Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Balans
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2013 16:10

Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Balans »

Elke keer als Liesje ( onze poes ) naar mij toe komt dan draait ze haar kont naar mij toe en houd haar staat omhoog.
Ik duw haar dan zachtjes weg maar dat helpt niet Grrr.....
Weet iemand waarom ze dit doet?
Ook kan het gebeuren tijden het aaien op haar rug dat ze ineens een hele vieze gele drap sprietst . het is niet veel maar stinken! wat is dit en waarom doet ze dat?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
mogen we wat meer informatie over Liesje zoals leeftijd en is ze gecastreerd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Dinky »

Gele drap die erg stinkt zou uit de anaalklieren kunnen komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door castratenkoor »

Kont naar je toekeren is kattentaal en betekent - ik vertrouw jou en je mag aan mijn kont ruiken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Balans
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2013 16:10

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Balans »

Heel erg bedankt voor je reactie .
Liesje is een dame van 9 jaar en heeft een heel uitgesproken karakter.
Ze is gesteriliseerd en dat is al heel lang geleden. We hebben haar uit een asiel en ze was op dat moment een paar maanden oud.
haar karaker:
Ze maakt altijd heel goed kenbaar als ze het ergens niet mee eens is. Als ze boos is keert ze haar rug naar ons toe en kijkt ze vanuit haar ooghoeken of wij kijken.
Als mijn man een paardagen voor zaken weg is geweest dan is ze boos en piest ze tegen zijn tas aan.
Ze heeft een hoog stress hormoon en piest heel vaak naast de bak. Ook als ik er naast sta en zij haar zin niet heeft gekregen dan piest ze naast de bak.
wat ik het meest vreemd vind is dat ze haar kont naar mij toe keert en bijna in mijn gezicht duwd.
Ook haar vreemde sprietsen snap ik niets van en zeker niet omdat het geen pies is.
Ik hoop dat dit voldoende info is en wie weet kun jij mij verder helpen.
Bedankt alvast voor de moeite.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door castratenkoor »

Dat van die kont in je gezicht is al beantwoord toch......die stinkende drap lijkt me anaalvocht.......kunnen ze sproeien b.v. als er iets gebeurt waar ze het niet mee eens zijn.

Ik heb een kat die dat sproeit als ik het lef heb hem te kammen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door nellebel »

wij noemen dat inparkeren bij ons. als guusje eten krijgt van het baasje (hij regelt het natvoer) dan komt ze eerst inparkeren. ze loopt recht op hem af en als ze bij hem is gaat ze met staartje omhoog in de achteruit op zijn voeten staan tegen zijn benen. gelukkig komt er verder niets uit, maar wij vinden dat altijd hilarisch.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Ms Maaike »

Tommy doet de 'kontkuspose' ook erg vaak, is alleen maar lief bedoeld. Als je het niet prettig vindt kun je het beter negeren dan haar wegduwen, dat laatste is niet aardig.

Over de drab lijkt het me niet zo gek om even contact op te nemen met de dierenarts; we kunnen wel oorzaken opperen maar we zien je kat natuurlijk niet. Vooral ook omdat ze naast de bak plast, dat kan goed een medische oorzaak hebben.

Wat is jullie huidige plan met betrekking tot het verminderen van het stressniveau bij Liesje?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Balans
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2013 16:10

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Balans »

Heel erg bedankt voor alle reacties.
Ik dacht dat haar kontjesgedrag iets te maken had met dominantie maar het is dus lief bedoeld :icon_shifty:
Ik ga mijn best doen om dat ook zo te gaan zien hahaha......
Wat betreft haar drapspriets, daar ben ik al mee naar de dierenarts geweest en alles zag er schoon uit gelukkig. Ook dat zal ik dan maar even voor lief nemen.
Wat betreft haar stess, we hebben alles al geprobeerd en niets helpt. ook verstuivers waar je je blauw aan betaald helpen niet.
Helaas hebben wij heel veel stoere katers buiten lopen die onze meiden erg leuk vinden en boven op het dak op de uitkijk blijven staan ondanks dat we ze nat spuiten met water.
Ik moet er zelf altijd erg om lachen dat ze zo volhard blijven maar voor Liesje vind ik het altijd er zielig.
Er is vanuit de dierenarts een advies gegeven om te overwegen om haar een ander adres te geven maar dat is geen optie. ze is ons meisje en kunnen haar echt niet missen.
Tja zit niets anders op om het even te nemen voor wat het is en hopen dat als ze ouder word wat minder stress voelt.
Nou ja, noumaals heel erg bedankt voor jullie betrokken reacties.
Fijn weekend allemaal
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ze Draait haar kont naar mij toe Grrr....

Bericht door Brittenbolletje »

Heb je al een gedragstherapeut gedacht?
Plaats reactie