Poes plast op bed

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Ryuuka
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2013 09:02

Poes plast op bed

Bericht door Ryuuka »

Hallo iedereen :)

Ik heb sinds begin september een nieuwe huisgenoot met de naam Wiskey. Zij is altijd een brave poes geweest en altijd gewoon naar de bak gegaan. Sinds ongeveer een maand wil ze nog wel eens op het bed plassen.

Ze is verder gewoon helemaal zinnelijk en ze gaat ook altijd gewoon op de bak die elke dag leeg geschept wordt. Stress kan het niet zijn in mijn mening want het is heel erg rustig bij mij thuis en vrienden die af en toe langskomen komen iedere week al langs sinds dat ze bij mij woont.

Verder geen herindeling van het huis muv een verplaatste bank.
Het is helaas neit mogelijk om haar neit op de slaapkamer te laten komen omdat ik in een studio woon en het is een ruimte van 45 m2 dus ik neem ook liever niet ruimte van haar weg maar op dit moment heb ik geen andere optie.
het enige wat ik me kan verzinnen dat er aan de hand is, is dat de voeding toen veranderd is. Ben van Hill's Nature's Best Feline Kitten naar een iets goedkoper merk over gestapt.

Heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor? Zat zelf te denken aan iets van een zeil ofzo wat ik over het bed kan doen zodat ze vrij rond kan lopen maar niks op het bed kan uitvreten.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes plast op bed

Bericht door mittenslief »

is ze geholpen?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6839
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes plast op bed

Bericht door Dinky »

Een zeil ofzo over het bed heen leggen lijkt mij inderdaad een goed plan om de overlast te beperken ;)

Daarnaast zou ik langs de dierenarts gaan voor katkor en daarmee urine opvangen om te onderzoeken op blaasgruis. Het zou namelijk kunnen dat door het andere (goedkopere) voer ze blaasgruis heeft ontwikkeld.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ryuuka
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2013 09:02

Re: Poes plast op bed

Bericht door Ryuuka »

Dank voor de reacties.

Ze is vorige week dinsdag geholpen en moet vrijdag weer voor controle. Dan zal ik dus bij de arts wel even na vragen.

Wat echter wel gezegd moet worden is dat ze dit ook deed voordat ze geholpen werd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9365
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes plast op bed

Bericht door castratenkoor »

Het overstappen van een goed A - merk naar goedkoper voer kan absoluut wel effect hebben op haar onzindelijkheid. Poezen die daar gevoelig voor zijn krijgen b.v. blaasgruis van mindere kwaliteit voer. Ik zou als ik jou was weer een A-merk gaan voeren. En dan kijken hoe het gaat.

Een tweede kattenbak kan ook nog wel eens de oplossing zijn.

Het feit dat ze net geholpen is kan ook de verklaring zijn. De hormonen spelen nog wel 2 maanden na de ingreep een rol in haar lijf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie