Kammen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Kammen

Bericht door mrkitty »

Goedemorgen allemaal!

Ik heb weer even een vraagje hoor... Ik kam onze Siberische kitten iedere dag om zo veel mogelijk losse haren te verwijderen enz. Nou heb ik zo'n kam met van die omgebogen haakjes, niet scherp. Ik weet niet precies hoe het heet. Kan ik haar hier wel mee kammen eigenlijk? ik vraag me namelijk af of ze er last van heeft. Een gewone borstel haalt niks bij haar uit...

Groetjes,

Nathalie
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kammen

Bericht door Adriana »

eigenlijk zou je haar moeten kammen met een soort van rubberen roskam (Zplus paardenafdeling) of dierenwinkel.
en om het losse haar eruit te halen, nakammen met een goeie gladde vlooienkam en tot slot nog een heerlijke borstelbeurt om snorren weer glad te strijken ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kammen

Bericht door Dinky »

Ik zou die borstel niet elke dag gebruiken. Heb hem zelf ook en verwijdert inderdaad fijn haren maar ik zou hem maximaal 1 keer per week gebruiken.

Je zou tussendoor een licht vochtige was hand kunnen gebruiken om de losse haren weg te aaien (of natuurlijk de methode van Adriana hierboven)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Kammen

Bericht door mrkitty »

Dank jullie wel! Ja ik vroeg me al af of het niet ook haar huid zou beschadigen en deed het nu eigenlijk om de dag ipv iedere dag omdat ik er zelf een naar gevoel bij krijg. De roskam is besteld! heel erg bedankt voor jullie tips!
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kammen

Bericht door louisXIV_catlover »

Volgens mij heb je het over zo'n kam die je in de dierenwinkel gebruikt. Die zijn normaal geschikt. Wij kregen deze tip van onze dierenarts: ga met je kam over de bovenkant van je hand, als het pijn doet bij jou, is het ook te hard voor je kitten. En ga ook met de kam tegen de haren in, zodat je de haren die bijna gaan uitvallen, ook mee hebt.:)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kammen

Bericht door Ms Maaike »

Wacht even; dus als het op je hand pijn doet is zo'n kam niet goed, maar als je tegen de haargroeirichting in kamt, dat is wel goed? Dat doet toch ook pijn bij jezelf? Ik denk dat je op die manier ook gezonde haren eruit trekt dan wel breekt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Shimbalaya

Re: Kammen

Bericht door Shimbalaya »

Inderdaad. Je moet nooit tegen de haargroeirichting inkammen, dat kan net pijn veroorzaken.
Renatevanderveer

Re: Kammen

Bericht door Renatevanderveer »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... els/155625

Ik heb deze.
Onze katten vinden deze borstel heerlijk en ik kan ze geen pijn doen.
En zeker in de periode van de rui is deze borstel perfect.
Hij haalt er heel veel haren mee weg, ook uit de ondervacht.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen

Bericht door Ilone »

Rubber inderdaad. Je hebt ook zo'n handschoen met nopjes, kanje al aaiend losse haren verwijderen.
Ik heb ook een Furrminator, voor de ondervacht. Maar die moet je niet standaard gebruiken, en zeker niet bij klitten en/of vochtige vacht.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie