beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door mittenslief »

ja als hij maar wat blijft eten, want dat is heel belangrijk...en veel slapen is goed....zijn oogjes met gekookt water even afdoen...niezen is op zich nog geen ramp...als ze er maar niet bij gaan hoesten..je kan ook wat neusspray in zijn neusje spuiten zodat de boel openblijft.... of gewone zoutoplossing in zijn neusgaatje druppelen....zorgen dat de boel openblijft...en welke brokjes geef je, wan t in sommige brok is al l-lysine verwerkt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Helene
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2013 23:51

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door Helene »

Het gaat iets beter nu. Heeft 5 x een kleine portie eten gehad. Drinkt nog niet, maar heeft wel wat water via het flesje gehad. De doxoral begint te werken. Bedankt voor je tips. Ik ga maandag achter
L-Lysine aan en vraag meteen om zakjes covelesance. Die wil ik wel graag achter de hand hebben. Nu maar hopen dat de andere kat het ook niet krijgt. Snap niet dat de dierenarts afgelopen maandag niet gezegd heeft dat ik die in moest laten enten. Maar zij dacht toen niet aan niesziekte bij Snowy. Als de antibioticakuur op is (2 weken) mag de kleine ingeent worden.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door mittenslief »

nog niet direct enten hoor....daar zijn ze nog veel te zwak voor en dan krijgen ze direct een terugval....ook al zegt de dierenarts dat het kan, echt pas enten als hij 3-4 weken gezond is...ik spreek uit ervaring......de ander dan pas meenemen....als je die nu ent kan het ook verkeerd gaan, maar hij kan natuurlijk ook ziek worden....had hier een opvangkitten met nies en al mijn katten kregen er wat van mee, ook al waren ze allemaal ingeent, het is dan alleen met een dag of 2 weer over..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Helene
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2013 23:51

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door Helene »

Tot 2 weken geleden at Snowy kittenvoer, maar sinds hij op de aanrecht kan kan ik de twee katten tijdens het eten niet meer uit elkaar houden, waardoor ze elkaars eten opeten. Brokjes staan er continue. Nu krijgen ze hetzelfde.
Whiskas, Felix en AH excellent gemengd, zowel vlees als vissmaak en de zakjes zijn van Whiskas.
Zal maandag eens langs de dierenwinkel gaan. Die zal me wel verder kunnen helpen. Verkoopt die ook astronautenvoer en neusspray?
Vandaag is er weer wat activiteit. Zit weer voor me op het toetsenbord en drinkt ook weer. Hij heeft alleen nog waterige oogjes en een verstopt neusje. Heb hem catmilk aangelengd met water gegeven. Heb katten nooit catmilk gegeven, maar nu heb ik het geprobeerd. Is dat gezond?
Zal inderdaad wat langer wachten met de inenting.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door mittenslief »

neusspray kan je gewoon bij de kruitvat ofzo halen...gewoon voor baby's of eigen merk is goed hoor...de astronautenvoer kan je alleen bij de dierenarts halen of op de website van medpets...maar zo te lezen is het voor nu niet nodig, maar inderdaad altijd handig om in huis te hebben.
Het maakt niet uit hoor wat voor voer hij eet als hij maar eet, de kittens hier eten bijna altijd gewoon met de grote mee. Catmilk vindt ik prima zolang ze er geen diarree van krijgen.....hahhaaaa hier vreten ze ook altijd AH excellent , daar doen ze bijna een moord voor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: beginnende nies ziekte 18weken oude kitten

Bericht door drie katers »

Je kan hem ook laten drinken door zachtvoer, blik of vers (bv. Carnibest) met water te mengen.

Fijn dat hij weer wat eet. Houd hem wel goed in de gaten en inenten zou ik voorlopig niet doen, dan moet hij helemaal weer gezond zijn. Beterschap met de kleine, hoop dat hij snel opknapt.

Mijn oudere poezen heb ik jarenlang niet geent, zo vanaf een jaar of 7. Nu heb ik drie jonge katers van 15 maanden en die laat ik wel enten. Net een maand geleden hebben ze weer gehad.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Plaats reactie