Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door lidewij020 »

Ook ik sluit me aan bij Mittenslief benchtraining is een ouderwetse methode die bovendien vaak averechts werkt. Gedragsdeskundigen omschreven benchtraining kortgeleden ongeveer hetzelfde als mittenslief. Zie http://issuu.com/kattengedragsadviesbur ... 10/5831949
Kan nooit kwaad om dit artikel even te lezen!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door Freya13 »

trouwens eveline: ze dendert hier intussen door de woonkamer hoor ... de hond is nog heel eng, maar dat houdt haar niet tegen om te spelen en door de kamer te racen ... dus dat komt helemaal goed
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door eveline1982 »

Ahhh fijn dat ze zich zo op haar gemak voelt, altijd zo leuk als ze loskomen en zich vertrouwt voelen. Mis het soms toch wel een heeeeeeeeel klein beetje hoor ;) hihi.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door mittenslief »

dank je lidewij kon het zo snel niet vinden......en super dat het zo goed gaat
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door Cari »

lidewij020 schreef:Ook ik sluit me aan bij Mittenslief benchtraining is een ouderwetse methode die bovendien vaak averechts werkt. Gedragsdeskundigen omschreven benchtraining kortgeleden ongeveer hetzelfde als mittenslief. Zie http://issuu.com/kattengedragsadviesbur ... 10/5831949
Kan nooit kwaad om dit artikel even te lezen!
Ik heb het braaf gelezen en ik ben het op vele fronten eens met wat ze schrijft. Het gaat hier echter niet om een kat die altijd de bak gebruikt heeft en het ineens niet meer doet. Het gaat om een piepjong kitten dat de bak vanaf het begin al niet gebruikte (wat ik begrepen heb).
Een kitten aan een hond laten wennen in een bench is ook absoluut verantwoord. Het voorkomt dat het kitten vlucht en het jachtinstinct van de hond daardoor getriggerd wordt.
In het artikel staat ook nog dat een kitten van 12 weken wel erg vroeg bij zijn moeder vandaan is gehaald. Sorry hoor, maar dat vind ik dus ook lulkoek.

@Freya13: als de ontlasting van de volwassen kat op de kittenbak het probleem was, had je dat eerder moeten ontdekken. Er is nogal een verschil qua grootte :roll: .

Maar fijn dat het goed gaat met de kleine - lekker dapper ding :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door Ms Maaike »

Cari schreef:@Freya13: als de ontlasting van de volwassen kat op de kittenbak het probleem was, had je dat eerder moeten ontdekken. Er is nogal een verschil qua grootte :roll: .
Wat is dat nu weer voor steek onder water. :roll:

On-topic: fijn dat het nu goed gaat. :) Uit nieuwsgierigheid: moet je nu steeds de drollen van je oudere poes eruit scheppen? Of hoe ga je dit aanpakken? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Shimbalaya

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door Shimbalaya »

Freya13 schreef:Bedankt voor jullie suggesties, maar ik heb intussen ontdekt dat er een reden is waarom ze niet op de bak wilde: mijn eigen kat gaat er ook op, en daar is ze dus bang van (grappig zicht trouwens hoor: poes van 13 jaar en 5 kilo op een kittenkattenbak ;-) ). Dus een extra bak bij gezet, en voorlopig lijkt het goed te gaan.
Nou Cari,beetje vreemd verwijt tegenover Freya, die opmerking over de ontlasting.
Misschien dat de drolletjes waren ondergegraven en dat Freya daarom het verschil in grootte niet heeft bemerkt.Bovendien maak ik uit bovenstaand bericht op dat het kitten bang was voor de volwassen kat zelf die op dezelfde bak ging.( als ik het tenminste goed begrepen heb. ;-) )
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten lijkt geen kattentaal te verstaan

Bericht door eveline1982 »

Als de poes daarop plast geeft ze haar geur af, en durft de kitten er niet meer op vanwege de lucht van die enge, oude poes ;) . Dus niks met drollen te maken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie