik me nu niet druk maken, met schimmel kunnen ze beter niet naar buiten. Voor henzelf maar ook vanwege besmettingsgevaar voor andere katten.

Hoe gaat het nu met de bewegingsruimte in huis?

Op het forum komen regelmatig hele verdrietige gevallen voor van doodzieke katten. Of verkeerde diagnoses door dierenartsen, verkeerde medicatie met noodlottige gevolgen. Je hebt pech, maar het is geen kwestie van leven of dood voor je katertjes (hoe heten ze?).

Zou naar de 2e dierenarts gaan voor een second opinion. En in je achterhoofd houden dat dit tijdelijk is en je qua tijd en geld al zoveel geïnvesteerd hebt. Jammer om dat zomaar op te geven, afgezien van wat je voor de katertjes voelt.
kansarmedieren schreef:Hebben ze geen orale medicijnen voor de schimmel gehad want alleen wassen gaat niet helpen. Het heet Itrafungol en je moet het 1 week geven dan een week stoppen en dat 3 keer de katten ook wassen en alles goed ontsmetten maar na die 6 weken moet je echt vanaf zijn.
Hier nog iets mee gedaan? Berichtje staat op pag.1. En inlezen op het forum naar vergelijkbare gevallen. Sta je wat steviger.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

collega heeft het ook gehad met 2 katjes uit het asiel. heeft meer als een jaar geduurd. ik vind dat het pension jou tegemoet moet komen. zij hebben jouw schimmlekatjes gegeven. terugbrengen is dan voor hun net zo duur want dan moeten zij de behandeling gaan doen.(neem aan dat ze ze niet laten inslapen dan) ik zou daar de vergoeding voor de behandeling vragen en erbij zeggen dat voor het werk en de overlast die jij erbij hebt je geen geld hoeft. even duidelijk maken dat hun dit veroorzaakt hebben.
trouwens bij collega heeft het kaalscheren uiteindelijk wel geholpen als enigste. zij had het als laatste optie maar was het enigste dat werkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ja ik ben benieuwd wat deze dierenarts gaat zeggen maar ik zie er erg tegenop.mijn geld is gewoon op en ik heb geen reserves meer. Ik ben vnaf september bezig geweest met het behsndelen van de schimmel. Ik zie kaalscheren ed niet zitten.
Plaats reactie