Welk voer voor spijsvertering?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Welk voer voor spijsvertering?

Bericht door M-M »

Adriana zijn urine is onderzocht. Geloof me, ik loop voor alles met hem bij de dierenarts.

Kattebeest hij heeft inderdaad al verschillende onderzoeken gehad waaronder ook bloedonderzoeken. De grotere problemen (nieren en schildklier) spelen al wel bijna 2 jaar.

Het kan zijn dat de spijsverteringsproblemen zijn ontstaan na het beginnen met medicatie voor de schildklier. We hebben wel een keer een andere medicatie geprobeerd om te kijken of dit verandering bracht in het overgeven toen.

Nogmaals, ik loop voor alles met hem bij de DA en ben er zelf geen. Ik ga er vanuit dat de DA ons goed zal adviseren en meedenkt want ik heb er zelf geen verstand van. De namen van de medicatie weet ik niet uit mijn hoofd en heb ik nu even niet bij de hand.

Cerna de nierwaardes weet ik niet maar het overgeven speelt al lange tijd een rol (soms een periode regelmatig, dan een periode niet) dus ik kan mij haast niet voorstellen dat het door zijn nierwaardes komt.
Shimbalaya

Re: Welk voer voor spijsvertering?

Bericht door Shimbalaya »

M-M schreef:Volgens mij is hij daar inderdaad niet op getest. Als ik de symptomen van pancreatitis zo lees denk ik haast niet dat hij dat heeft (bijvoorbeeld omdat hij een grote eetlust heeft en niet sloom is). Natuurlijk ben ik geen dierenarts dus ga ik dit niet met zekerheid zeggen.

Ik zal even kijken of ik morgen de dierenarts bel of dat ik alsnog een ander merk zal proberen.
Diarree en overgeven kunnen symptomen zijn van pancreatitis ( maar ook van vele andere ziektes)
Maar als je kat een goede eetlust heeft zal het inderdaad door iets anders komen.

Ik ga er ook niet van uit dat jouw kat pancreatitis heeft hoor, maar omdat dit als contra-indicatie vermeld staat bij de RC Gastro Intestinal wil ik je gewoon effe waarschuwen.
Ik wil het niet riskeren dat jouw kat straks doodziek wordt van brokjes die ik geadviseerd heb, begrijp je? ;-)

Als de nierwaardes van je kat niet extreem verhoogd waren zoals je zei, lijkt het me sterk dat het overgeven hierdoor veroorzaakt wordt.
Ik zou gewoon effe bellen naar je DA om te vragen of je de RC Gastro Intestinal mag geven, want dat is echt een prima voer.
Er is nog een alternatief:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/162953

Dit voer van Hill's is ook voor maag/darmprobemen en mag wel worden gegeven bij een eventuele pancreatitis.
Nadeel is dat dit voer alleen verkrijgbaar is in een 5-kilo zak, in tegenstelling tot de 2-kg zak van RC.
En ook niet onbelangrijk, de meeste katten vinden de RC Gastro veel lekkerder dan de Hill's dieetbrokken.Ook onze poes was gek op de RC-brokjes.
Want je kat moet het voer natuurlijk wel lusten. ;-)
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Welk voer voor spijsvertering?

Bericht door M-M »

Is ook fijn dat je met en waarschuwing komt Shimbalaya! Stel ik zeker op prijs.
Ik heb even gekeken wat de dierenarts nou geadviseerd had en dat was die sensible van RC. Om risico's uit te sluiten (aangezien zij de alvleesklier niet hebben gecheckt en ik geen risico wil lopen) ga ik toch maar die bestellen. Over op Gastro kan dan altijd nog mocht dit het ook niet helemaal zijn.

Bedankt voor het meedenken!
Shimbalaya

Re: Welk voer voor spijsvertering?

Bericht door Shimbalaya »

Graag gedaan en beterschap met je kat !
Hopelijk helpt de RC Sensible.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Welk voer voor spijsvertering?

Bericht door G+S »

Ik geeft de RC gastro nu ook aan semmie. Dit is op het moment het enige voer dat ze netjes zonder buikpijn etc. Binnen houd na al het spugen van de afgelopen dagen.

Semmie heeft er geen Diaree bij gehad verder.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Plaats reactie